ژل رویال نگهداری شده در ظرف مخصوص

بهترین طریقه مصرف ژل رویال و شیوه نگهداری از آن

پیش از این در مطلب ژل رویال به طور مفصل در مورد چگونگی تولید و همچنین خواص درمانی بی‌نظیر آن صحبت کردیم. در ادامه همان نوشته، در این مطلب از مجله سلامتی روستایی قصد داریم تا در مورد بهترین طریقه مصرف ژل رویال و همچنین روش‌های نگهداری آن صحبت کنیم.

شرایط و طریقه نگهداری از ژل رویال

کیفیت ژل رویال بسیار وابسته به زمان تولید و برداشت آن است، در نتیجه تازگی ژل از مهمترین عوامل در حفظ کیفیت این محصول است. چرا که رویال ژل به راحتی در شرایط نامطلوب و دمای محیط فاسد می‌شود.

نگهداری از ژل رویال در یخچال یا فریزر

بهترین شیوه برای نگهداری از ژل رویال به صورت خالص، نگهداری از آن در یخچال یا فریزر است. به همین منظور زنبورداران بلافاصله بعد از برداشت ژل، آن را در ظرف‌های مات قرار می‌دهند و در دمای صفر تا ۵ درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌کنند.

نگهداری ژل رویال در این شرایط (دمای یخچال) کیفیت آن را تا ۶ ماه حفظ می‌کند در حالی که با منجمد کردن و قرار دادن آن در فریزر، کیفیت آن تا ۲ سال و کمی بیشتر حفظ می‌شود.

ترکیب ژل رویال و عسل

یکی دیگر از روش‌های متداول و ساده برای نگهداری از ژل رویال، ترکیب آن با عسل است که در این شرایط خواص ژل برای ۲ ماه در دمای یخچال حفظ خواهد شد.

برای این کار باید ترکیبی ۳ تا ۵ درصد از ژل رویال درست کنید. به عبارت بهتر کافی است تا ۳۰ تا ۵۰ گرم رویال ژل را با ۱ کیلو گرم عسل به خوبی مخلوط کنید.

نکاتی که هنگام درست کردن ترکیب ژل رویال و عسل باید به آن دقت کنید.

  • هنگام ترکیب کردن باید دقت کنید که رطوبت عسلی که از آن استفاده می‌کنید کمتر از ۱۷ درصد باشد تا از تخمیر و فاسد شدن ژل رویال در داخل عسل جلوگیری کند.
  • مخلوط حاصل را باید در یک ظرف مات و در داخل یخچال نگهداری کنید.
  • از آنجا که در صورت مخلوط نکردن درست ژل رویال با عسل، ژل بعد از مدتی به روی عسل می‌آید و خواص خود را از دست می‌دهد، بهتر است این دو را با مخلوط کن حسابی با یکدیگر مخلوط کنید. (ابتدا مدتی عسل را با مخلوط کن هم بزنید تا به رنگ سفید درآید و بعد از آن ژل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.)
بهترین شیوه مصرف ژل رویال

مدت زمان نگهداری ژل رویال

پس به طور کلی ژل رویال تازه بسته به اینکه به چه شیوه‌ای نگهداری می‌شود ماندگاری متفاوتی خواهد داشت. شیوه‌های نگهداری زیر معمول‌ترین شیوه‌های نگهداری ژل رویال هستند.

  • نگهداری ژل رویال تازه در یخچال (دمای ۳ تا ۵ درجه): در این روش ژل برای مدت زمانی حدود ۶ ماه خواص خود را حفظ خواهد کرد
  • نگهداری ژل رویال تازه در فریزر (دمای ۱۸- درجه): در این شیوه ژل برای مدت زمانی حدود ۲ سال خواص خود را حفظ خواهد کرد.
  • ترکیب ژل و عسل در دمای یخچال: در این روش ژل رویال تا ۲ ماه خواص خود را حفظ خواهد کرد.
  • ژل رویال در دمای محیط: ژل رویال بسیار به دما حساس است و در صورتی که خارج از یخچال باشد ظرف چند ساعت خواص خود را از دست می‌دهد.

از کجا بفهمیم ژل رویال خراب شده است

یکی از سوالات پرتکرار افرادی که ژل رویال را به هر دلیل به شیوه بدی نگهداری کرده‌اند این است که از کجا بفهمیم ژل رویال خراب شده است.

همانطور که گفتیم ژل رویال در شرایط مختلف ماندگاری متفاوتی دارد و بعد از مدتی خواص خود را از دست می‌دهد. اما این به معنای فاسد شدن آن نیست. بلکه به این معنا است که خواص خود را از دست داده است.

به عنوان مثال ممکن است ژل رویال بعد از ۵ ساعت بودن در دمای محیط فاسد نشده باشد اما قطعا بخش زیادی از خواص خود را از دست داده است.

اما اگر ژل رویال در شرایط خیلی بد به مدت طولانی نگهداری شود ممکن است فاسد شود. در زیر به برخی از نشانه‌های ژل رویال فاسد اشاره خواهیم کرد.

  • بو: ژل رویال در صورت فاسد شدن بوی گندیدگی و ترش شدن می‌دهد چرا که تخمیر شده است.
  • طعم و مزه: ژل رویال تازه طعم ترش و تند و کمی شیرینی دارد اما ژل رویالی که فاسد شده باشد طعم ترش، دقیقا مثل سرکه دارد و خبری از تندی نیست.
  • ظاهر و رنگ: رنگ ژل رویال تازه از کرمی رنگ تا زرد است اما ژل رویال فاسد شده به رنگ قهوه‌ای روشن است و همچنین دارای حباب‌هایی حاصل از ترشیدگی است.

میزان و طریقه مصرف ژل رویال

اگر چه بسته به دلیل استفاده‌ی شما از رویال ژل، میزان و طریقه‌ی مصرف آن از نظر طب سنتی می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی می‌توان گفت که دز مصرفی ژل رویال برای افراد بالغ چیزی در حدود ۲ تا ۱۰ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در روز است.

[مطلب مرتبط: فواید ژل رویال برای دیابت]

به عبارتی برای یک انسان بالغ که وزنی حدود ۷۵ کیلوگرم دارد، میزان مناسب مصرف ژل رویال چیزی در حدود ۰.۲ تا ۱ گرم در روز خواهد بود.

برای مشاهده تاثیرات ژل رویال، توصیه می‌شود که مصرف آن را به طور مداوم و برای چندماه ادامه دهید. قطعا مصرف هر از چندگاه این محصول اگر برای درمان باشد نمی‌تواند موثر واقع شود.

مقدار و دوره‌ی مصرف ژل رویال

نحوه‌ مصرف ژل رویال

ژل رویال به شیوه‌های مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه به برخی از معمول‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد.

۱. به صورت زیر زبانی: این شیوه یکی از بهترین روش های مصرف ژل رویال است. به این علت که خواص و اثرات آن به صورت مستقیم و بدون تجزیه شدن در معده، وارد جریان خون می‌شود. برای این منظور کافی است هر روز صبح و به صورت ناشتا و با دهان مسواک زده، به اندازه‌ی ۱ گرم (اندازه یک نخود) از ژل را در زیر زبان گذاشته تا زمانی که به طور کامل جذب شود.

پیشنهاد می‌شود که رویال ژل را به مدت ۱ دقیقه زیر زبان نگه داشته و بعد آن را قورت دهید و به مدت نیم ساعت بعد از مصرف چیزی میل نکنید.

۲. به صورت خوراکی: ژل رویال را می‌توان به صورت خوراکی نیز مصرف کرد، اما در این روش به این علت که مواد موثره‌ ژل به خصوص پروتئین‌های آن توسط اسید معده تجزیه می‌شود، چندان توصیه نمی‌شود.

۳. به صورت کپسول: در این روش ژله رویال در کپسول‌هایی (در بازار و داروخانه‌ها موجود است) قرار می‌گیرد و سپس قورت داده می‌شود (درست مانند سایر کپسول‌ها). در این روش ژل تحت تاثیر اسید معده قرار نمی‌گیرد و بعد از ورود به روده جذب بدن می‌شود.

۴. به صورت ترکیب با عسل: همانطور که گفته شد یکی از شیوه‌های نگهداری از ژل رویال، ترکیب آن با عسل است. دراین روش کافی است تا یک قاشق غذاخوری در روز (حدود ۲۰گرم) از ترکیب که حاوی ۱ گرم ژل رویال است را به صورت ناشتا در دهان خود قرار دهید و بعد از ۱ دقیقه آن را قورت دهید.

بهترین زمان مصرف ژل رویال

بهترین زمان مصرف ژل رویال صبح و به صورت ناشتا است. چرا که در این زمان بدن آماده است تا بیشترین و بهترین جذب مواد غذایی را صورت دهد.

در نتیجه با وجود طعم ناخوشایند ژل رویال، اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از مصرف ژل رویال بگیرید پیشنهاد می‌شود که آن را به صورت ناشتا و با دهان مسواک زده مصرف کنید.

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به دنبال ژل رویال اصل و طبیعی هستند، می‌توانید از طریق لینک زیر ژل رویال طبیعی روستایی را مشاهده و در صورت علاقمندی سفارش دهید.

موارد منع مصرف ژل رویال

به طور کلی چند دسته از افراد نباید از ژل رویال استفاده کنند و یا تنها تحت نظر پزشک از آن استفاده کنند.

  • افرادی که به نیش زنبور حساسیت دارند: یکی از اجزاء ژل زنبور عسل، ترکیبات گلیکوسیلات هستند که در زهر زنبور عسل نیز وجود دارد و ممکن است موجب واکنش‌های حساسیتی و شوک‌های آنافیلاسکی شوند.
  • کسانی که سابقه‌ی آلرژی و آسم دارند: رویال ژل همچنین به کسانی که سابقه‌ی بیماری‌های تنفسی نظیر آسم را دارند نیز توصیه نمی‌شود و ممکن است منجر به ایجاد اسپاسم‌های تنفسی، تنگی نفس شود و باید قبل مصرف حتما پا پزشک خود مشورت کنند.
  • زنان باردار: اگر چه ژل رویال برای بارداری و مشکلات ناباروری مفید است، اما یکی از موارد احتیاط در مصرف ژل رویال برای زنان باردار و شیرده است که بهتر است تحت نظر پزشک از ژل رویال استفاده کنند.

ژل رویال باید پس از تست حساسیت به عنوان دارو و یا ترکیب غذایی مورد استفاده قرار بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۸ رای

104 دیدگاه برای “بهترین طریقه مصرف ژل رویال و شیوه نگهداری از آن

  1. ارزو گفته:

    سلام و خسته نباشید
    من صبح ناشتا باید قرص لوتیروکسین و لانزو پرازول مصرف کنم . چه زمان دیگه ای می تونم از این ژل مصرف کنم .

  2. دهقان گفته:

    سلام خسته نباشید
    من ژل رویال سفارش دادم که در یک کلمن پرازیخ برام فرستادن تابه دستم برسه کمی یخ آب شده بود وآب سرد ویخ پای ژل بوده وژل رویال آب شده بوداما خنک بودمیخواستم ببینم فاسد شده؟؟
    رنگش کرم وزرده وبوی خاصی هم نمیده

    • روستایی گفته:

      سلام نه مشکلی نیست. می‌تونید با خیال راحت مصرف کنید. ژل از زمانی شروع به فاسد میکنه که دماش کامل به دمای اتاق برسه

  3. pooyan گفته:

    سلام وقت بخیر
    بنده و همسرم برای مشکل باروری میخوایم استفاده بکنیم
    مسخواستم ببینم چه مدت و چه مقدار باید مصرف بشه تا جواب بده
    یک دوره کافیه یا باید چند دوره مصرف بشه تا تاثیر بذاره
    هر دورش چند روزه باید مصرف بشه

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. بهترین مدت مصرف دوتا دوره چهل روزه در سال هست به فاصله ۴ ماه. و روزی یک گرم. در مجموع برای هر نفر ۸۰ گرم در سال باید ژل مصرف کنید.

  4. نادر گفته:

    درود
    وقت بخیر
    من ژل رویال رو از یکی از دوستان کندو دار تهیه کردم برای همسرم.(به دلیل بیماری سرطان سینه که با مشورت پزشک )
    متاسفانه بعد از مدتی مصرف، زیر زبانشون زخم شده
    وقفه بیفته مشکلی نداره؟

  5. امیر راد گفته:

    ابتدا سپاسگذارم چون توضیحات خوبی بود که در آدرسهای دیگر نبود مثلا نحوه نگهداری ومیزان مصرف رو
    از شما آموختم ، من بلحاض کبر سن وسلامت کامل فقط جهت تقویت قوه با تصمیم خرید از شما دارم.

  6. فریبا گفته:

    سلام تو دیدگاه ها دیدم که به کسی که گفته بیماری خودایمنی داره و سیستم ایمنی بالایی داره گفتید چون این ژل باعث تقویت سیستم ایمنی میشه مصرف نکنید! درحالیکه اولا خودایمنی بمعنای بالا بودن سیستم ایمنی نیست و بمعنای اختلال سیستم و حمله اشتباه اون به ارگان های داخلی بدن هست دوم اینکه دو مورد از فواید ژل رویال که شما هم تو مطلبتون نوشتید درخصوص بیماری روماتیسم و ام اس بود که هر دو از انواع بیماری های خودایمنی هستند و سوم اینکه ژل رویال باعث تعدیل سیستم ایمنی میشه و این دقیقا همون چیزی هست که شخص گرفتار به خودایمنی بدلیل اختلال سیستم ایمنی، بهش نیاز داره! یعنی باید سیستم ایمنی رو تعدیل کنه. درنتیجه ژل رویال برای بیماران خودایمنی مفیدهست.

  7. هیچکس گفته:

    سلام جواب سوال منو ندادید ایا ژل رویال برای کسی که مشکل ایمنی داره یعنی ایمنی من بالاست .انتی بادی بالایی دارم مشکل ایجاد نمیکنه وداروی پردنیزولون میخورم ومیخوام قبل از بارداری سه هفته بخورم

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. ژل رویال باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشه در نتیجه اگر شما سیستم ایمنی بالایی دارید و نیاز هست که پایین باشه. بهتر ژل رویال رو مصرف نکنید و یا اینکه حتما با دکترتون مشورت نکنید.

  8. ازاده گفته:

    با سلام
    من برای بارداری میخوام استفاده کنم از ژل رویال،
    هم‌خودم و همسرم استفاده میکنیم به صورت زیر زبانی،
    اما فعلا نتیجه نگرفتیم و مشکلی هم نداریم
    تا چه ‌مدت باید مصرفش رو ادامه بدیم؟

    • روستایی گفته:

      واقعیت اینه که نمیشه زمانی دقیقی تعیین کرد. حتی در مورد اثرگذاریش هم نمیشه با قطعیت چیزی گفت. ما همیشه گفتیم ژل رویال مثل یک مکمل عمل میکنه و بسته به شرایط و مشکل اثرگذاریش متفاوت خواهد بود

  9. سمیه حیدری گفته:

    سلام من مادر یک بچه 9ماهه هستم و در حال حاظر دارم به بچم شیر میدم میخواستم بدونم میتونم ژل رویال مصرف کنم هیچ مشکل و حساسیتی هم ندارم

    • روستایی گفته:

      با سلام و خسته نباشید. توصیه می‌شود مادران باردار و شیرده به هیچ عنوان از ژل رویال استفاده نکنند چرا که ممکن است هم برای خودشان و هم برای نوزاد مشکلاتی ایجاد شود.

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر آقای دلیریان. واقعیت اینه که نظر قطعی دادن در این مورد کار اشتباهی هست. همونطور که ما برای کیفیت سنجی ژل رویال اون رو برای آزمایش ارسال می‌کنیم. برای مقایسه پودر ژل رویال و ژل رویال طبیعی هم باید حتما آزمایش انجام بشه و ببینیم میزان HDA در دو ماده به چه نحوی است. از آنجایی که ما چنین آزمایشی را برای پودر ژل رویال انجام نداده‌ایم در این مورد نظری هم نداریم.

    • روستایی گفته:

      تنها راه تشخیص ژل رویال مرغوب، آزمایش اون در یک آزمایشگاه تخصصی است. در حال حاضر مهمترین فاکتور مورد آزمایش 10-HDA هست. که بسته به عددی که از این عدد به دست میاد، ژل رویال گریدبندی میشه

  10. ثریا گفته:

    چرا باید زیر زبون بزاریم من همینجوری قورت میدم مزه تند و ترش و تلخ مانندی داره قابل تحمل نیست ایا اینطوری که یخ زده قورت میدم تاثیر داره یا نه باید حتما بزارم زیر زبونم ؟؟؟

    • روستایی گفته:

      ژل رویال یا باید به صورت زیر زبانی مصرف بشه و یا به صورت کپسول، چرا که اسید معده بخش زیادی از خواص ژل رویال رو از بین میبره. بهترین شیوه، استفاده زیر زبانی هست که بیشترین جذب رو داره.

  11. ریحانه گفته:

    سلام من بخاطر بد طعم بودنش صبح ناشتا اندازه یه نخود با سر قاشق چای خوری عسل میزارم زیرزبونم بعد قورت میدم یکم هم اب میخورم ایا مشگلی نداره؟؟

    • روستایی گفته:

      سلام. همونطور که داخل متن هم اشاره شده بهترین شیوه مصرف ژل رویال، استفاده از اون به صورت خام و زیر زبانی هست. و اینکه تا نیم ساعت بعدش نباید چیزی میل بشه. استفاده به شیوه‌ شما باعث میشه خواص کمتری نسبت به مصرف خامش جذب بشه

  12. ژاله حاجی گفته:

    سلام وقت بخیر من ژل رویال را برای ذخایر تخمک استفاده می کنم ببخشید الان ۱۰ روز استفاده می کنم روزی نیم گرم آیا برای ذخایر تخمک جواب می ده بعد بدن گرم میشه امکان دا ه از ژل باشه

    • روستایی گفته:

      سلام وقت بخیر. بله مصرف ژل رویال میتونه براتون مفید باشه. در مورد گرم شدن بدن هم بله مشاهده شده برخی از افراد بعد از مصرف ژل رویال احساس گرما می‌کنن

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر
      شما می‌تونید ژل رویال رو به شیوه رایج اون استفاده کنید. برای این کار روزانه یک گرم ژل رویال رو به صورت ناشتا و با دهان تمیز زیر زبان بذارید و یک دقیقه اجازه بدید تا کاملا جذب بشه و مابقی رو قورت بدید. بهتره تا نیم ساعت بعد از مصرف هم چیزی میل نکنید.

  13. فرشته گفته:

    سلام خسته نباشید من ژل رویال از تایلند خریداری کردم کمی در عسل مخلوط کردم و بقیه را در فریزر گذاشتم دیگه یادم میرفت و یا خیلی راغب به استفاده نبودم و الان ۳سال بیشتره که درون فریزر هست و الان میخوام استفاده کنم حداقل برای پوست صورت
    اصلا رنگش عوض نشده بوی خاصی نمیده همون بوی ترش را داره مزه اش هم مثل همون اوله یعنی ترش و زننده ولی میترسم چون تاریخش خیلی گذشته فاسد شده باشه حالا دیدم شما گفتید ژل فاسد شده بوی تعفن میده و بد طعمه ولی ژل من اصلا طعمش عوض نشده چکار کنم بریزم دور یا استفاده کنم اگه فقط برای پوست استفاده کنم حالت ماساژ روی پوست اشکالی نداره ؟
    نمیدونم چند گرمه ولی اندازه نصف شیشه مرباست ۱۰گرم یا ۱۰۰گرم نمیدونم خیلی حیفم میاد بریزم دور خواهشا راهنماییم کنید

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر.
      همونطور که گفتیم ژل رویال خواصش رو داخل فریزر حداکثر تا ۲ سال حفظ میکنه. در نتیجه حتی اگر ژل رویالتون خراب هم نشده باشه عملا خواصی هم نداره. اما اگر دوست دارید از اون برای پوست خودتون استفاده کنید پیشنهاد ما اینه حتما کمی از اون رو روی پوست دست تست کنید و بعد اگر مشکلی نبود روی پوست صورت انجام بدید.

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. همونطور که در داخل متن به طور مفصل گفته شده. این طور نیست که برای هر نوع بیماری دز مصرفی خاصی هم وجود داشته باشد. بهترین شیوه مصرف دو دوره چهل روزه هست که بین اونها یک یا دوماه فاصله باشه. و میزان مصرف روزانه روزی یک گرم

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر در مورد مصرف کردن یا نکردن ژل رویال بهتره حتما با پزشک پدرتون صحبت کنید. اگرچه در مواردی که ما مشاهده کردیم مشکلی پیش نیامده اما برای اطمینان حتما با پزشک صحبت شود.

  14. زينب علوي گفته:

    سلام وقت بخیر.مقداری ژل رویال در فریزر دارم البته دوسال بیشتر گذشته؛آیا این ژل بازم قابل استفاده هست یا نه؟

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. حداکثر زمانی که ژل رویال می‌تونه خواص خودش رو در فریزر حفظ کنه دو سال هست بعد از این مدت عملا خواصی نداره.

    • روستایی گفته:

      ژل رویال از زمانی که یخش کاملا باز بشه نباید بیشتر از ۲ ساعت خارج از یخچال یا فریزر باشه. در غیر این صورت کاملا فاسد و غیر قابل استفاده میشه.

  15. غلامرضا جاپلقی گفته:

    با سلام، من 10گرم ژل رویال رو با یک کیلو عسل قاطی کردم، حالا میخوام بدونم میتونم این عسل رو به شیر اضافه کنم و به پسر 16 ساله ام که ضعیف هم هست، بدم؟؟

    • roustaee گفته:

      سلام. 10 گرم ژل رویال رو باید با 300 گرم عسل مخلوط کنید و بهترین شیوه مصرف ژل رویال همونطور که در متن نوشتیم استفاده به صورت زیرزبانی است، به شیوه‌ای که شما مخلوط کردید خواص زیادی از ژل رویال باقی نمیمونه.

  16. زهرا گفته:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید مصرف ژل رویال همراه با کورتون برای بیماران ام اس مشکل نداره؟ البته خواهرم الان یک روز درمیون یه ربع قرص کورتون مصرف میکنه همراه با مکملهای امگا و ویتامین ها ، میخواستم ببینم تداخل ندارن با ژل رویال؟

    • روستایی گفته:

      متاسفانه هیچ مقاله‌ی قابل استنادی در مورد تداخل دارویی ژل رویال با سایر داروها وجود ندارد. پس در این مورد بهتر است حتما با پزشک بیمار صحبت شود و پس از تایید ایشان اقدام به مصرف ژل رویال کنید.

  17. حسینی گفته:

    بسیار توضیحات ارزنده. فقط چرا داخل متن گفته شده یکی از بهترین را های مصرف همراه عسل هست ولی در کامنت ها فرمودین این کار رو نکنبن! اگر مخلوط عسل و ژل رویال غلیظ تهیه شود یعنی ۱۵ گرم ژل در ۲۵۰ گرم عسل اونوقت ما این مخلوط رو به صورت زیر زبونی به اندازه یک قاشق چایخوری استفاده کنیم بازم کم اثر هست؟؟؟

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. ما در مطلب بالا بهترین روش‌ها بر اساس منابع علمی را آورده‌ایم و مصرف ژل رویال با عسل را به عنوان آخرین گزینه‌ ذکر شده است. قطعا استفاده ژل رویال با عسل هم یکی از روش‌های مصرف آن است اما بهترین روش نیست. و ما هم در مجموعه روستایی همواره توصیه می‌کنیم که ژل رویال به صورت خالص مصرف شود چرا که تجربه‌ی ما ثابت کرده است که در این حالت اثربخشی بیشتری دارد.
      در مورد استفاده زیر زبانی مخلوط ژل و عسل هم همین قضیه صادق است یعنی نسبت به حالتی که ژل رویال به صورت خالص زیر زبان قرار بگیرید جذب کمتری خواهد داشت.

        • روستایی گفته:

          سلام وقت شما بخیر
          بله. یکی از موارد استفاده از ژل رویال استفاده از آن برای مشکلات پوستی است و بدون هیچ مشکلی می‌توانید از آن استفاده کنید.

          • نسرین گفته:

            سلام مرسی از سایت خوبتون
            در دوره شیمی درمانی میتونیم استفاده کنیم ؟
            هر دو هفته یه بار شیمی درمانی و چند روز اول توان هیچی نداره و نمیتونه ژل رو مصرف کنه این چند روزه مصرفش قطع بشه اشکال داره؟

          • روستایی گفته:

            سلام وقت شما بخیر. در ابتدا حتما قبل از مصرف با پزشکشون مشورت کنید. اما بنا به تجربه ما و کسانی که استفاده کردن، بله در دوره شیمی‌درمانی هم میشه استفاده کرد و موثر هم هست. در مورد چند روز اول هم مشکلی نیست می‌تونن قطع کنند و مجدد مصرف کنند.

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. در مصرف ژل رویال اینطور نیست که برای هر مشکل یا بیماری نوع خاص مصرفی وجود داشته باشد. شما می‌توانید ژل رویال را به همان صورتی که در متن ذکر شده است و شیوه عمومی مصرف ژل رویال هست مصرف کنید.

  18. زهرا گفته:

    سلام روزتون بخیر بنده ۱۰ گرم ژل رویال تهیه کردم وچند ماهی که داخل فریزر نگه داری شده والان می‌خوام مصرف کنم اگه همینطوری بخوام مصرف کنم چه مقدار واگه با عسل ترکیب کنم چه مقداری وبرای مصرف بدون عسل از فریزر بیارم بیرون دوباره درون فریزر بذارم تا وقتی که تموم بشه میشه راهنمایی کنین.ممنون.

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. ژل رویال رو باید در هر وعده یک گرم و به صورت زیر زبانی مصرف کنید. پیشنهاد ما اینکه ژل رویال رو به هیچ وجه با عسل مخلوط نکنید چرا که در اون صورت مصرف باید به صورت بلع باشه و در این حالت بخش زیادی از خواص ژل رویال درون معده از بین میره.
      شما می‌تونید هربار به اندازه یک نخود از ژل رو جدا کنید زیر زبون بذارید و باقی ژل رو دوباره داخل فریزر بذارید.

  19. سارا محمدی گفته:

    سلام من حدودا 30 روز هست روزی حدود نیم گرم برای درمان کم کاری تیروئید استفاده میکنم. بسیار موثر بوده. اگر هر روز نیم گرم به صورت ممتد مبخورم مشکلی نیست؟
    اگر لازمه که مدتی قطع کنم چه دوره ای بهتره مجددا شروع کنم با چه فاصله ای زمانی؟

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. معمولا گفته میشه که دوره مصرف ژل رویال باید دو دوره‌ی چهل روزه باشه و تقریبا دو ماه بین این دو دوره فاصله وجود داشته باشه.

    • روستایی گفته:

      سلام
      هیچگونه مقاله علمی مبنی بر اینکه ژل رویال می‌تواند برای درمان کرونا موثر باشد وجود ندارد. اما طی این مدت برخی از مشتریان ما که از این ژل استفاده کرده‌اند یادآور شده اند که ژل باعث بهبود وضع کسانی که کرونا داشته اند شده است.

  20. مریم گفته:

    سلام وقت بخیر
    من میخوام ژل رویال رو برای بیمارم که تو کما هست استفاده کنم و از گلوش لوله گذاشتن واسه تنفس میخواستم بپرسم اگه بزارم ژل رویال رو زیر زبونش مشکلی پیش نمیاد؟

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر
      ما معمولا در چنین موارد حساسی به مشتریان پیشنهاد میکنیم که حتما قبل از این کار با پزشک مشورت کنن و اگر مشکلی نیست میتونن مصرف کنن.

  21. نگار گفته:

    سلام.من برای ترمیم منافذ روی گونم دارم استفاده میکنم..چقدر روی پوستم بمونه؟ روزی یکبار کافیه؟ و اینکه کلا تاثیر داره برای بازسازی پوستم؟

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر
      همانطور که در مطلب خواص ژل رویال بیان کردیم تحقیقات زیادی نشون میده که ژل رویال برای پوست بسیار مفیده و میتونه باعث درمان مشکلات پوستی و ترمیم بافت‌های آسیب دیده بشه.
      برای استفاده از ژل رویال به عنوان ماسک برای پوست، کافیه که صورت رو کاملا با آب ولرم شستشو بدید و بعد از اون به خوبی خشکش کنید و بعد از مالیدن ژل رویال اجازه بدید که ۳۰ دقیقه روی پوستتون باشه و بعد دوباره با آب ولرم صورت رو پاک کنید.

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. بله ژل رویال اگر خراب بشه کاملا طعمش عوض میشه و بوی تعفن میگیره. البته خیلی زمان‌ها ژل خراب نشده اما چون توی محیط مناسبی نبوده خواصش رو از دست میده. ژل رویال تازه کرمی رنگ هست و هر چقدر که بمونه زرد رنگتر میشه. مزه ترش و تلخ و گزنده‌ای داره و ممکنه گلو رو بسوزونه. اینا نشانه‌های ژل رویال سالمه

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. علت اینکه گفته میشه به صورت ناشتا مصرف بشه به خاطر اینکه معمولا توی این حالت جذب بهتر رخ میده اما خب زمان‌های دیگه‌ای هم میشه استفاده کرد. شما می‌تونید نیم ساعت بعد از یه افطار ساده با دهان تمیز و مسواک زده ژل رو به صورت زیر زبانی مصرف کنید و البته تا نیم ساعت بعدش هم چیزی میل نکنید.

  22. طوسی گفته:

    با سلام و احترام
    اگه من به منظور افزایش حجم و قدرت عضلانی متعاقب ترشح بیشتر هورمون های جنسی مخصوصا تستوسترون بخوام از ژل رویال استفاده کنم،لطفا بفرمائید بهترین زمان مصرف(صبح ناشتا،قبل ورزش،بعد از ورزش)و مقدار مصرف آن چقدر باید باشه؟
    ممنون از پاسخگوئی شما

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر.
      در کل زمانی که از ژل رویال برای تقویت استفاده می‌شود توصیه می‌شود روزانه نیم گرم و زمانی که برای بحث درمان استفاده می‌شود روزانه یک گرم استفاده شود و تا مدت چهل روز ادامه یابد. در مورد اینکه قبل یا بعد از ورزش مصرف کنید واقعیت این است که هیچگونه مقاله یا توصیه‌ای وجود ندارد. تنها مورد این است که تا نیم ساعت بعد از مصرف ژل رویال نباید چیزی خورده شود. بهترین زمان مصرف صبح زود و ناشتا با دهانی تمیز و مسواک زده است.

  23. بهار گفته:

    سلام ممنون از شما
    ببخشید من دو هفتست به روش زیر زبانی ناشتا ژل رویال رو مصرف می کنم،البته متاسفانه نمیدانستم و بلافاصله بعدش صبحانه می خوردم
    اما چشمام از شروع استفاده شدیدا خارش دارن و بینی و گوشمم کمی خارش دارن. آیا میتونم با این وضعیت ادامه بدم و مشکلی برای چشمام به وجود نمیاد بصورت دائمی؟

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر
      بابت تاخیر در پاسخگویی از شما عذر می‌خواهیم. در موارد نادری مصرف ژل رویال به صورت خام برای برخی افراد که به نیش زنبور حساسیت دارند باعث حساسیت می‌شود. اگر چه ممکن است در بعضی موارد دیگر هم این حساسیت به وجود بیاید. همانطور که گفت شد این موارد از جنس حساسیت هستند مانند هر ماده‌ی دیگری فقط زمانی که استفاده می‌شود بروز پیدا میکند و قطعا ادامه دار نخواهد بود.

  24. ع.ه گفته:

    سلام میخواستم بپرسم ژل رویال برای مشکل ناباروری مرد چطور و چند ماه باید استفاده بشه ممنون،میشه در کنار مرد، زن هم استفاده کنه ؟

    • روستایی گفته:

      سلام همونطور که در متن هم اشاره شد. ژل رویال در دنیا و ایران به صورت یک دارو استفاده نمی‌شود که بتوان برای هر بیماری یک دوز مشخص برای آن تعریف کرد. به طور کلی گفته می‌شود که روزی یک گرم ژل رویال به صورت ناشتا و زیر زبانی مصرف شود. از آنجایی که ژل رویال خاصیت تقویت کنندگی دارد بد نیست هر دو فرد از آن استفاده کنند.

  25. Roya گفته:

    ببخشید وقتی ژل رو میزارم زیر زبونم کلا اب میشه میاد داخل دهان مجبورم قورت بدم. اینطوری دیگه از طریق زیر زبان جذب نمیشه. میره داخل معده .

    • روستایی گفته:

      با سلام. هیچ مشکلی ندارد. فقط کافیه حدود ۳۰ ثانیه زیر زبون نگهش داری و بعد می‌تونید قورتش بدید. توی همون مدت جذبش صورت گرفته.

  26. رويا گفته:

    با عرض ادب و احترام
    عذر میخوام ژل رویال برای کمخونی تالاسمی مینور به چه طریق و به چه اندازه ای و چه مدت زمانی باید مصرف بشه؟
    ممنون از بابت پاسخگویی

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر همونطور که برای سایر دوستان هم توضیح داده شده. ژل رویال به عنوان یک نوع مکمل استفاده میشه و نمیشه گفت برای فلان بیماری باید چقدر مصرف کرد. و دقیقا مثل هر مکمل دیگه ای فارغ از اینکه برای چی استفاده می‌کنید بسیار وابسته به سن و وزن هست که در داخل پست توضیح داده شده است.

  27. ندا گفته:

    سلام
    من پسر سه سال ونیم دارم که قبلا مولتی ویتامین کودکان که رویال ژل داشت استفاده میکرد و عالی وزن میگرفت
    پسرم کنیود وزن داشت١٠کیلو بود و دو کیلو اضافه کرده
    الان رویال ژل خریدم
    میزان مصرفی و روش استفاده برای کودک ٣/۵سال رو لطف کنین بسیار ممنون میشم
    یک دنیا ممنون میشم

    • روستایی گفته:

      سلام. همونطور که در متن هم اشاره شده میزان مصرف بین ۲ تا ۱۰ میلی‌گرم بر اساس وزن هست. که ما پیشنهاد میکنیم به ازای هر کیلوگرم ۱۰ میلی‌گرم ژل مصرف کنید.

  28. افتخاری گفته:

    ببخشید ژل رویال با ترکیب عسلم رو یکسال بخاطر بارداری در یخچال نگهداری کردم الان کاملا سفت شده انگاری یخ زده چکار باید بکنم

    • روستایی گفته:

      در این حالت بهتره عسل رو بیرون از یخچال قرار بدید تا به دمای محیط برسه و بعد میل کنید. از حرارت دادن مستقیم یا غیر مستقیم عسل هم خودداری کنید چون خواص ژل رویال از دست میره. البته همونطور که گفته شد بهترین شیوه مصرف ژل رویال استفاده خالص و زیر زبانی اون هست و ترکیبش با عسل باعث میشه بخش زیادی از خواص ژل در معده از بین بره.

      • ملیحه گفته:

        سلام به سوال داشتم ازتون من ژل رویال رو استفاده میکنم و داخل فریز نگه داری میکنم دیروز برای چند ساعت یادم رفت بذارم داخل فریزر و بیرون تو دمای محیط بود میخواستم بدونم چیکار کنم استفاده کنم یا دیگه فاسد شده؟
        ممنون میشم جوابم رو بدین

        • روستایی گفته:

          سلام. ببینید واقعیتش اینه که ژل رویال کاملا مثل یه موجود زندس. یعنی اگر فاسد بشه بوی تعفن و گندیدگی به خودش میگیره. در غیر این صورت مصرفش مانعی نداره اما خب به هر حال ممکنه بخشی از خواصش به خاطر موندن توی دمای محیط از دست رفته باشه

    • روستایی گفته:

      سلام. بسیار وابسته به دمای محیط است. اما به طور معمول کیفیت ژل رویال پس از چند ساعت خارج از یخچال و فریزر به شدت کاهش می‌یابد و بعد از ۱ روز احتمال فاسد شدگی دارد. باید سعی کرد ژل بیشتر از یکی دوساعت خارج از یخچال نباشد.

    • روستایی گفته:

      سلام آقای جعفری
      در مورد ژل رویال باید دید شرایط ارسال به چه صورته اگه به صورتی هست که در کل فرایند ارسال ژل داخل یخ نگهداری میشه مشکلی پیش نمیاد و مشکلی نداره. چون خارج از اون زیاد دووم نمیاره و ممکنه فاسد بشه. البته ممکنه ژل رو داخل عسل و به صورت مخلوط برای شما ارسال کنن که در این صورت اگر چه ژل از بین نمیره اما ما کلا چنین روش مصرفی رو پیشنهاد نمی‌کنیم و بهترین شیوه مصرف به صورت خالص و زیر زبانی هست. اما در مورد عسل کلا مشکلی نیست چون دمای تا ۴۰ تا ۴۵ درجه تاثیری روی خواص عسل نمیذاره و بعید میدونم حین ارسال دما از این حد هم بالاتر بره.

  29. عباسی نژاد گفته:

    سلام چطور با عسل مخلوط کنیم چون عسل حالت روان کامل نیست که حل شود آیا به صرف ریختن ژل در عسل وهم زدن کافیه

    • روستایی گفته:

      سلام. ما به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم که ژل رویال را با عسل مخلوط کنید چون در این صورت پس از خوردن عسل، تقریبا بیشتر خواص ژل رویال در معده به واسطه‌ی اسید معده از بین می‌رود و بهترین شیوه‌ی مصرف ژل رویال به صورت زیر زبانی است. اما اگر تمایل دارید ژل را با عسل مخلوط کنید کافی است ژل را در مقدار مورد نظر عسل خود ریخته و به خوبی هم بزنید. پیشنهاد می‌شود که ژل را ابتدا در مقدار کمی عسل مثلا ۱۰ گرم ژل را در ۲۰۰ گرم عسل ریخته و به خوبی هم بزنید و سپس اگر تمایل دارید آن را در مقدار عسل بیشتری بریزید.

    • ندا گفته:

      سلام.ممنون از مطالبتون.
      من۴۳ سالمه و کم خون هستم,میزان مصرف باید چطور باشه?فقط ۳ گرم در روز و یک دوره ۱ ماهه در بهار و یک دوره ۱ ماهه دیگر در پاییز کافیه?
      سپاسگزار از پاسخگویی شما

      • روستایی گفته:

        سلام وقت شما بخیر. ببینید پیشنهاد ما و اکثر کسانی که در حوزه طب سنتی کار می‌کنند اینه که ژل رو یک گرم در روز مصرف کنید و این رو برای چهل روز ادامه بدید. و دوبار در سال تکرار کنید. پیشنهاد میشه نیم گرم (اندازه یه نخود) صبح و نیم گرم شب مصرف بشه و به این صورت باشه که در هر دو وعده دهان کاملا شسته و تمیز باشه تا جذب زیر زبانی به بهترین شکل ممکن انجام بشه و تا نیم ساعت بعد از اون هم غذایی میل نکنید.

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *