عسل برای صبحانه

چه چیزهایی همراه عسل برای صبحانه بخوریم؟

بسیاری از افراد با اینکه از خواص عسل طبیعی آگاهی دارند و می‌دانند که قرار دادن آن در برنامه غذاییشان به سلامتی آنها کمک می‌کند اما باز هم از خوردن عسل امتناع می‌کنند.

علت آن هم این است که خوردن عسل به صورت خالص برای خیلی از افراد به خصوص بچه‌ها چندان جذاب نیست و در فرهنگ ما ایرانی‌ها تنوع صبحانه‌ها و نوشیدنی‌ها و غذاهایی که با عسل درست می‌شود آنقدر کم است که عملا افراد قید خوردن آن را می‌زنند.

برای همین در این مطلب قصد داریم تا با معرفی چند صبحانه خوشمزه با عسل خام، ضمن اینکه بچه‌ها را ترغیب به خوردن عسل می‌کنیم خودمان هم از چالش همیشگی اینکه عسل را با چه چیزی بخوریم خلاص شویم.

معرفی ۹ صبحانه خوشمزه با عسل

صبحانه‌های بسیار متنوعی می‌توان با عسل درست کرد و عسل را می‌توان با چیزهای مختلفی میل کرد. اما ما در اینجا قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که شاید افراد کمتری از آن اطلاع دارند. البته که در پایان به برخی از موارد متداول هم اشاره خواهیم کرد.

۱. نان تست با ارده و عسل

عس و ارده برای صبحانه

یکی از ترکیبات بسیار مقوی و خوشمزه‌ای که با عسل برای صبحانه می‌توان استفاده کرد ترکیب ارده و عسل است. از این صبحانه پر انرژی می‌توان به خصوص در فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن نیاز دارد استفاده کنیم.

هم ارده و هم عسل به تقویت حافظه کودکان کمک می‌کند و به همین دلیل می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای صبحانه‌ی بچه‌ها باشد. برای اینکه بچه‌ها را علاقمند به خوردن این صبحانه کنید، می‌توانید از آن بر روی نان تست استفاده کنید و با میوه‌ی مورد علاقه‌ی بچه‌ها مثل سیب یا موز و یا هر میوه‌ی دیگری آن را همراه کنید.

طرز تهیه

همانطور که در تصویر هم می‌بینید درست کردن این صبحانه خیلی خیلی ساده است. کافی است تا ارده را روی نان تست بریزید و آن را کامل پخش کنید و بعد به میزان دلخواه عسل را روی آن بریزید. برای خوشمزه‌تر شدن هم می‌توانید از برش‌های سیب به همراه کنجد یا تخم کتان و رزماری استفاده کنید.

۲. عسل و تخم مرغ

عسل و تخم مرغ برای صبحانه

شاید ترکیب تخم مرغ و عسل برای صبحانه برای شما کمی عجیب به نظر برسد. اما ترکیب این دو برخلاف آنچه که تصور می‌کنید علاوه بر خوشمزگی بسیار مقوی هم هست.

اگر قرار است یک روز کاری سخت را شروع کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما این ترکیب را امتحان کنید چرا که صبح را با انرژی عالی شروع خواهید کرد.

طرز تهیه

درست کردن این صبحانه هم مانند مورد قبلی کار ساده‌ای است. برای درست کردن این ترکیب، هم می‌توانید از تخم مرغ آب پز استفاده کنید و هم نیمرو شده. کافی است پس از آمده شدن تخم مرغ کمی عسل بر روی آن بریزید و نوش جان کنید.

569,000 تومان
769,000 تومان
679,000 تومان
589,000 تومان

۳. انواع اوتمیل با عسل

اوتمیل با عسل برای صبحانه

یکی دیگر از صبحانه‌های بسیار پر طرفدار بخصوص برای ورزشکاران، اوتمیل (جو دوسر پرک) است که انواع مختلفی دارد و بسته به سلیقه‌ی افراد می‌توان آن را به شیوه‌های مختلفی درست کرد.

مواد لازم

  • ۴۰ گرم جو دو سر پرک
  • ۱ عدد موز
  • عسل و دارچین به مقدار لازم
  • ۱ لیوان شیر
  • ۵ عدد گردو

طرز تهیه

طرز تهیه اوتمیل هم بسیار ساده است. کافی است که جو دو سر پرک را شب قبل به همراه شیر داخل یک کاسه بریزید و اجازه دهید تا صبح شیر حسابی به خورد جو برود. اوتمیل شما آماده است. حالا می‌توانید به آن کمی عسل و دارچین اضافه کنید و آن را با گردو و موز تزیین کنید.

با جای دارچین و موز و گردو می‌توانید از مواد دیگری مثل انواع میوه‌ها، وانیل، پودر کاکائو و انواع مغزها استفاده کنید.

4. صبحانه یونانی

ماست با عسل برای صبحانه

قبل از هر چیز باید بگویم که اگر چه اسم این صبحانه، یونانی است اما در واقعیت مردم یونان چندان اهل صبحانه خوردن نیستند و این در مورد خیلی از آنها هم صادق است! علت نام گذاری این صبحانه بیشتر به خاطر نوع ماستی است که در آن استفاده می‌شود.

اگر شما هم به دنبال صبحانه‌ای هستید که می‌خواهید ساعات زیادی از روز شما را سیر نگه دارد قطعا این صبحانه می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد چرا که سرشار از پروتئین است.

مواد لازم

  • ۱ فنجان ماست یونانی
  • ۲ قاشق غذاخوری گردو آسیاب شده (یا هر آجیل دیگری)
  • ۱ سیب برش داده شده (یا میوه دلخواهتان)
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه

کافی است ماست یونانی را مطابق تصویر داخل یک کاسه ریخته سیب‌ها و گردوهای خرد شده را روی آن بریزید و دست آخر عسل را بر روی آن بریزید.

۵. پنکیک پفی

پنکیک پفی برای صبحانه

اگر وقت و زمان کافی دارید تا برای آخر هفته یک صبحانه خوشمزه درست کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم حتما پنکیک پفی با عسل را امتحان کنید. برعکس چند صبحانه قبلی، درست کردن این صبحانه ممکن است کمی زمان ببرد، ولی قطعا ارزش این وقت را دارد بخصوص که بچه‌ها عاشق آن خواهند شد.

طرز تهیه

ما قبلا در یک پست به صورت مفصل و با جزییات دقیق طرز تهیه پنکیک پفی را آموزش داده‌ایم. پس شما هم اگر دوست دارید طرز تهیه این صبحانه خوشمزه را یاد بگیرید می‌توانید آن را مطالعه کنید.

۶. عسل و پنیر

عسل و پنیر برای صبحانه

معمولا از ترکیب عسل با انواع لبنیات مثل کره، خامه، شیر و حتی ماست صبحانه خوشمزه‌ای به دست می‌آید ترکیب عسل با پنیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پنیر یکی از پرطرفدارترین صبحانه‌ها در بین افراد است و یک صبحانه‌ی بسیار راحت و سریع بخصوص برای کارمندانی است که می‌خواهند زود سر کار بروند. اگر شما هم از این افراد هستید برای یک بار هم که شده بر روی پنیر خود عسل بریزید تا از فواید عسل هم بهره ببرید.

اگر چه طعم حاصل شده از پنیر و عسل بسیار سلیقه‌ای است اما در مجموع طعم خوشمزه‌ای ایجاد خواهد شد.

طرز تهیه

برای ترکیب پنیر با عسل بهتر است از پنیر‌هایی مثل پنیر خامه‌ای و یا پنیرهایی با شوری کم استفاده شود. چرا که ترکیب عسل با پنیرهای خیلی شور طعم جالبی نخواهد داشت اگر چه باز هم به سلیقه‌ی شما باز می‌گردد. کافی است پنیر را روی نان خود گذاشته کمی عسل به آن اضافه و بعد میل کنید.

۷. گردو با عسل

خواص عسل و گردو

ما قبلا در یک مطلب کامل در مورد خواص عسل و گردو و طرز تهیه سه ترکیب با آن دو صحبت کردیم که اگر علاقمند باشید می‌توانید آن مطلب را مطالعه کنید.

اما نکته‌ی مهمی که باید به آن دقت کنیم این است ترکیب عسل و گردو یک معجون سرشار از کربوهیدرات (قند)، چربی سالم، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین است که سه مورد اول یعنی قند، چربی و پروتئین از منابع اصلی بدن ما برای تامین انٰرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه و رشد و نمو ما به شمار می‌رود و این یعنی این ترکیب یک صبحانه عالی برای هر شخصی است.

طرز تهیه

تهیه گردو و عسل بسیار ساده است برای این کار شما می‌توانید گردو را به صورت آسیاب شده با عسل مخلوط و میل کنید و یا اینکه عسل را به همراه گردو مغز شده روی نان گذاشته و میل کنید.

۸. عسل با خامه

صبحانه با عسل و خامه

خامه و عسل یکی از پرطرفدارترین صبحانه‌های عسلی در بین ایرانیان و بویژه ساکنان مناطق شمالی و شمال غرب کشور است. البته اگر با نان بربری داغ هم همراه شود، می‌توان آن را در بالای لیست خوشمزه‌ترین صبحانه‌ها قرار داد.

ترکیب خامه و یا سرشیر با عسل به دلیل کالری بسیار بالایی که دارد معمولا به کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند یک روز پرفعالیت را شروع کنند. مثل کسانی که کار آن‌ها بیشتر فیزیکی است و یا به عنوان صبحانه بچه‌ها قبل از رفتن به مدرسه.

طرز تهیه

مانند بسیاری از صبحانه‌ها، درست کردن این صبحانه نیز کار ساده‌ای است. می‌توان خامه را به صورت همزده با عسل میل کرد و یا اینکه بعد از کشیدن خامه بر روی نان، عسل را روی آن بمالیم و بعد میل کنیم.

۹. کره و عسل

کره و عسل برای صبحانه

کره و عسل هم مثل خامه و عسل از صبحانه های پر طرفدار در ایران است. معمولا توصیه می‌شود چنین صبحانه‌هایی را افرادی که تحرک کمی دارند یا چاق هستند و یا مشکلات قلبی و عروقی دارند استفاده نکنند و یا کمتر استفاده کنند.

طرز تهیه

قطعا همه ما از ترکیب کره و عسل برای صبحانه استفاده کرده‌ایم اما برای جذابیت این صبحانه می‌توان به جای استفاده از کره‌های متداول از کره بادام زمینی و نان تست هم استفاده کرد.

اگر برای صبحانه خود نیاز به عسل کاملا طبیعی دارید، اما کندودار یا فروشنده‌ی معتمدی در دسترس شما نیست، می‌توانید از طریق لینک زیر، عسل‌های طبیعی روستایی را مشاهده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

1 دیدگاه برای “چه چیزهایی همراه عسل برای صبحانه بخوریم؟

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *