ماسک عسل و ماست

ماسک عسل و ماست: معجزه‌ای برای زیبایی پوست و مو

احتمالا شما هم درباره فواید ماسک عسل و ماست چیزهایی شنیده‌اید. این ماسک یکی از معروف‌ترین ماسک های خانگی با عسل است که افراد زیادی از آن برای سلامت پوست و موی خود بهره می‌برند. بدون شک استفاده از ماسک عسل و ماست، می‌تواند باعث شفاف شدن و زیبایی پوست شما شود و همچنین موهای سالم و باطراوتی را به شما هدیه دهد.

اما سوالی که معمولا افراد پیش از استفاده از این ماسک دارند این است که مقدار و نحوه استفاده از این ماسک چگونه است. که علت آن هم حساسیت و تنوع در پوست افراد است.

ما پیش‌تر در مطلب ۳ ماسک با عسل برای پوست خشک و همچنین ماسک عسل و لیمو به معرفی برخی از ماسک‌های پوستی با عسل پرداختیم. در این مطلب قصد داریم تا به صورت مفصل به بررسی خواص و نحوه درست کردن ماسک عسل و ماست بپردازیم.

ماست و عسل با پوست و موی ما چه می‌کند

قبل از آنکه به تاثیرگذاری ماسک عسل و ماست بر پوست و مو بپردازیم، بهتر است کمی در مورد خواص ماست و عسل به صورت جداگانه برای زیبایی صحبت کنیم.

خواص عسل برای پوست و مو

همانطور که در مطلب خواص عسل برای پوست گفتیم. عسل یک مرهم غنی از مواد مغذی با فواید بسیار برای پوست است.

ویتامین‌ها، مواد معدنی و همچنین آنزیم‌های موجود در عسل طبیعی باعث شده است که عسل خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتریای ویژه‌ای داشته باشد.

خواص آنتی اکسیدانی عسل در کنار خواص ضد باکتریایی آن باعث شده است تا استفاده موضعی آن از بسیاری از بیماری‌های پوستی و همچنین مشکلات مو که ناشی از رادیکال‌های آزاد است جلوگیری کند.

همچنین ویتامین‌های موجود در عسل می‌توانند به خوبی پوست و موی شما را تغذیه کند و از طرف دیگر باعث آبرسانی هرچه بهتر به پوست صورت و سر می‌شود و به این طریق به ما برای داشتن پوست و مویی شاداب‌تر کمک می‌کند.

به همین دلیل است که در بیشتر محصولات زیبایی مانند لوسیون‌ها و کرم‌ها و همچنین محلول‌های تقویت‌کننده مو از عسل به عنوان یک پایه استفاده می‌شود. چرا که علاوه بر خواص ویژه‌ای که دارد باعث می‌شود جذب سایر مواد نیز بهتر اتفاق افتد.

از طرف دیگر خواص فیزیکی و بیوشیمیایی عسل باعث شده که جراحات پوستی مانند انواع زخم‌ها و جای جوش‌ها و همچنین سوختگی‌ها با سرعت بیشتری بهبود پیدا کند.

خرید عسل طبیعی از زنبوردار
خرید عسل طبیعی از زنبوردار

خواص ماست برای پوست و مو

مطمئنا با فواید کرم‌های لایه بردار آشنا هستید. این نوع کرم‌ها با لایه برداری نازک از روی پوست، موجب از بین رفتن سلول‌های مرده و روشن شدن پوست خواهند شد. لایه برداری پوست یکی از روش‌های نوینی است که در جهت زیباسازی انجام می‌گیرد.

فواید ماست برای پوست

ماست های بدون افزودنی نیز حاوی موادی هستند که موجب لایه برداری می‌گردد. اسید لاکتیک‌ها و برخی از ویتامین‌های موجود در آن، برای پوست مفید بوده و خشکی پوست را از بین می‌برند. همچنین ماده پروبیوتیک نیز در آن موجب از بین رفتن لک‌های پوستی خواهد شد.

همچنین ماست می تواند به بهبود و درمان خارش و شوره سر که یکی از مشکلات شایع در افراد است کمک کند.

4 فایده مهم استفاده از ماسک عسل و ماست

حال که با ویژگی‌های جداگانه هر یک از این مواد آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به مزیت‌های مهم استفاده از ماسک عسل و ماست اشاره کنیم.

اگر چه ماست با لایه برداری از سلول‌های مرده پوست و عسل نیز با خاصیت‌ ترمیم کنندگی و آبرسانی خود می‌توانند فواید زیادی برای پوست و مو به همراه داشته باشند اما شما می توانید با افزودن مواد دیگری چون دارچین، زردچوبه یا جوز هندی، نقش آن‌ها را پر رنگ‌تر کنید.

به خاطر داشته باشید که مصرف بی رویه و بیش از اندازه هر نوع ماده ای می‌تواند نتایج سوء به همراه داشته باشد.
بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به نوع پوست و مشکلی که وجود دارد، مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و مورد استفاده قرار دهید. همچنین مقداری از آن را بر روی گوشه‌ای از پوست امتحان کرده تا از عدم حساسیت‌های پوستی مطمئن گردید.

1. جوانسازی پوست با ماسک عسل و ماست

گذر زمان، نور خورشید و برخی اقدامات دیگر موجب بروز چین و چروک بر روی پوست می‌گردد. به همین دلیل اغلب افراد بعد از گذشت دهه سوم زندگی خود به دنبال راه‌های جوانسازی پوست هستند.

روش‌های زیادی برای کند کردن این روند یا از بین بردن آن وجود دارد که هزینه بر بوده و گاهی با عوارضی نیز همراه است. در این میان روش‌های خانگی و استفاده از ماسک‌های طبیعی می‌تواند کمک کننده باشد.

یکی از گزینه‌های پیش رو استفاده از ماسک عسل و ماست است. مواد موجود در این نوع ماسک سلول‌های مرده را از بین برده و سلول‌های جدیدی را جایگزین می‌کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی عسل باعث کند شدن روند پیری پوست می شود.

مواد لازم

  • یک قاشق ماست
  • یک قاشق عسل

طرز تهیه و استفاده

در ابتدا آن‌ها را مخلوط کرده و سپس کل محدوده صورت را با آن بپوشانید. زمان ماندگاری اغلب ماسک‌های صورت بین 15 تا 30 دقیقه است. بعد از گذشت این مدت می‌توانید ماسک را با آب سرد بشویید. 

استفاده مداوم دو یا سه بار در هفته برای مدت چند ماه، می تواند نتیجه خوبی را برایتان به همراه داشته و جوانی را به شما هدیه خواهد داد.

ماسک عسل و ماست و دارچین و جوز هندی

در کنار مواد فوق می‌توانید از اندکی دارچین و جوز هندی استفاده کنید. دارچین اثر گرم کنندگی داشته و موجب افزایش اکسیژن و سرعت خون رسانی خواهد شد. علاوه بر این به عنوان یک سم زدا عمل کرده و باکتری‌ها را از بین خواهد برد.

ماسک ماست و عسل و دارچین

جوز هندی نیز خطوط و فرو رفتگی‌های پوست را‌ ترمیم کرده و به اصطلاح آن‌ها را پر می‌کند. تنها نکته‌ای که در اضافه کردن این دو ماده باید به خاطر داشته باشید، زمان ماندگاری آن بر روی پوست است. با توجه به گرم کنندگی دارچین و جوز هندی بهتر است که بعد از 5 الی 10 دقیقه، پوست خود را با آب سرد بشویید.

2. رفع تیرگی های پوست با ماست و عسل

سیاهی دور چشم و تیرگی‌های سایر قسمت‌های بدن از دیگر مشکلاتی است که اغلب افراد از آن شکایت دارند. روش‌های زیادی برای رفع یا حداقل کاهش آن‌ها وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. یکی از کم عوارض‌ترین آن‌ها استفاده از روش‌ها و ماسک‌های خانگی است.

مواد و نحوه استفاده

  • یک قاشق ماست
  • یک قاشق عسل

برای رفع تیرگی‌های بدن، ماسک ماست و عسل گزینه مناسبی است. زیرا با موادی که درون ماست وجود دارد، سلول‌های مرده پوست برداشته شده و سلول‌های جدیدی توسط عسل جایگزین می‌گردند.

 بعد از‌ترکیب دو ماده فوق، مدتی به آن استراحت داده و سپس سطح مورد نظر را با آن بپوشانید. بعد از گذشت 20 دقیقه می‌توانید با آب سرد به آرامی‌آن را بشویید.

3. برطرف کننده آکنه‌ها و لک‌های صورت

اغلب افراد در دوره نوجوانی و جوانی آکنه‌های نسبتا بد و دردناکی را تجربه می‌کنند. گاهی اوقات تاثیر و اثرات آن‌ها تا مدت‌ها نیز باقی می‌ماند که بیشتر لکه‌های صورت نیز در اثر دستکاری آن‌ها به وجود می‌آیند.

البته روش‌هایی برای جلوگیری از آن‌ها نیز وجود دارد. روش‌هایی کاملا خانگی و آسان. یکی از روش‌هایی که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، ماسک عسل و ماست است. خواص درمانی این دو ماده در کنار یکدیگر از رشد و پیشرفت آکنه‌ها جلوگیری کرده و اثرات آن‌ها را از روی صورت پاک خواهند کرد. برای استفاده از آن می‌توانید مطابق دستور زیر عمل کنید.

مواد و نحوه استفاده

  • یک قاشق ماست
  • یک قاشق عسل

مانند مراحل قبل این دو را با یکدیگر مخلوط کرده و اجازه می‌دهید که استراحت کند. سپس به آرامی‌و به کمک یک برس آرایشی یا انگشتان خود آن را بر روی صورت پخش می‌کنید. بهتر است که در حدود 20 دقیقه بر روی صورت بماند. حال می‌توانید با آب سرد بشویید. با تکرار و تداوم در استفاده از آن، نتیجه قابل قبولی دریافت خواهید کرد.  

4. مرطوب کننده پوست

همانطور که گفتیم عسل یک آبرسان طبیعی است که می تواند به خوبی پوست شما را هیدراته نگه دارد این خاصیت عسل در کنار خواص ماست می تواند پوست شما را در طول روز مرطوب و شاداب نگه دارد. ماسک عسل و ماست و کاکائو می تواند به عنوان یک مرطوب کننده دلپذیر برای شما باشد.

نحوه استفاده :

  • دو قاشق ماست
  • یک قاشق عسل
  • یک قاشق پودر کاکائو

هر سه ماده فوق را با یکدیگر مخلوط کرده و بعد از کمی‌استراحت دادن آنرا بر روی پوست خود پخش کنید. سپس بعد از 15 تا 20 دقیقه پوست خود را با آب بشویید و آن را خشک کنید.

569,000 تومان
769,000 تومان
589,000 تومان

موهای صاف و زیبا با ماسک عسل و ماست

به نظر شما راز داشتن موهای صاف و زیبا چیست؟ چه روش‌هایی برای آن وجود دارد؟

یکی از چیزهایی که در داشتن موهایی صاف نقش داشته و از خشکی یا به عبارتی وز شدن آن جلوگیری می‌کند، رطوبت است. موهایی که به درستی هیدراته شده اند، رطوبت کافی داشته و حالتی زیباتر، صاف‌تر و در حین حال خیره کننده‌تر دارند.

قطعا ماسک ماست و عسل و روغن زیتون می‌تواند به دلایل زیر به شما در داشتن موهای زیبا کمک کند.

  • پروتئین‌های موجود در ماست موجب استحکام ساقه‌های مو شده و از شکافته شدن انتهای آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، ماست دارای لاکتیک‌هایی است که برای سلامت پوست سر بسیار مفید هستند.
  • همچنین اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای این مقاله اشاره کردیم که ماست از شوره و خارش سر جلوگیری می‌کند. لاکتیک‌های موجود در ماست، پوست‌ها و سلول‌های مرده سر را پاک کرده و مانع از خارش آن می‌گردد.
  • از طرف دیگر مواد موجود در عسل رطوبت را جذب کرده و به موها منتقل می‌کند. همانطور که گفتیم رطوبت موجب صافی و درخشندگی موها می‌گردد. همچنین عسل خاصیت ضدعفونی داشته و PH سر را کنترل می‌کند که این امر در سلامت پوست سر اثر بسزایی دارد.
  • روغن زیتون حاوی اسید اولئیک، ویتامین E و پلی فنول‌ها هستند. اسید اولئیک‌ها موها را مرطوب‌تر کرده و حالت ارتجاعی به آن‌ها خواهد داد. در این شرایط موها راحت‌تر شانه شده و کمتر شکسته می‌گردند. ویتامین E و پلی فنول‌ها نیز وظیفه تقویت و سلامت موها را بر عهده داشته و موجب رشد سریع آن‌ها خواهند شد.
ماسک عسل و ماست و روغن زیتون برای مو

مواد و نحوه استفاده :

  • 2/1 پیمانه ماست
  • یک قاشق غذا خوری عسل
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

می‌توانید نیم ساعت قبل از رفتن به حمام از این ماسک استفاده کنید. در ابتدا هر سه آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کرده و موها را به طور کامل به آن آغشته کنید. به کمک حوله یا کلاه حمام آن‌ها را پوشانده و اجازه دهید حدود 30 دقیقه بر روی موهایتان بماند. سپس به طور طبیعی موها را شسته و خشک کنید. برای‌ترمیم و تقویت موهای خود می‌توانید ۲ بار در ماه از این نوع ماسک بهره مند گردید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *