نوشیدنی‌های گرم با عسل

طرز تهیه ۵ نوشیدنی گرم با عسل

قطعا با ما هم‌نظرید که هیچ چیزی مثل یه نوشیدنی گرم، توی روزهای سرد زمستون و حتی شب‌های خنک بهاری حال آدم رو جا نمیاره.

اما اگر شما هم از نوشیدنی‌های گرم مرسوم، مثل چای، قهوه، هات‌چاکلت و دم نوش‌های آماده خسته شدین، پس با ما همراه باشید تا چندتا نوشیدنی گرم و سالم که با عسل درست میشه، و طعم بی‌نظیری هم داره رو در کنار هم یاد بگیریم.

نکته: اگرچه استفاده از عسل طبیعی برای نوشیدنی‌ها گرم باعث میشه عسل برخی از خواص خودش رو از دست بده اما به هر صورت می‌تونه یه جایگزین سالمتر از شکر (بخصوص برای افراد دیابتی) باشه و به خوشمزه شدن نوشیدنی شما کمک کنه.

[مطلب مرتبط: آیا افراد دیابتی می‌توانند عسل مصرف کنند؟]

انواع نوشیدنی‌های گرم با عسل

نوشیدنی آبلیمو، عسل و زنجبیل

نوشیدنی آبلمیو و عسل و زنجبیل

اگر چه این ترکیب به خودی خود یک نوشیدنی خوشمزه برای آخر شب و حتی پذیرایی توی مهمونیاس اما همونطور که در مطلب عسل و زنجبیل هم گفتیم، ترکیب این دو ماده می‌تونه یه معجون عالی برای جلوگیری از سرفه و گلودرد ناشی از سرماخوردگی باشه.

همچنین این نوشیدنی اگر به صورت ناشتا مصرف بشه باعث سم‌زدایی از بدن میشه و می‌تونه به بهبود جوش‌های پوستی کمک کنه. علاوه بر این‌ها ترکیب آبلیمو و عسل یه آبرسان عالی برای بدن به شمار میره که می‌تونه باعث رفع و جلوگیری از مشکلات گوارشی، مثل یبوست که به علت کم آبی اتفاق میفته باشه.

مواد لازم

  • ۱ عدد لیمو
  • ۱ قاشق عسل طبیعی
  • زنجبیل تازه (به میزان لازم)
  • آب

طرز تهیه

اول از همه آب رو جوش میاریم و اون رو توی قوری و یا لیوانی که چند تکه زنجبیل تازه داخلش هست میریزم. ۳ دقیقه بهش زمان میدیم و بعد عسل و آبلیمو رو اضافه می‌کنیم. دقت داشته باشید که میزان هر کودوم از اینها بسته به سلیقه‌ی خودتونه مثلا اگه دوست دارید نوشیدنی شما شیرین یا ترش باشه به ترتیب عسل یا آبلیمو رو به دلخواه زیاد کنید.

نوشیدنی شما آمادس🤩 می‌تونید اون رو با برگ‌های نعناع و یا برش‌های لیمو تزیین و نوش جان کنید.

نوشیدنی شیر، عسل و زردچوبه

نوشیدنی شیر، عسل و زردچوبه

شاید ترکیب شیر و زردچوبه، باعث تعجبتون بشه! اما به امتحانش میرزه وقطعا از درست کردنش پشیمون نمی‌شید. این ترکیب، یه نوشیدنی خوش عطر و خوش رنگه، که هر کسی از دیدن و خوردنش سر ذوق میاد.

زردچوبه خواص زیادی داره که باعث میشه همین الان دست به کار درست کردن این نوشیدنی بشید. که از جمله‌ی اون‌ها میشه به خاصیت ضد التهابی، آنتی‌اکسیدان سرشار، موثر در کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی، جلوگیری از پیری زودرس و موثر در بهبود التهابات مفاصل اشاره کرد.

خرید عسل طبیعی از زنبوردار
خرید عسل طبیعی از زنبوردار

البته یادمون باشه که در استفاده از زردچوبه زیاده‌روی نکنیم چون که باعث عوارض جانبی میشه. این نوشیدنی رو می‌تونید قبل از خواب میل کنید.

راستی ماسک عسل و زردچوبه هم خواص ویژه‌ای برای پوست داره که اگر علاقمند باشید می‌تونید اون مطلب رو هم مطالعه کنید و با طرز تهیه انواعش آشنا بشید.

مواد لازم

  • ۱ لیوان شیر
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • ۱/۳ قاشق زردچوبه

طرز تهیه

شیر رو داخل یه ظرف مناسب بریزید و اون رو روی حرارت قرار بدید. بعدش عسل و زردچوبه رو بهش اضافه کنید و قبل از اینکه شیر بجوشه (کافیه فقط گرم بشه) اونو بردارید و داخل یک لیوان بریزید و نوش جان کنید🥛.

نوشیدنی چای نعناع و عسل

نوشیدنی چای و نعناع و عسل

چای نعناع یک نوشیدنیه کم کالری و خوش عطره که بیشتر ما تجربه حداقل یکبار استفاده از اون رو داریم. چای نعناع باعث میشه که یه حس تازگی و خنکی توی دهنمون احساس کنیم و باعث برطرف شدن بوی بد دهنمون میشه.

مواد لازم

  • آب
  • یک برش تازه لیمو
  • یک قاشق عسل طبیعی
  • چند برگ نعناع تازه

طرز تهیه

برای تهیه این نوشیدنی کافیه که مقداری آب رو به دمای جوش برسونیم و داخل قوری‌ای که حاوی چندتا برگ پاره شده‌ی نعناع هست بریزیم، ۱۰ دقیقه بهش زمان می‌دیم تا خوب دم بیاد و عطر نعناع خارج بشه. بعدش اون رو داخل یه لیوان یا یه فنجون می‌ریزیم و عسل رو بهش اضافه می‌کنیم.

اگه دوست داشته باشید می‌تونید از تیکه‌های لیمو هم برای تزیینش استفاده کنید یا چند قطره آبلیمو هم داخلش بریزید. به همین راحتی نوشیدنی خوشمزه شما آماده‌ی میل کردنه.🍸

نوشیدنی چای بابونه و عسل

گل‌های خوش‌عطر بابونه سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئید‌ها و مواد معدنیه که می‌تونه بدن شما رو در برابر بیماری‌ها مقاوم کنه.

اگه یه روز بد و پر استرس داشتید ترکیب بابونه و عسل، در قالب یه نوشیدنی گرم می‌تونه اعصاب شما رو آروم کنه و باعث کاهش استرس شما بشه.

همچنین توی فصل سرما می‌تونه یه درمان خوب برای سرفه‌ها و گلودرد‌ها ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا باشه.

[مطلب مرتبط: آیا عسل می‌تواند سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان کند؟]

مواد لازم

  • آب
  • ۱ قاشق بابونه (تازه یا خشک شده)
  • ۱ قاشق عسل طبیعی

طرز تهیه

اول از همه آب رو جوش بیارید و یک دقیقه بهش استراحت بدید. بعد از اون بابونه رو داخل یه قوری بریزید و آب جوش رو داخلش بریزد و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه بدید تا حسابی دم بیاد و عطرو طعم بابونه خارج بشه. دست آخر دم کرده بابونه رو از صافی عبور بدید و داخل یه فنجون بریزد و عسل رو بهش اضافه کنید.

اینم از یه نوشیدنی گرم و معطر، قطعا از خوردنش لذت می‌برید.🍵

نوشیدنی شیر، عسل و دارچین

شیر و عسل و دارچین

نوشیدنی گرم دیگه‌ای که میشه با ترکیب عسل و شیر درست کرد. ترکیب عسل و شیر و دارچینه که یه معجون فوق‌العاده‌اس.

دارچین سرشار از آنتی اکسیدانه، همچنین خواص ضد میکروبی و ضد التهابی داره. همچنین دارچین به بدن برای محافظت در برابر انواع عفونت‌ها کمک می‌کنه.

البته با تمام فوایدی که این ماده داره، باید در مصرفش دقت کرد چون که مصرف بیش از حد این ماده باعث برخی از عوارض جانبی میشه.

مواد لازم

  • ۱ لیوان شیر
  • نصف قاشق دارچین
  • ۱ قاشق عسل طبیعی

طرز تهیه

شیر رو داخل یه ظرف مناسب بریزید و روی گاز بذارید، بلافاصله دارچین رو بهش اضافه کنید. قبل از این که شیر به دمای جوش برسه اون رو از روی حرارت بردارید و کمی بهش فرصت بدید تا دماش کمی پایین بیاید بعد عسل رو داخلش حل کنید.

می‌تونید کمی دارچین هم روی شیر بریزید و یا از دارچین سیگاری برای هم زدن اون استفاده کنید. این نوشیدنی می‌تواند یک نوشیدنی عالی برای پذیرایی در شب‌های سرد و روزهای زمستون باشه.

569,000 تومان
769,000 تومان
679,000 تومان
589,000 تومان

همونطور که دیدید با چندتا ماده ساده و دم دستی که معمولا توی هر خونه‌ای گیر میاد، میشه نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای درست کرد. خوشحال می‌شیم اگه شما هم تجربه‌ای از درست کردن انواع نوشیدنی دارید با ما در میون بذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *