خواص ژل رویال برای معده

مهم‌ترین خواص ژل رویال برای معده + نحوه مصرف آن

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از مشکلات معده مانند رفلاکس معده، زخم معده و سایر ناراحتی‌های گوارشی رنج می‌برند و به دنبال یک درمان طبیعی و بدون عارضه برای آن هستید، شاید بد نباشد تا با خواص ژل رویال برای معده آشنا شوید.

متاسفانه این روزها با تغییر سبک زندگی و افزایش مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده، اغلب افراد درگیر ناراحتی‌های گوارشی هستند. از طرف دیگر همه می‌دانیم که مصرف مداوم داروهای شیمیایی که معمولا سرخود هم مصرف می‌شود، موجب ایجاد عوارض جسمی ناخوشایند می‌شود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب اطلاعات کاملی درباره فواید ژل رویال برای معده در اختیار شما قرار دهیم.

خواص ژل رویال برای معده

ما قبلا در یک مطلب مفصل در مورد ژل رویال صحبت کرده‌ایم، پس اگر با ژل رویال آشنایی چندانی ندارید پیشنهاد می‌دهیم قبل از مطالعه خواص ژل رویال برای معده، آن مطلب را در حد چند دقیقه مرور کنید.

به طور کلی ژل رویال دارای ترکیب پیچیده‌ای از پروتئین‌ها، چربی‌ها، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه آزاد، اسیدهای آلی، استرول‌ها، فنل‌ها، قندها، نمک‌های معدنی، ویتامین‌ها و سایر مواد ناشناخته است که برخی از این ترکیبات می‌توانند به بهبود مشکلات گوارشی و معده کمک کنند.(+)

۱. خواص ژل رویال برای زخم معده

زخم معده را می‌توان یکی از مشکلات شایع در بین افراد دانست که معمولا به صورت مزمن در افراد بروز پیدا می‌کند و تا سال‌ها با آنها است و داروهایی که برای آن تجویز می‌شود نیز می‌تواند در بلند مدت، خود باعث بروز مشکلاتی شوند.

همانطور که در بالا گفتیم ژل رویال دارای ترکیبات موثری مانند فنل‌ها و اسید‌های آمینه متنوعی است که داری خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کننده قوی هستند و از ایجاد التهاب و همچنین عفونت جلوگیری می‌کنند و با افزایش جریان خون باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در معده می‌شوند، که باعث تسریع روند بهبودی زخم معده می‌شود.

ژل رویال برای زخم معده

اگر چه زخم معده را معمولا با ترشح بیش از حد اسید معده در ارتباط می‌دانند اما همانطور که در مطلب خواص عسل برای زخم معده گفتیم، عامل اصلی ایجاد زخم معده، باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری است که باعث آسیب به دیواره معده یا اثنی عشر می‌شود و باعث ایجاد زخم در این ناحیه می‌شود.

در نتیجه درمان این بیماری باید بر پایه آنتی بیوتیک باشد. این در حالی است که اکثر محصولات زنبور عسل به خصوص ژل رویال خاصیت ضدباکتریایی قوی دارند و در نتیجه نه تنها می‌توانند باعث بهبود این مشکل شوند بلکه از بروز آن نیز پیشگیری می‌کنند.

۲. ژل رویال برای رفلاکس معده

رفلاکس یا همان ریفلاکس معده که ما بیشتر آن را با ترش کردن معده می‌شناسیم، یکی از مشکلات بسیار رایج در بین افراد است که معمولا بعد از خوردن غذا اتفاق می‌افتد و فرد در ابتدا احساس سوزش در معده می‌کند.

این مشکل معمولا به دلیل تولید بیش از حد اسید توسط معده ایجاد می‌شود و اگر دریچه مری (اسفنکتر) به درستی منقبض نشود اسید معده شروع به حرکت به سمت مری می‌کند. همین اتفاق است که باعث ایجاد سوزش در گلو و سینه، گلودرد و گاهی نفخ و گاز می‌شود.

مهمترین دلایل رفلاکس معده یا همان ترش کردن به استرس ، رژیم غذایی نادرست و استفاده بیش از حد از فست‌فود‌ها بر‌می‌گردد. ضمن اینکه سیگار کشیدن، پرخوری، مصرف الکل و کمبود خواب نیز از دلایل دیگر ایجاد آن هستند.

ژل رویال چگونه به درمان رفلاکس معده کمک می‌کند

به طور کلی ژل رویال به شیوه‌های مختلفی می‌تواند به درمان رفلاکس معده کمک کند که در زیر به دو مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • همانطور که گفتیم ژل رویال یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلول ها توسط رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند (+). تحقیقات نشان می‌دهد که رفلاکس معده می‌تواند به دلیل رادیکال‌هایی رخ دهند که به سلول‌های گوارشی آسیب وارد می‌کنند.
  • همچنین ژل رویال خاصیت ضد التهابی دارد و به همین دلیل به کاهش التهابات ناشی از اسید در مری کمک می‌کند.

۳. فواید ژل رویال برای سرطان معده

ما پیش از این در یک مطلب مستقل در مورد خواص ژل رویال برای سرطان نوشته‌ایم. همانطور که در آن مطلب هم گفته شد. مطالعات اخیر، اثر ضد سرطانی ژل رویال، چه به تنهایی و چه استفاده همزمان آن با سایر روش‌های درمان سرطان را تایید می‌کند.

به طور کلی استفاده از ژل رویال در درمان سرطان به تنهایی می‌تواند باعث پیشگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی و متاستاز آن شود.

همچنین هنگامی که ژل رویال در کنار داروهای دیگر سرطان مصرف شود می‌تواند باعث هم‌افزایی تاثیر این داروها شود و اثربخشی آن‌ها را افزایش دهد و باعث کاهش تاثیرات منفی این داروها گردد.(+)

آنچه که در ژل رویال باعث این تاثیرگذاری و ارزشمندی آن برای سلامت می‌شود در واقع ماده‌ای به نام 10-HDA است که تنها در ژل رویال یافت می‌شود و در هیچ ماده طبیعی دیگری یافت نمی‌شود.

همچنین یکی از مهمترین معیارها برای شناسایی کیفیت ژل رویال قبل از خرید آن نیز همین 10-HDA است که هرچه مقدار آن بالاتر باشد کیفیت ژل رویال نیز بالاتر است.

نمونه برگه آزمایش ژل رویال (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید)

برگه آزمایش ژل رویال

در نتیجه استفاده منظم از ژل رویال نه تنها می‌تواند از بروز سرطان معده پیشگیری کند بلکه می‌تواند نقش موثری در درمان آن هم داشته باشد.

۴. تسکین التهاب و عفونت معده با ژل رویال

وجود ترکیبات پیچیده‌ای از پروتئین‌ها، چربی‌ها، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه آزاد، اسیدهای آلی، استرول‌ها، فنل‌ها، قندها، نمک‌های معدنی، ویتامین‌ها در ژل رویال باعث ایجاد خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی قوی در ژل رویال شده است.

التهاب معده که به آن ورم معده نیز گفته می‌شود بیماری‌ است که به علل مختلف از جمله مصرف الکل و یا هلیکوباکتر پیلوری که عامل اصلی زخم معده نیز هست اتفاق می‌افتد که باعث ایجاد دردهایی در معده می‌شود.

ژل رویال به دلیل داشتن خواص ضد التهابی ویژه‌ای که دارد می‌تواند یک مکمل بسیار مناسب برای بهبود و درمان التهاب معده باشد.

ضمن اینکه خواص ضدباکتریایی ژل، باعث می‌شود که از بروز عفونت که خود عامل ایجاد التهاب نیز هست جلوگیری شود.

نحوه استفاده از ژل رویال برای معده

ما پیشتر در یک مطلب به طور مفصل در مورد میزان و طریقه مصرف ژل رویال صحبت کرده‌ایم. واقعیت این است که ما همواره ژل رویال را به عنوان یک مکمل و داروی کمکی در کنار سایر درمان‌ها پیشنهاد می‌دهیم. اما به طور خلاصه ژل رویال را می‌توان به شیوه‌های زیر مصرف کرد.

۱. به صورت زیر زبانی: این شیوه یکی از بهترین روش های مصرف ژل رویال است. به این علت که خواص و اثرات آن به صورت مستقیم و بدون تجزیه شدن در معده، وارد جریان خون می‌شود. برای این منظور کافی است هر روز صبح و به صورت ناشتا و با دهان مسواک زده، به اندازه‌ی ۱ گرم (اندازه یک نخود) از ژل را در زیر زبان گذاشته تا زمانی که به طور کامل جذب شود.

پیشنهاد می‌شود که رویال ژل را به مدت ۱ دقیقه زیر زبان نگه داشته و بعد آن را قورت دهید و به مدت نیم ساعت بعد از مصرف چیزی میل نکنید.

۲. به صورت ترکیب با عسل: از آنجایی که ژل رویال طعم خوشایندی ندارد و مصرف زیرزبانی آن باعث ایجاد سوزش در گلو می‌شود، می‌توانید آن را با عسل مخلوط کرده و میل کنید. در این روش کافی است یک ترکیب ۵ درصد از ژل رویال (۵۰ گرم ژل رویال در یک کیلوگرم عسل) درست کرده و روزانه یک قاشق غذاخوری (حدود ۲۰گرم) از ترکیب که حاوی ۱ گرم ژل رویال است را به صورت ناشتا در دهان خود قرار دهید و بعد از ۱ دقیقه آن را قورت دهید.

توجه داشته باشید که بهترین زمان مصرف ژل رویال، صبح به صورت ناشتا است تا بهترین جذب اتفاق افتد. اما اگر مصرف آن به صورت ناشتا برای شما خوشایند نیست می‌توانید قبل از آن یک لیوان آب ولرم بنوشید.

محدودیت‌های مصرف ژل رویال

به طور کلی چند دسته از افراد نباید از ژل رویال استفاده کنند و یا تنها تحت نظر پزشک از آن استفاده کنند.

  • افرادی که به نیش زنبور حساسیت دارند: یکی از اجزاء ژل زنبور عسل، ترکیبات گلیکوسیلات هستند که در زهر زنبور عسل نیز وجود دارد و ممکن است موجب واکنش‌های حساسیتی و شوک‌های آنافیلاسکی شوند.
  • کسانی که سابقه‌ی آلرژی و آسم دارند: رویال ژل همچنین به کسانی که سابقه‌ی بیماری‌های تنفسی نظیر آسم را دارند نیز توصیه نمی‌شود و ممکن است منجر به ایجاد اسپاسم‌های تنفسی، تنگی نفس شود و باید قبل مصرف حتما پا پزشک خود مشورت کنند.
  • زنان باردار: اگر چه ژل رویال برای بارداری و مشکلات ناباروری مفید است، اما یکی از موارد احتیاط در مصرف ژل رویال برای زنان باردار و شیرده است که بهتر است تحت نظر پزشک از ژل رویال استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *