ماسک عسل برای روشن شدن پوست

۶ ماسک عسل برای روشن شدن پوست + طرز تهیه و مصرف

اگر شما هم به دنبال روشن شدن و شفاف شدن پوست خود هستید، قطعا در مورد فواید ماسک عسل برای روشن شدن پوست چیزهایی شنیده‌اید و عجیب هم نیست اگر در طول زندگیتان بارها برای روشن‌شدن پوست خود توصیه‌های مختلفی شنیده باشید.

به طور معمول پوست هر فرد به دلایل مختلفی مثل آلودگی هوا، تابش نور خورشید و لایه‌برداری نکردن به مدت طولانی، دچار تیرگی می‌شود و حالتی کدر پیدا می‌کند.

برخی از افراد ممکن است برای گرفتن نتیجه سریع‌تر از مواد شیمیایی استفاده کنند. این‌گونه روش‌های شیمیایی شاید در مدتی کوتاه تاثیر آنی داشته باشد، اما در درازمدت ممکن است عوارض نامطلوبی برای پوست شما ایجاد کند.

در نتیجه اگر دوست دارید پوست روشنی داشته باشید و از طرف دیگر از عوارض ناشی از مواد شیمیایی نیز در امان باشید، شاید بهتر باشد از مواد طبیعی، مثل عسل برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید.

استفاده از انواع ماسک عسل اگرچه بازدهی سریع ندارند اما قطعا با تداوم استفاده از آن نتیجه خوبی خواهید گرفت.

در این مطلب قصد داریم تا با چند ماسک عسل برای روشن شدن پوست آشنا شویم و ببینم هر یک از آنها چطور بر پوست ما اثر می‌گذارد. اما پیش از آن بهتر است ببینم عسل چه خواصی دارد که به روشن شدن پوست ما کمک می‌کند.

فواید عسل برای روشن کردن پوست

ما پیش‌تر در مطلب خواص عسل برای پوست به بررسی مهمترین فواید عسل برای پوست پرداختیم. در ادامه به چند خاصیت عسل جهت روشنی و درخشندگی پوست می‌پردازیم.

خاصیت لایه‌برداری عسل

یکی از دلایلی که عسل در روشن‌شدن پوست موثر عمل می‌کند وجود آنزیم‌های طبیعی و همچنین اسید گلوکونیک در آن است که سبب می‌شود تا نقش لایه‌‌بردار سلول‌های مرده پوست را داشته باشد. که در نتیجه آن تیرگی ناشی از این سلول‌های مرده بر روی پوست کاهش پیدا می‌کند.

عسل، منبعی غنی از ویتامین برای پوست

ما در مطلب ویتامین های عسل گفتیم که عسل دارای ویتامین‌هایی است که اگر چه مقدار آنها کم است اما همین مقدار کم می‌تواند برای سلامت بدن و پوست ما مفید باشد. عسل دارای ویتامین‌هایی مانند K، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C است، که با تغذیه سلول‌های پوستی، پوست را درخشان و شفاف می‌کند.

محافظت بالای عسل از پوست

عسل با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های متعدد حفاظت بالایی را از پوست در برابر آسیب‌ رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌کند و این حفاظت موجب تقویت و شفافیت رنگ پوست می‌شود.

ترشح پراکسید‌هیدروژن یا سفید‌کننده طبیعی و قوی از عسل

هنگامی که پوستتان به عسل آغشته می‌شود پراکسید هیدروژن که یک سفید‌کننده طبیعی و قوی برای پوست است ترشح می‌شود. و این سبب می‌شود تا رنگ پوستتان درخشان‌تر از قبل به نظر آید.

مراقبت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراءبنفش

همان‌طور که احتمالا می‌دانید نور‌خورشید و اشعه ماوراء‌بنفش آن باعث تیرگی پوست می‌شوند. عسل با محافظت پوست در برابر آسیب‌های اشعه ماوراءبنفش از تیرگی پوست جلوگیری می‌کند و قدرت پوست برای جوان‌سازی را افزایش می‌دهد.

ضدعفونی‌کنندگی طبیعی پوست

حتما تجربه داشته‌اید هنگامی که پوستتان جوش می‌زند یا دچار لکه می‌شود دیگر شفافیت قبل را ندارد. عسل با خاصیت ضد‌باکتری بودن و ضدعفونی‌کنندگی طبیعی و قوی که دارد اثر جوش، لکه و آکنه را روی پوست از بین می‌برد و شفافیت پوست را بیشتر می‌کند.

خرید عسل طبیعی از زنبوردار
خرید عسل طبیعی از زنبوردار

آموزش طرز تهیه و استفاده از 6 ماسک عسل برای روشن شدن پوست

 حال که با خواص عسل آشنا و از تاثیر درخشندگی آن روی پوست مطمئن شدید، خوب است که طرز تهیه و روش مصرف ماسک عسل برای روشن شدن پوست را یاد بگیرید.

1- ماسک عسل و لیمو

ماسک عسل و لیمو از جمله ماسک‌های قوی برای روشن‌شدن پوست است که برای تهیه آن باید طبق دستور زیر عمل کنید:

ابتدا یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی به همراه دو قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه را با هم مخلوط کنید و سپس این مخلوط را به‌وسیله برس مخصوص روی تمامی نواحی صورت غیر از چشم آغشته نمایید.

خواص لیمو برای پوست

اجازه دهید این ماسک عسل و لیمو روی پوست شما 15 تا 20 دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید. برای اثربخشی بیشتر این ماسک روی پوستتان هر دو روز یکبار آن را روی صورت خود بمالید.

2- ماسک عسل و ماست

یکی دیگر از ماسک‌های عسل که برای روشن شدن پوست به کار می‌رود ماسک عسل و ماست است. این ماسک حاوی دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل است که مخلوط آن را باید روی پوست خود به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید.

استفاده از این ماسک عسل و ماست هفته‌ای دو یا سه‌بار می‌تواند تاثیر مطلوبی از نظر درخشندگی روی پوست شما داشته باشد.

3- ماسک عسل و جوش شیرین

برای تهیه ماسک عسل و جوش‌شیرین ابتدا لازم است مواد زیر را آماده کنید:

  • عسل
  • جوش‌شیرین
  • دارچین
  • آب‌لیموترش تازه

ماسک عسل و جوش‌شیرین این‌گونه آماده می‌شود که 2 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین، 1 قاشق چای‌خوری پودر دارچین، 5 قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب‌لیموتازه را باید با هم مخلوط کنید و روی صورت خود ماساژ دهید.

اجازه دهید این ماسک به مدت یک ربع روی صورتتان بماند و سپس آن را با آب بشویید. در نظر داشته باشید که این ماسک عسل و جوش‌شیرین روی پوست‌های خشک اثربخشی بهتری دارد.

4- ماسک عسل و روغن زیتون برای پوست صورت

ماسک عسل و روغن زیتون برای پوست صورت و درخشندگی آن فوق‌العاده عمل می‌کند. برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون کاسه‌ای با جنس مقاوم در برابر حرارت مانند پیرکس بریزید و درون مایکروفر در حد 10 ثانیه بگذارید.

حرارت مایکروفر سبب می‌شود تا مخلوط عسل و روغن زیتون حالتی رقیق پیدا کنند و راحت‌تر روی پوستتان ماساژ داده شوند. با استفاده از برس مخصوص  یا نوک انگشتان خود می‌توانید مخلوط عسل و روغن زیتون را روی پوست خود بمالید تا 10 دقیقه بماند. بعد از این مدت با آب گرم صورتتان را بشویید و سپس با پارچه تمیزی خشک کنید.

569,000 تومان
769,000 تومان
589,000 تومان

5- ماسک عسل و بادام

مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و بادام، عسل طبیعی، پودر بادام و آب لیموترش است.

برای تهیه ماسک عسل و بادام ابتدا چند عدد بادام را با دستگاه آسیاب پودر کنید. به پودرهای بادام یک قاشق چای‌خوری آب‌لیموترش و دو قاشق غذاخوری عسل را اضافه و این ترکیب را با هم مخلوط کنید.

ترکیب آماده‌شده را به‌صورت دایره‌ای روی پوست صورت خود ماساژ دهید و حدود 5 دقیقه صبر کنید تا روی پوستتان باقی بماند. بعد از این زمان پوست خود را با آب بشویید. هفته‌ای یک یا دوبار می‌توانید از این ماسک عسل و بادام برای درخشندگی پوستتان استفاده کنید.

6- ماسک عسل و موز

یک ماسک معطر و موثر برای روشن‌شدن پوست شما ماسک عسل و موز است که البته این ماسک علاوه بر عسل و موز موادی مثل گلاب و ماست را هم در ترکیب خود دارد.

برای آماده‌سازی ماسک عسل و موز ابتدا یک موز نصفه که کاملا رسیده را درون یک کاسه له کرده و به آن یک قاشق غذاخوری عسل، مقداری ماست و چند قطره گلاب اضافه کنید.

ماسک عسل و موز برای روشن شدن پوست

تمامی این مواد باید با هم به‌طور کامل ترکیب و مخلوط شوند و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان باقی بمانند. بعد از آنکه حدود 20 دقیقه از زمان ماسکتان گذشت آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از ماسک عسل و موز هفته‌ای دو یا سه‌بار توصیه می‌شود.

نکته‌ای مهم درباره استفاده از ماسک عسل

شکی نیست که عسل برای پوست خواص مفیدی را به‌دنبال دارد اما همه افراد ممکن است از خواص آن بهره نبرند و به عسل حساسیت داشته باشند. برای آنکه پوست شما به‌جای شفاف‌شدن گرفتار حساسیت و آلرژی نشود توصیه می‌کنیم حتما قبل از استفاده از ماسک عسل مقدار کمی از عسل را روی پوست خود تست کنید.

برای تست عسل روی پوست خود یک قطره از آن را روی پوستتان بمالید و بگذارید تا 24 ساعت بماند. بعد از این زمان اگر علائمی مثل تورم، قرمزی، خارش، سوزش و التهابی را مشاهده نکردید یعنی شما نسبت به عسل حساسیتی ندارید و می‌توانید با خیال راحت از ماسک عسل استفاده کنید.

خواص عسل مانند لایه‌برداری، تغذیه پوست از ویتامین‌ها، محافظت در برابر آسیب ماوراءبنفش و رادیکال‌های آزاد موجب شده تا این ماده خواص شگفت‌انگیزی را در جهت روشن‌شدن پوست داشته باشد. انواعی از ماسک عسل مانند ماسک عسل و لیمو، ماسک عسل و جوش شیرین، ماسک عسل و روغن زیتون و ماسک عسل و ماست وجود دارند که می‌تواند پوست شما را درخشان‌تر و شفاف‌تر از قبل کند.

اگر شما تا به حال از عسل و سایر ترکیبات طبیعی به‌عنوان ماسک برای پوستتان استفاده کرده‌اید برایمان بنویسید تا چه حد برای شما موثر بوده است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

6 دیدگاه برای “۶ ماسک عسل برای روشن شدن پوست + طرز تهیه و مصرف

    • روستایی گفته:

      معمولا برای پوست‌هایی که چرب هستند توصیه میشه از ماسک‌های عسلی استفاده بشه که داخل اونها از لیمو استفاده شده باشه

  1. نرگس گفته:

    سلام پوست من چربه وچند لک قهوه ای داره و گاهی اوقات جوش میزنه چه ماسکی برای از بین بردن جوش و لک و شفافیت صورتم پیشنهاد میکنید؟ ممنون از پاسخگویی تون 🙏

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *