ماسک عسل برای مو

20 ماسک عسل برای مو ها: تقویت و جلوگیری از ریزش مو

قرن‌‌هاست که از عسل هم به عنوان دارو و هم برای مصارف زیبایی استفاده می‌شود. استفاده از ماسک عسل برای مو از آن رو اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم عسل سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها است که می‌تواند باعث شادبی و تقویت موهای ما و همچنین جلوگیری از ریزش آنها شود.

ما قبلا در مطلب ماسک عسل در مورد بسیاری از ماسک های عسل برای مشکلات پوست و صورت صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی انواع ماسک مو با عسل بپردازیم.

اما پیش از آنکه به بررسی انواع ماسک عسل برای مو و همچنین طرز تهیه و مصرف آن بپردازیم بهتر است بدانیم که عسل چه خواصی برای مو دارد.

 خواص عسل برای مو

به طور کلی مهمترین خواص عسل برای مو را می‌توان موارد زیر برشمرد.

  •  عسل به با‌زسازی بافت سلولی پوست سر بسیار کمک می‌کند.‌‌ این بازسازی باعث تحریک سلول‌ها برای رشد مو می‌شوند.
  • عسل خاصیت روشن‌کنندگی دارد. پس این ماسک به موهای شما‌‌‌‌ یک‌ هایلایت طبیعی می‌دهد.
  •  عسل به طور طبیعی‌‌‌‌ آنتی‌باکتریال است، به درمان عفونت‌ها و از بین بردن باکتری‌هایی که منجر به شوره سر می‌شوند کمک می‌کند.
  • عسل با وجود اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی که دارد، جای تعجب نیست که برای موهای خشک که نیاز به مراقبت بیشتری دارند بسیار مفید باشد.
  • عسل می‌تواند فولیکول‌های مو را تقویت و تمیز کند،  و به کاهش ریزش مو کمک کند.
  • عسل حاوی ‌‌‌‌آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از آسیب به موها بخصوص آسیب‌های ناشی از نور خورشید جلوگیری‌ می‌ کند.
  • شکستگی‌‌‌‌ یکی از رایج‌‌‌ترین مشکلات مو است که اکثر ما روزانه با‌‌‌‌ آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. ماسک مو با عسل جلوی این شکستگی را می‌گیرد.
  • عسل نرم کننده‌‌ای است که به حفظ رطوبت در موها کمک می‌کند و در نتیجه‌‌‌‌ آن را صاف و نرم نگه می‌دارد.‌‌ استفاده از ماسک عسل برای مو به نوبه خود، ساقه‌های مو و رشته‌های مو را قوی می‌کند.
ماسک مو با عسل
از آنجایی که نوع موی هر فرد متفاوت است و ممکن است پر پشت یا کم پشت و همچنین بلند یا کوتاه باشد میزان استفاده از مواد زیر را باید بسته به موهای خود تنظیم کنید.
به عنوان مثال ممکن است برای فردی با موهای بلند به میزان بیشتری از این مواد نیاز باشد.

آشنایی با ۲۰ ماسک عسل برای مو و طرز تهیه آنها

۱. ماسک مو با عسل

همانطور که در بالا گفتیم عسل به تنهایی می‌تواند خواص بسیاری برای موهای شما داشته باشد و یک ماسک موی عالی برای شما باشد. چرا که سرشار از مواد مغذی و مفید برای موهای شما است.

اما از آنجایی که استفاده از عسل به تنهایی سخت است و ممکن است باعث کلافگی شما شود، توصیه می‌شود از یک نرم کننده و یا شامپوی ساده نیز استفاده کنید.

مواد لازم

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری شامپو و یا نرم کننده مو

طریقه درست کردن و استفاده

بهتر است شامپویی که انتخاب می‌کنید متناسب با موی خودتان باشد. برای تهیه این ماسک مو کافی است این دو ماده را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود.

در مرحله بعد، از ریشه تا نوک موهایتان را با ماسک بدست آمده آغشته کنید.

سپس از ‌‌‌‌یک کلاه پلاستیکی برای حفظ دما استفاده کنید. ماسک باید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی موهایتان بماند. پس از این مدت موهایتان را با آب ولرم بشویید.

خرید عسل طبیعی از زنبوردار
خرید عسل طبیعی از زنبوردار

۲.ماسک عسل و روغن زیتون برای مو

هم عسل و هم روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتریای هستند که از ایجاد عفونت‌های قارچی بر روی پوست سر که یک عامل مهم در ریزش مو هستند جلوگیری می‌کند.

همچنین اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون و فنول‌های موجود در عسل باعث استحکام و تقویت ریشه مو می‌شود و باعث رشد موهای شما می‌شود

مواد لازم

  • ۴ قاشق عسل طبیعی
  • ۵ قاشق روغن زیتون

طریقه درست کردن و استفاده

مواد را کاملاً مخلوط کنید. حالا برای اینکه از آغشته شدن همه موها به این ماسک مطمئن شوید آن را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه با ماسک موی عسل و روغن زیتون آغشته کنید. بگذارید ماسک  30 دقیقه روی موهایتان بماند و در آخر با‌‌‌‌ یک شامپوی مناسب آن‌ها را آبکشی‌کنید.

۳. ماسک عسل و تخم‌مرغ و روغن نارگیل برای مو

تخم‌مرغ ماده‌‌ای سرشار از پروتئین است که می‌تواند نقش اساسی در تقویت مو‌ های شما داشته باشد و از طرف دیگر روغن نارگیل نیز می‌تواند نقش مهمی در نرمی و مرطوب شدن موها ایفا کند. در نتیجه ترکیب این سه ماده مفید می‌تواند باعث تقویت و شادابی موها شود.

ماسک مو با عسل و تخم مرغ و روغن نارگیل

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۱ تخم مرغ

طریقه درست کردن و استفاده

برای داشتن‌‌ این ماسک مو کافی است تا این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس ظرف مواد را بر روی اجاق کمی گرم کنید. بعد از خنک شدن، ماسک را روی موهای خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی مو بماند. سپس موهایتان را با آب ولرم ‌‌‌‌یا خنک به خوبی شامپو بزنید تا ‌‌‌همه مواد از بین برود.

۴. ماسک مو با عسل و ماست

همانطور که در مطلب ماسک ماست و عسل برای صورت گفتیم، ماست دارای اسید لاکتیک است که یک لایه بردار طبیعی به شمار می‌رود و باعث پاکسازی سلول‌های مرده می‌شود. از آنجایی که گرفتگی فولیکول‌ها و پوست سر ناسالم از دلایل اصلی ریزش مو هستند. استفاده از ماسک عسل و ماست برای مو می‌تواند به رشد فولیکول‌ها و جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک مو کافی است عسل و ماست را به خوبی با هم ترکیب کنید. تا یک مخلوط یک دست حاصل شود. سپس آن را از پوست سر تا‌‌‌‌ انتها بر روی مو های خود بمالید و ماساژ دهید. بگذارید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست سر بماند. در‌‌‌‌انتها موهایتان را با شامپو بشویید.

۵. ماسک موی عسل و روغن نارگیل و ماست

همانطور که گفتیم روغن نارگیل باعث شادابی و شفافی و همچنین رطوبت موهای شما می‌شود. همچنین پروتئین ماست باعث تقویت مو می‌شود و اسید لاکتیک موجود در آن پوست سر را تمیز می‌کند در نتیجه استفاده از این ماسک عسل برای مو هم باعث شفاف شدن و هم رشد مو‌ها می‌شود.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست
  • ۱/۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • ۱/۲ قاشق چاخوری روغن نارگیل

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک مو با عسل کافی است این سه ماده را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس ماسک را روی پوست سر خود ماساژ دهید. قبل از شستن موها با شامپو 15 دقیقه به آن زمان دهید.‌‌ برای گرفتن نتیجه خوب بهتر است این ماسک را‌‌‌‌ یک بار در هفته‌‌‌‌ یا هر چند هفته ‌‌‌‌یک بار استفاده کنید.

۶. ماسک عسل و موز و روغن زیتون برای مو

موز نه تنها خارش پوست سر را تسکین می‌دهد، بلکه موها را نیز مرطوب می‌کند. استفاده از موز به صورت موضعی روی موها می‌تواند از شکستگی مو جلوگیری کند. از طرف دیگر روغن زیتون هم باعث باز شدن گره موها و مرطوب کردن آنها می‌شود.

ماسک عسل و موز برای مو

مواد لازم

  • ۱/۲ فنجان عسل طبیعی
  • ۲ عدد موز رسیده
  • ۱/۲ فنجان روغن زیتون

طریقه درست کردن و استفاده

قبل از هر چیز برای اینکه تکه‌های موز بین موهای شما گیر نکند بهتر است ابتدا آنرا به خوبی له کنید تا یکدست شود. سپس عسل و روغن زیتون را با آن مخلوط کنید و تا جایی آن‌ها را هم بزنید تا یک ماسک یک دست حاصل شود.

به وسیله یک برس رنگ مو، ماسک را به همه جای موهای خود بمالید. برای جذب بهتر ماسک می‌توانید از یک کلاه رنگ مو استفاده کنید و حداقل 10 دقیقه به آن زمان بدهید. برای اینکه ماسک به خوبی از روی موهای شما پاک شود می‌توانید ۲ بار از شامپو استفاده کنید.

۷. ماسک مو با قهوه و عسل

این ماسک مو می‌تواند جایگزین نرم کننده معمولی شما شود. قهوه به‌‌‌‌انواع موها استحکام می‌بخشد. همچنین اسیدیته موجود در قهوه باعث درخشندگی موهای شما می‌شود. از طرف دیگر کافین موجود در قهوه باعث بهبود جریان خون سر می‌شود و به این ترتیب به رشد مو کمک می‌کند.

مواد لازم

  • ۴ قاشق غذاخوری قهوه
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۳ قاشق غذاخوری آب گرم

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک عسل برای مو هایتان کافی است تا این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس به خوبی موهای خود را با این ترکیب آغشته کنید و اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بر روی سر شما بماند. اگر موهای خشکلی دارید می‌تواند کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید. پس از آن موهای خود را به خوبی بشویید و آبکشی کنید.

۸. ماسک عسل و آلوئه ورا و ماست

آلوئه ورا حاوی خواص ضد قارچی، ضد التهابی و ویتامین‌های B2،B6  و اسید‌فولیک است که به حفظ سلامت پوست سر و رشد مو کمک می‌کند.

همچنین اگر از شوره سر رنج می‌برید آلوئه ورا می‌تواند با تنظیم PH پوست سر از بروز شوره جلوگیری کند و این به نوبه خود از ریزش مو نیز جلوگیری می‌کند.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • ۲ قاشق غذاخوری ماست
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک عسل برای مو کافی است تا تمامی مواد را به خوبی و به صورت یکدست با هم مخلوط کنید. سپس ماسک به دست آمده را به خوبی برروی پوست سر و موهای خود بمالید.

اجازه دهید که این ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی موهای شما بماند تا اثر خودش را بگذارد. سپس با شامپوی روزانه خود آن را به خوبی بشویید. این ماسک به عنوان یک حالت دهنده عالی برای موهای شما عمل می‌کند.

۹. ماسک عسل و دارچین برای مو

همانطور که در مطلب خواص دارچین و عسل گفتیم. دارچین حاوی خواص ضدباکتریایی قوی است که همین خاصیت باعث سلامت پوست سر شما نیز می‌شود و از ایجاد جوش و عفونت بر روی پوست سر شما جلوگیری می‌کند.

همچنین ترکیب دارچین و عسل باعث تحریک جریان خون و افزایش رشد موها می‌شود.

ماسک مو با دراچین و عسل

مواد لازم

  • ۲ قاشق روغن زیتون
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری پور دارچین تازه

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک موی عسل کافی است تا این سه ماده را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یک دست حاصل شود. حالا این خمیر به دست آمده را از ریشه تا نوک موها و پوست سر خود بمالید.

این ماسک نسبت به ماسک های دیگر به زمان بیشتری برای اثرگذاری احتیاج دارد. پس بهتر است ۱ ساعت صبوری کنید. در مرحله آخر می‌توانید با یک شامپوی مناسب موهای خود را به خوبی بشویید.

اگر ریزش مو دارید می‌توانید از این ماسک هر هفته استفاده کنید.

10. ماسک لیمو و عسل برای مو

همانطور که قبلا در مطلب ماسک عسل و لیمو برای پوست گفتیم. لیمو سرشار از آنتی اکسیدان و همچنین سرشار از ویتامین C است که می‌تواند به تقویت مو های شما کمک کند.

همچنین لیمو‌‌‌ می‌تواند به تمیز کردن فولیکول‌های مو و افزایش رشد موهای شما کمک کند. از طرف دیگر لیمو می‌تواند از پوسته پوسته شدن پوست سر و شوره نیز جلوگیری کند.

مواد لازم

  • ۳ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک مو جادویی کافی است هر دو ماده را با‌‌‌ هم مخلوط کنید تا کاملا ‌‌‌‌یکپارچه  شود. ماسک مو با عسل و لیمو را روی پوست سر و ریشه موها ماساژ دهید. اجازه دهید حداقل 30 دقیقه بماند. سپس موهای خود را با یک شامپوی روزانه به خوبی آبکشی کنید.

569,000 تومان
769,000 تومان
589,000 تومان

۱۱. ماسک سرکه سیب و عسل برای مو

برخی از شامپوها چربی طبیعی مو را می‌گیرند که در نتیجه آن موها حالتی خشک و زبری پیدا می‌کنند. اسیدی بودن سرکه سیب این روند را خنثی می‌کند و رسوبات اضافی‌‌ این نوع شامپوها را از بین می‌برند. همچنین سرکه سیب به عنوان یک ماده گره باز کن در سرم‌ها و اسپری مو نیز استفاده‌ می‌شود.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی

طریقه درست کردن و استفاده

برای داشتن این ماسک عسل برای موهای خود کافی است تا این دو مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

سپس پوست سر و موها را با آن ماساژ دهید به نحوی که همه قسمت‌ها به آن آغشته شود. به این ماسک مو ۱۰ دقیقه فرصت دهید و سپس با یک شامپوی مناسب آن را بشویید

۱۲. ماسک پیاز و عسل و زرده تخم‌‌مرغ برای مو

زرده تخم مرغ حاوی مواد موثر بسیاری از جمله لیسیتن ، اسیدهای چرب و انواع ویتامین‌ها است که باعث تحریک رشد موها، پیشگیری از شکستگی مو، جلوگیری از شوره سر و همچنین پیشگیری از ریزش مو می‌شود.

ماسک زرده تخم مرغ و عسل برای مو

از طرف دیگر پیاز نیز خواص ویژه‌ای برای موهای شما دارد به طوری که در بسیاری از محصولات درمانی مو از آن استفاده می‌شود. پیاز نیز به نوبه خود از ریزش مو جلوگیری می‌کند و از شوره سر جلوگیری می‌کند.

مواد لازم

  • نصف یک پیاز
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • چند قطره آبلمیو تازه
  • ۱ زرده تخم مرغ

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک مو کافی است تا آب نصف پیاز را به خوبی بگیرید، سپس عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس آبلیمو و زرده تخم مرغ را نیز به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود.

مخلوط به دست آمده را به کف سر و موهای خود بمالید و به آن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان دهید تا به خوبی جذب شود. سپس با یک شامپوی روزانه به خوبی آن را بشویید و خشک کنید.

۱۳. ماسک عسل و روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل دارای خاصیت منحصر به فردی است که می‌تواند به ساقه موهای شما نفوذ کند و ‌‌‌‌باعث تغذیه آن شود.‌‌ این تغذیه عمیق منجر به تقویت ساقه مو، افزایش محتوای پروتئین و افزایش ظرفیت برای مبارزه با آسیب‌های مو می‌شود. بنابراین هنگامی که روغن نارگیل با عسل‌‌ ترکیب می‌شود،‌‌ این مخلوط به قوی‌تر شدن تارهای مو کمک می‌کند.

مواد لازم

  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک موی مفید کافی است تا این دو ماده را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و روی موها و پوست سر خود بمالید. برای راحتی می‌تواند قبل از استفاده کمی موهای خود را به وسیله اسپری مرطوب کنید.

به این ماسک ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان بدهید، سپس به خوبی آن را بشویید.

۱۴. ماسک مو با عسل و آب پیاز

صدها سال است که از آب پیاز برای کمک به رشد مو استفاده می‌شود. آب پیاز گردش خون را تقویت می‌کند به طوری که خون‌رسانی به فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد. همچنین به نوبه خود منجر به رشد سریع‌‌‌تر و سالم‌‌‌تر مو می‌شود.‌‌‌

از طرف دیگر از نظر علمی ثابت شده است که پیاز از ریزش مو جلوگیری می‌کند.اگر چه بوی این ماسک ممکن است خوشایند نباشد اما تاثیرات خوبی بر روی کیفیت موی شما خواهد داشت.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • آب یک پیاز کوچک یا متوسط

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک عسل برای موهایتان کافی است تا آب پیاز را با عسل مخلوط کرده سپس آن را روی موهای خشک و شسته شده‌ خود و همچنین پوست سر بمالید.

این ماسک برای تاثیر گذاری به زمان زیادی احتیاج دارد برای همین منظور بهتر است از یک کلاه رنگ استفاده کنید و بگذارید این ماسک مدت یک شب بر روی موهایتان باشد.

صبح روز بعد می‌توانید موهای خود را با یک شامپوی روزانه مناسب بشویید. برای از بین بردن بوی بد پیاز هم می‌تواند از چند قطره اسانس اسطوخودوس همراه با شامپو استفاده کنید.

از این ماسک می‌توانید ۲ یا ۳ بار در هفته استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه حداقل یک ماه از این ماسک باید به طور منظم استفاده کنید.

۱۵. ماسک عسل و شیر برای مو

 ‌‌‌‌همانطور که در مطلب خواص شیر عسل بیان کردیم، ماسک شیر و عسل یک ترکیب عالی برای شادابی و درخشش موها است.

انواع پروتئین و لیپید‌های موجود در شیر باعث لطافت مو می‌شود.‌، همچنین شیر دارای ویتامین‌های D، A، B6  است که باعث تغذیه موهای شما می‌شود. از طرفی کلسیم‌‌‌‌ موجود در شیر برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو تاثیر گذار است.

ماسک عسل و شیر برای مو

مواد لازم

  • 1 فنجان شیر ولرم
  • ۳ قاشق غداخوری عسل طبیعی

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک مو با شیر و عسل کافی است تا شیر و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید و سر خود را با آن کاملا ماساژ دهید. اجازه دهید ۱ تا ۲ ساعت این ماسک بر روی موهای شما باقی بماند و در پایان موهای خود را با آب ولرم و یک شامپوی روزانه مناسب به خوبی بشویید

۱۶. ماسک مو با عسل و روغن کرچک

روغن کرچک ‌‌‌‌یکی از بهترین روغن‌هایی است که حاوی ویتامین و اسیدهای چرب است که تارهای مو را قوی می‌کند. ‌‌‌همچنین به عنوان‌‌‌‌یک ضد قارچ برای مقابله با عفونت پوست سر به کار می‌رود.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غداخوری عسل
  • ۳ قاشق غداخوری روغن کرچک

طریقه درست کردن و استفاده

برای داشتن این ماسک عسل برای موهای خود کافی است روغن کرچک و عسل را به خوبی با هم مخلوط کنید. پس از آن موهای خود را با یک اسپری آب مرطوب کنید تا ماسک بهتر به موها نفوذ کند.

بعد از آن ماسک را به خوبی به همه جای موی خود بمالید. بگذارید این ماسک حدود ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند و بعد از آن با یک شامپوی مناسب روزانه آن را به خوبی بشویید.

خرید عسل طبیعی از زنبوردار
خرید عسل طبیعی از زنبوردار

۱۷. ماسک تخم مرغ و عسل برای مو

تخم‌مرغ نه تنها برای خوردن عالی است، بلکه منبع خوبی از پروتئین برای موهای شما است. اگر موهای آسیب دیده‌‌‌‌ یا رنگ شده دارید، افزودن پروتئین به رژیم مراقبت از مو به سلامت موهای شما کمک می‌کند.

مواد لازم

  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل

طریقه درست کردن و استفاده

برای درست کردن این ماسک مو ابتدا تخم مرغ‌ها را به خوبی هم بزنید تا کاملا زرده و سفیده یک دست شود. سپس عسل را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا ماسک آماده شود.

بعد از آن موهای خود را کمی با آب اسپری کنید و بعد آنها را کاملا به ماسک آغشته کنید و از یک کلاه رنگ استفاده کنید تا جذب مواد بهتر اتفاق افتد.

اجازه دهید ماسک مو به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بر روی موهای شما بماند و پس از آن با آب ولرم و یک شامپوی مناسب به خوبی آن را بشویید.

۱۹. ماسک عسل و آووکادو و سس مایونز برای مو

همانطور که در مطلب ماسک آووکادو و عسل گفتیم، آووکادو یک منبع عالی ویتامین بیوتین (‌B7) است، اهمیت این ویتامین در این ماسک از این نظر است که کمبود بیوتین مستقیما روی ریزش موها و کاهش کیفیت پوست اثر گذار است. و آووکادو می‌تواند این کمبود را به خوبی جبران کند.

ماسک مو با عسل و آووکادو

همچنین سس مایونز به دلیل داشتن تخم‌مرغ به عنوان یک منبع پروتئین و همچنین روغن برای مرطوب نگه داشتن مو بسیار عالی عمل می‌کند و باعث تقویت مو می‌شود.

مواد لازم

  • نصف فنجان سس مایونز
  • نصف یک آووکادو رسیده
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی

طریقه درست کردن و استفاده

برای درست کردن این ماسک مو با عسل کافی است تا آووکادو را به خوبی له کنید و بعد از آن سس مایونز و عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا به صورت یک دست در بیاید.

سپس برای جذب بهتر ماسک موهای خود را با یک اسپری آب کمی مرطوب کنید و ماسک را به خوبی به همه‌جای موهای خود بخصوص ریشه موها بمالید. ۳۰ دقیقه به این ماسک اجازه دهید و سپس با یک شامپوی مناسب آن را بشویید.

۱۹. ماسک عسل و فلفل و دارچین برای مو

دارچین و فلفل هر دو به تحریک فولیکول‌های مو و رشد موها کمک می‌کند و باعث خون رسانی در سطح پوست سر و در نتیجه‌ آن جلوگیری از ریزش مو می‌شوند.

مواد لازم

  • ۳ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • ۱ قاشق غذاخوری دارچین
  • ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱/۳ قاشق چایخوری فلفل قرمز

طریقه درست کردن و استفاده

برای درست کردن این ماسک کافی است تا هر چهار ماده را با هم مخلوط کنید. سپس آن را به خوبی روی مو و پوست سر خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۴۰ دقیقه بر روی سر شما بماند. سپس آن را با یک شامپوی مناسب به خوبی بشویید.

 ۲۰. ماسک مو با عسل و گوجه‌فرنگی و دارچین

گوجه فرنگی یک منبع غنی از ویتامین‌ها  A  و B  است. این ویتامین‌ها می‌توانند باعث تقویت مو شوند و همچنین PH سطح پوست سر را متعادل نگه دارند و در نهایت باعث درخشندگی و طراوت موهای ضعیف و کدر شما شوند.

مواد لازم

  • ۱ عدد گوجه فرنگی
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری دارچین

طریقه درست کردن و استفاده

برای داشتن‌‌ این ماسک عسل برای مو های خود کافی است تا گوجه فرنگی تازه را به خوبی له کنید و بعد از جدا کردن پوست آن عسل و دارچین را به آن اضافه کنید و بخوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط به دست آمده را بر روی موهای خود بمالید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه بر روی آن باقی بماند. سپس آن را با یک شامپوی مناسب بشویید.

آیا استفاده از ماسک عسل برای مو ضرر دارد؟

خیر، عسل اگر به صورت طبیعی و خام باشد نه تنها برای موهای شما ضرر ندارد بلکه می‌تواند باعث تقویت و طراوت موهای شما شود و در بلند مدت از ریزش آن جلوگیری کند.

شما می‌توانید از عسل به تنهایی و یا بسته به موهای خود از مواد دیگر در کنار آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر موهای خشکی دارید سعی کنید از ماسک‌هایی استفاده کنید که در آنها از روغن زیتون و یا روغن نارگیل استفاده شده است.

و اگر موهای چربی دارید سعی کنید از ماسک موهایی استفاده کنید که در داخل آنها از لیمو و سرکه استفاده شده است.

خوشحال می‌شویم اگر شما هم تجربه‌ای از استفاده از انواع ماسک مو با عسل دارید با ما و دیگر دوستان در قالب کامنت به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

1 دیدگاه برای “20 ماسک عسل برای مو ها: تقویت و جلوگیری از ریزش مو

  1. زینب گفته:

    با سلام خدمت شما بزرگواران ،من چهل سالم هست تقریبا پنج الی شش ماه پیش پی بردم که ریزش موهام به طور وحشتناک بعداز برگشتن از حمام و کف دست کشیدن به سرم شروع به ریزش میکنند خیلی ناراحت شدم بنابر این به پیشنهاد شما عمل کردم و دیگه موهام ریزشش کمتر شد ،از اونجا که موهام داشت سفید میشد اومدم روغن سیاهدانه و تا حدودا یک قاشق غذا خوری حنا به ماسک شما اضافه کردم عالی بود احسنت به شما بزرگوار سفیدی موهام متوقف و پرپشت شدن موهام همانا الان راضی هستم ،ناگفته نماند طریقه ماسک شما را به کل خانواده و همچنین دوستان سفارش دادم همه‌ی آنها راضی هستند،،واقعا با تمام وجودم بعداز خداوند از شما سپاسگزارم،من اهل بندر دیر هستم خوشحال میشم بتونم ی چند کیلو ماهی براتون بفرستم بابت جبران لطف شما به این حقیر

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *