ماسک عسل و آووکادو

4 ماسک عسل و آووکادو برای آبرسانی و تغذیه پوست

ماسک عسل و آووکادو یکی از بهترین ماسک‌های ساخته شده با عسل است که به ما برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت کمک می‌کند. به طور کلی تغذیه پوست و همچنین آبرسانی آن دو عامل مهم در داشتن پوستی زیبا است که ترکیب عسل و آووکادو آن را به بهترین شیوه ممکن انجام می‌دهد.

ما قبلا در مطلب ماسک عسل در مورد انواع ماسک‌های عسل صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم تا به صورت اختصاصی به انواع ماسک عسل و آووکادو بپردازیم و ببینیم از این دو ماده چطور می‌توانیم برای سلامت پوستمان استفاده کنیم.

خواص عسل برای پوست صورت

همانطور که در مطلب خواص عسل برای پوست بیان شد، عسل به خاطر داشتن انواع ویتامین‌ها، فلاونوئید‌ها و همچنین انواع آنزیم‌ها، یک مرهم مناسب برای از بین بردن آکنه، التیام زخم‌ها و یکدست کردن رنگ پوست است.

از مهمترین خواصی که ماسک عسل برای پوست دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لایه‌برداری طبیعی پوست با از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست که باعث شفافیت و تازگی پوست می‌شود.
  • عسل روند بهبود سلول‌های پوست شما را سرعت می‌بخشد. اگر حساسیت و اگزمایی در پوست خود دارید، استفاده از عسل طبیعی التهاب را کاهش داده و روند بهبود را تسریع می‌کند.
  • می‌دانید که میلیون‌ها باکتری در سطح پوست ما زندگی می‌کنند، که تعدادی از آن‌ها بسیار مفید و ضروری و تعدادی از آن‌ها برای پوست ما مضر هستند؛ مانند باکتری پروپیونی آکنه که روی صورت ما جوش را پدید می‌آورد. ماسک عسل می‌توانید باعث تعادل این باکتری‌ها شود.
  • همچنین عسل برای بیماری‌های خودایمنی و پسوریازیس هم بسیار مفید است.
خرید عسل طبیعی از زنبوردار
خرید عسل طبیعی از زنبوردار

خواص آووکادو برای پوست صورت

در چند سال اخیر از فواید آووکادو زیاد شنیده‌ایم، چه استفاده از آن در انواع سالادها برای رژیم‌های لاغری، چه استفاده این از میوه در بسیاری از ماسک‌های پوستی، البته اگر از قیمت بالای این میوه چشم پوشی کنیم این میوه کاربرد زیادی در رژیم غذایی ما خواهد داشت.

برای تهیه ماسک‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد،‌ می‌توانید از ۱/۴ تا نصف یک آووکادو استفاده کنید.
همچنین اگر از پیش آووکادویی خریده‌اید اما فراموش کرده‌اید از آن استفاده کنید، آن را به خاطر قهوه‌ای شدن دور نریزد چون می‌توانید به راحتی آن را به یک ماسک عالی تبدیل کنید.

از مهمترین خواص آووکادو برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

به طور کلی، ماسک آووکادو برای مبارزه با پیری، خشکی پوست، کدر شدن پوست و دیگر از مشکلات پوستی فواید زیادی دارد. از مزایای اصلی ماسک صورت آووکادو می‌توان به خواص آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی این میوه اشاره کرد.

آبرسانی با ماسک آووکادو و عسل

ویتامین‌های A و E که هر دو خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند؛ به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می‌کنند.ماسک صورت آووکادو از دو طریق، با اثراتی که بالاتر رفتن سن در پوست ما بوجود می‌آورد، مبارزه می‌کند.

۱. آووکادو حاوی ویتامین A است که نوعی رتینول محسوب می‌شود. رتینول تاثیر زیادی در ظاهر پوست افراد دارد، زیرا می‌تواند به رشد سلول‌های جدید و تولید کلاژن کمک کند.

هر چه پوست کلاژن بیشتری تولید کند، چین و چروک‌ها و خطوط ظریف کمتر دیده می‌شوند، زیرا کلاژن یکی از مواد موجود در بدن ما است که مسئول سفت نگه‌داشتن پوست است.

۲. ماسک های صورت آووکادو همچنین به پوست برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به سلول‌های سالم پوست حمله کنند و در نهایت منجر به هایپرپیگمانتاسیون روی صورت و تغییر رنگ پوست شوند، کمک می‌کند.

آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در آووکادو می‌توانند به مبارزه با این رادیکال‌های آزاد در زمانی که مستقیماً در پوست جذب می‌شوند، کمک کنند.

از مزایای دیگر ماسک آووکادو می‌توان به پاکسازی عمقی پوست بدون استفاده از مواد شیمیایی که ممکن است باعث تحریک و قرمزی پوست بشوند، اشاره کرد.

ماسک آووکادو به عمق پوست نفوذ کرده و سلو‌ل‌های مرده پوست را با قدرت رتینول و اسیدهای آمینه از بین می‌برد و گلوتامین موجود در این میوه به ما احساس داشتن پوستی تمیز و سالم را باز می‌گرداند و در استفاده مداوم باعث از بین رفتن آکنه و لکه‌های پوستی می‌شود.

پس از یک مقدمه نسبتا طولانی نوبت معرفی ۴ ماسک عسل و آووکادو است.

۱. ماسک آووکادو و عسل برای پوست خشک

همانطور که از اسم این ماسک پیداست، این ماسک تنها از دو ماده ساخته شده: آووکادو و عسل

البته نباید این فکر اشتباه را بکنید که چون این ماسک تنها از دو ماده ساده تشکیل شده پس خاصیت آنچنانی ندارد!

بدون شک پس از استفاده از این ماسک خودتان شاهد نتیجه درخشان این ماسک خواهید بود: پوستی نرم، شفاف و آبرسانی شده چرا که هم آووکادو، هم عسل خاصیت آبرسانی بالایی دارند.

طرز تهیه و استفاده از ماسک عسل و آووکادو

مواد لازم

  • یک آووکادو رسیده کامل
  • یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی

طرز تهیه و استفاده

طبیعتاً ابتدا باید آووکادوی رسیده خود را از وسط نصف کنید و هسته آن را جدا کنید. سپس با یک قاشق غذاخوری آووکادو را از پوستش جدا کرده و داخل یک کاسه ریخته و با چنگال این آووکادو‌ها را له کنید.

حالا نوبت اضافه کردن عسل است. اگر دوست داشتید می‌توانید این مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا بافت کرمی زیبایی بدست آورید. در این حالت استفاده آن بسی لذت‌بخش خواهد بود ولی اگر شما هم مثل من حوصله شستن ظرف‌های تمام‌نشدنی این مخلوط ‌کن‌ها را ندارید، چنگال و کمی پشت بازوکارتان را راه خواهد انداخت.

مخطوط به دست آمده را 10-15 دقیقه بر روی پوست تمیز خود قرار دهید و سپس آنرا با آب گرم بشویید.

۲. ماسک عسل و آووکادو + ماست

همانطور که در مطلب ماسک عسل و ماست بیان کردیم، ماست هم خاصیت آبرسانی دارد و هم باعث لایه برداری پوست شما می‌شود. در نتیجه با اضافه کردن ماست به ترکیب قبلی، آبرسانی و مرطوب‌کنندگی ماسک را دوبرابر کنید.

ماس عسل و آووکادو و ماست

برای افرادی که پوست فوق‌العاده خشکی دارند، یا محل زندگیشان دارای آب‌وهوای خشک است، این ماسک عالی عمل می‌‌کند. علاوه‌ برآن اسید لاکتیک موجود در ماست باکتری‌های مضر پوست ما را می‌کشد که همین امر باعث می‌شود ما کمتر جوش بزنیم.

طرز تهیه و استفاده از ماسک عسل و آووکادو + ماست

مواد لازم

  • ۱/۲ آووکادوی رسیده
  • 1 قاشق چای‌خوری ماست
  • ۱/۲  قاشق چای‌خوری عسل

طرز تهیه و استفاده

مانند ماسک قبلی تنها کافیست ماست را نیز به این ترکیب اضافه کرده و آن را با دست یا برس آرایشی بر روی پوست صورت خود بمالید. پس از 10-15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

۳. ماسک عسل و آووکادو + موز و آب لیموی تازه

مانند ماسک‌های قبلی این ماسک نیز برای پوست خشک مناسب است. این ماسک خاصیت مرطوب کنندگی زیادی دارد و پوست را با مواد مغذی تغذیه می‌کند. همچنین برای جلوگیری از پیری و چروکیدگی پوست نیز مفید است.

طرز تهیه و استفاده از این ماسک

مواد لازم

  • ۱/۲ یک آووکادوی رسیده
  • ۱/۲ موز رسیده
  • ۱/۲ لیموی تازه
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و استفاده

ابتدا آووکادو و موز را داخل یک کاسه بریزید و با چنگال این مواد را خوب له کنید. سپس نصف آب یک لیموی تازه را خوب بگیرید و به محتویات داخل کاسه اضافه کنید.

حالا نوبت ماده معجزه آسای این ترکیب، یعنی عسل است. همه این مواد را خوب هم بزنید تا بافتی کرمی بگیرند و با یک برس آرایشی یا حتی دست آن را به صورت خود بزنید و 10-15 دقیقه بعد صورتتان را با آب گرم بشویید.

آب لیموی تازه در این ماسک حکم نگه‌دارنده را دارد و می‌توانید این ماسک را تا 5 روز در یخچال نگه‌داری کنید اما به هر حال استفاده تازه آن توصیه می‌شود.

569,000 تومان
769,000 تومان
589,000 تومان

۴. ماسک آبرسان عسل و آووکادو + جو پرک

روغن طبیعی موجود در آووکادو پوست را تغذیه و آبرسانی می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های آووکادو از قرمزی و التهاب جلوگیری می‌کند.

همچنین عسل برای جلوگیری از جوش مفید است و لکه‌های پوستی را کمرنگ و التهابات پوستی را کاهش می‌دهد. ماست برای آبرسانی و روشن کنندگی پوست عالی است. آب لیموی تازه هم سرشار از ویتامین C  و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است که ترکیب این مواد، ترکیبی سحرآمیز برای پوست صورت شماست.

می‌توانید کمی جو پرک آسیاب شده برای افزایش اثرگذاری این ماسک به آن اضافه کنید که حالتی اسکراب‌گونه به این ماسک خواهد داد. البته توجه کنید که دانه‌های جو پرک باید خیلی خوب آسیاب شده باشد تا به صورتتان آسیب نزند.

ماسک عسل و آووکادو و جوپرک

طرز تهیه و استفاده از این ماسک

مواد لازم

  • یک آووکادوی رسیده
  • 1/3 فنجان ماست
  • 2 قاشق چایی‌خوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • 2 قاشق غذاخوری جو پرک آسیاب شده

طرز تهیه و استفاده

گزینه ساده‌تر این است که همه مواد را داخل یک دستگاه مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا مایعی کرمی بدست بیاید یا می‌توانید این مواد را داخل یک کاسه با یک چنگال، با هم مخلوط کنید و آن را با دست یا برس آرایشی روی صورت خود پخش کرده و پس از 20 دقیقه آن را بشویید.

فوت کوزه‌گری: قبل از استفاده، ماسک را برای چند دقیقه در فریزر بگذارید. حالا که ماسک سرد شده و کمی خود را گرفته است منافذ صورت را کاهش می‌دهد و همچنین چین‌وچروک‌های ریز صورت را نیز از بین می‌برد!

نکاتی که هنگام استفاده باید رعایت کنید

  • قبل از استفاده از تمام محصولات پوستی بهتر است تست حساسیت بگیرید. به این صورت که مقدار خیلی کمی از این ماده را روی ساعد دست بمالید و 24 ساعت صبر کنید. اگر قرمزی یا تورمی مشاهده کردید، شما به این ماده حساسیت دارید.
  • بهترین زمان برای گذاشتن ماسک‌های زیبایی بعد از حمام است، زیرا منافذ پوست صورت به خاطر بخار آب حمام حسابی باز شده‌اند و آماده دریافت مواد مغذی ماسک‌ها هستند.
  • برای استفاده از ماسک عسل و آووکادو باید پوستتان تمیز و خشک باشد، البته این شرط برای استفاده از تمامی ماسک‌ها صدق می‌کند.
  • عسلی که در ماسک‌های صورت استفاده می‌کنید باید عسل خام باشد، یعنی عسلی که حرارت ندیده و فیلتر نشده باشد. آنزیم‌ها و باکتری‌های مفید عسل با حرارت دیدن از بین می‌روند و دیگر خواص اولیه خود را نخواهند داشت.

صرف کمی زمان برای مراقبت از خود یک راه عالی برای تقویت روحیه، روشن کردن روز و پوست شماست!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *