پنکیک پفکی با عسل

طرز تهیه پنکیک پفکی با عسل برای صبحانه

شاید شما هم این سوال براتون پیش اومده باشه که علت نام گذاری پنکیک چیه و چرا به اون پنکیک می‌گن؟

این کلمه از دو بخش تشکیل شده پن + کیک، پن به معنی تابه هست و کیک هم که مشخصه و چون پنکیک در تابه پخته میشه اینطوری نام‌گذاری شده.

دستور‌های مختلفی برای پنکیک وجود داره که ما اینجا یه دستور صد درصد تضمینی رو براتون آوردیم تا مطمئن بشید که یه پنکیک پفکی خوشمزه درست می‌کنید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک پفکی

شیر۳/۴ پیمانه
سرکه سفید۱ قاشق غذاخوری
آرد۱ پیمانه
شکر۴ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک۱/۲ قاشق چایخوری
پودر وانیل یا دارچین۱/۴ قاشق چایخوری (برای گرفتن بوی تخم‌مرغ)
تخم مرغ۱ عدد
کره آب شده۲ قاشق غذاخوری
عسلبه مقدار لازم
این مواد برای درست کردن چهارتا دونه پنکیک هست و شما می‌تونید بسته به میزان مصرف و تعداد افراد این مواد رو به همین نسبت افزایش بدید.

خرید عسل طبیعی از زنبوردار
خرید عسل طبیعی از زنبوردار

طرز تهیه پنکیک پفی

قبل از هر چیزی همه‌ی مواد رو بذارید بیرون از یخچال تا به دمای محیط برسه. بعد از اون همه مواد خشک مثل ( آرد، شکر،بکینگ پودر، نمک و پودر وانیل یا دارچین) رو با هم مخلوط کنید.

حالا سرکه رو بریزید داخل شیر تا یک ربع بمونه، سرکه باعث میشه که شیر بِبُره. بعد از یک ربع کارتون رو ادامه بدید.

تخم مرغ رو که به دمای محیط رسیده داخل یه کاسه مناسب بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید. بعد کره رو که روی حرارت ملایم آب کردید (مثلا بخار کتری) و از حرارت افتاده رو به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید.

حالا ترکیب شیر و سرکه رو به مخلوط تخم مرغ و کره اضافه کنید و با دوباره هم بزنید. بعدش مخلوط مواد پودریتون رو کم کم به مایع بالا اضافه کنید، و با چنگال آروم هم بزنید، نیاز نیست خیلی هم بزنید همین که دیگه آرد گلوله نباشه کافیه.

مخلوط، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بمونه یک گوشه و استراحت کنه.

حالا تابه رو روی گاز بذارید و روی شعله‌ی آهسته بذارید تا گرم بشه. کمی روغن ( خیلی کم) با دستمال یا قلمو کف تابه بمالید، واقعا نیاز به روغن زیادی نداره.

حالا یه ملاقه از مواد رو پرکنید و بریزید توی تابه، اصلا عجله نکنید و شعله گاز رو هم زیاد نکنید، راز یه پنکیک خوب صبوری توی مرحله‌ی پخته .

پنکیک تزئین شده با عسل

وقتی حباب ایجاد شد روی پنکیک یعنی داره میپزه، عجله نکنید و بذارید روی همه سطح پنکیک حباب ایجاد شه و حباب‌ها بترکن، وقتی پخته باشه به راحتی از تابه جدا میشه، اونو برگردونید تا روی دیگه‌اش هم پخته بشه.

پنکیک رو می‌تونید با هر چی دوست داشتید میل کنید، مثل عسل، مربا، خامه و میوه‌های مختلف. ما با عسل، خامه و موز آماده کردیمش.

این پنکیک می‌تونه یه صبحانه یا دسر عالی برای شما بخصوص برای بچه‌ها باشه. نوش جان

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *