ماسک عسل برای پوست خشک

۳ ماسک خانگی با عسل برای انواع پوست خشک

اگر به دنبال یک ماسک مناسب برای پوست خشک خود هستید، مطالعه‌ این مطلب از مجله روستایی می‌تواند به شما کمک کند تا با نحوه‌ درست کردن و استفاده از چند ماسک موثر برای شادابی پوست‌های خشک با عسل آشنا شوید.

خشکی پوست می‌تواند به چند دلیل اتفاق بیفتد. دوش‌های طولانی مدت با آب گرم، نخوردن آب کافی در طول روز، استفاده از صابون‌های قوی (که چربی پوست را از بین می‌برد)، فاکتورهای محیطی و حتی ژنتیک می‌توانند از عواملی باشند که سبب خشکی پوست می‌شوند.

خبر خوب این است که شما می‌توانید با چند ماسک خانگی ساده، خشکی پوست خود را تا حد خوبی برطرف کنید. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که پوست خشک انواع مختلفی دارد که برای هرکدام از آن‌ها نوع خاصی از ماسک مفیدتر است.

با وجود اینکه در مطلبی دیگر با انواع ماسک عسل برای مشکلات پوستی مختلف آشنا شدیم اما در این مطلب می‌خواهیم به طور اختصاصی در مورد ماسک‌های مناسب برای پوست‌های خشک صحبت کنیم.

نکاتی که هنگام استفاده باید رعایت کنید
  • قبل از استفاده از هر کدام از ماسک‌ها صورت خود را به خوبی بشویید تا تمامی منافذ آن باز شود
  • چون در ترکیب این ماسک‌ها عسل به کار رفته است، حتما لباس مناسب و مکان مناسبی را برای گذاشتن ماسک انتخاب کنید تا باعث کثیفی نشود.
  • بهتر است از ماسک‌ها شب و قبل از خواب استفاده کنید.
  • تا جای ممکن سعی کنید هر ماسک را تنها برای یکبار استفاده تهیه کنید و هر بار به صورت تازه آن را درست کنید.
  • عسلی که برای ماسک‌ها استفاده می‌کنید باید عسل طبیعی و خام (حرارت ندیده) باشد. عسل حرارت دیده تمامی آنزیم‌ها و خواص خود را از دست داده است.
[مطلب مرتبط: چطور عسل طبیعی را بشناسیم؟]

۱- عسل و دارچین (ماسک مناسب برای پوست‌های خشکِ مستعد آکنه)

ماسک دارچین و عسل

اگر شما هم پوست خشکی دارد که در عین حال دارای جوش و آکنه است، ماسک دارچین و عسل می‌تواند یک ترکیب التیام بخش برای شما باشد.

بسیاری از افراد برای درمان آکنه‌های صورت از دارو‌ها و مواد شیمیایی‌ای استفاده می‌کنند که خود باعث خشک‌تر شدن پوست صورت می‌شود.

عسل یک آبرسان قوی برای پوست به شمار می‌رود و باعث طراوت پوست صورت می‌شود. در عین حال خواص ضدباکتریای عسل باعث از بین رفتن باکتری‌های روی سطح پوست، که عامل ایجاد جوش و آکنه هستند می‌شود.

خرید عسل طبیعی از زنبوردار
خرید عسل طبیعی از زنبوردار

دارچین نیز دارای خواص ضد میکروبی و همچنین قابض کنندگی است که باعث می‌شود منافذ پوست بسته شود، و پوست شما صاف و یک‌دست شود. (+)

به همین دلیل ترکیب دارچین و عسل یک گزینه‌ی عالی برای پوست‌هایی است که علاوه بر خشکی پوست دارای جوش و آکنه نیز هستند.

مواد اولیه و طرز تهیه

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل خام
  • نصف قاشق دارچین

عسل و دارچین را در یک ظرف کوچک به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس آن را به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را بر روی پوست خود نگهدارید و سپس آن را بخوبی بشویید.

اگر دوست دارید تاثیر این ماسک را حس کنید باید به طور مرتبط هفته ای یک یا دو بار و به مدت ۲ تا ۳ ماه از این ماسک استفاده کنید.

همچنین ممکن است پوست شما به دارچین حساسیت داشته باشد، در صورت مشاهده علائم حساسیت استفاده از این ماسک را قطع کنید.

۲- عسل و آلوئه‌ورا (ماسک مناسب برای پوست‌های خشک و حساس و مستعد قرمز)

ماسک عسل طبیعی و آلوئه‌ورا

یکی از بهترین و پرطرفدارترین ماسک‌ها برای مرطوب نگه‌داشتن پوست، ترکیب عسل و آلوئه‌وراست. این ماسک یک مرطوب‌کننده ملایم‌ است که برای پوست‌های حساس بسیار مناسب عمل می‌کند.

هر دو این مواد به عنوان یک ترمیم‌کننده پوست و مرطوب کننده شناخته می‌شوند. ژل آلوئه‌ورا سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که می‌تواند باعث بهبود انواع التهابات و سوزش‌های ناشی از خشکی پوست شود.

همچنین عسل نیز از دیرباز به عنوان یک مرهم مناسب برای درمان انواع زخم‌ها و سوختگی‌ها به شمار می‌رفته است که با استریل کردن منطقه صدمه دیده و آبرسانی به آن باعث بهبود آن می‌شود.

ترکیب این دو ماده می‌تواند یک ماسک دوست داشتنی برای شما باشد که درست بعد از هر بار استفاده از آن تغییرات را روی پوست خود احساس می‌کنید.

مواد اولیه و طرز تهیه

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل خام
  • ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا

برای تهیه این ماسک ابتدا باید یک برگ از گیاه آلوئه‌ورا را از وسط برش داده و به اندازه مورد نیاز از ژل داخل آن را با یک قاشق خارج کنید.

سپس آن را به خوبی با عسل مخلوط کرده و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا این ماسک تاثیر خود را بگذارد. سپس می‌توانید ماسک را فقط با آب و بدون هیچ ماده‌ی شوینده‌ای بشویید.

۳- عسل و آووکادو و ماست (ماسک مناسب برای پوست‌های فوق‌العاده خشک و پوسته پوسته)

ماسک عسل و آووکادو و ماست

اگر شدت خشکی پوست شما بسیار زیاد است تا حدی که پوست شما پوسته پوسته شده است، بدون شک ترکیب آووکادو، عسل و ماست می‌تواند یک ماسک عالی برای بهبود خشکی صورت شما باشد.

آووکادو سرشار از اسید‌های چرب نظیر امگا۳ است که یک مرطوب کننده‌ی قوی برای پوست است، بدون اینکه باعث بسته شدن منافذ آن شود. همچنین سرشار از روغن اولئیک است که به صاف شدن و روشن شدن لکه‌های ایجاد شده بر روی پوست کمک می‌کند.

از طرف دیگر همانطور که در مطلب ماسک عسل و ماست نیز بیان کردیم، ماست نیز سرشار از اسید لاکتیک است که به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می‌کند و باعث تمیز شدن و تازه شدن پوست صورت شما می‌شود.

در کنار این دو ماده، عسل نیز درست مثل دو ماسک بالا، مانند یک پایه عمل می‌کند و باعث آبرسانی و مرطوب نگه داشتن سلول‌های پوستی می‌شود.

569,000 تومان
769,000 تومان
679,000 تومان
589,000 تومان

مواد اولیه و طرز تهیه

  • ۲ قاشق غذلخوری عسل خام
  • نصف یک آووکادو رسیده
  • ۱ قاشق ماست ساده

ابتدا پوست آووکادو رسیده را جدا کنید و نصف آن را در یک کاسه خرد کنید و با ته قاشق یا چنگال آن را نرم کنید تا حالت خمیری به خود بگیرید. سپس ماست و عسل را به خوبی به آن مخلوط کنید تا یک ترکیب یکنواخت حاصل شود.

سپس ماسک را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید و آن را پخش کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آن زمان دهید و سپس به خوبی آن را بشویید.

نکته: اگر چه از هر نوع عسلی می‌توان برای درست کردن ماسک پوست استفاده کرد اما در بین عسل‌ها، عسل کُنار به علت خواص ویژه‌ای که دارد برای درست کردن ماسک بسیار مناسب است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *