ترکیب سیاه دانه با عسل

خواص سیاه دانه و عسل (دوسین) و طرز تهیه و مصرف آن

کمتر کسی وجود دارد که در مورد خواص سیاه دانه و عسل که در طب سنتی به آن دوسین هم گفته می‌شود، چیزی نخوانده یا نشنیده باشد. خواص دوسین به قدری است که تقریبا به عنوان یک نسخه ثابت در طب سنتی برای بسیاری از بیماری‌ها، از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است.

از جمله خواص سیاه دانه و عسل که در منابع مختلف به آنها اشاره شده است می‌توان به پیشگیری و بهبود سرطان، پیشگیری و درمان انواع عفونت ها، بهبود تنبلی تخمدان در زنان، مقابله با برخی از ویروس‌ها مانند ایدز و کرونا، بهبود بیماری های تنفسی و آلرژیک، پیشگیری و بهبود بیماری های قلبی، بهبود بیماری‌های کبدی، بهبود ناراحتی‌های کلیوی، بهبود افراد دیابتی و… اشاره کرد.

اما قطعا تمامی این خاصیت‌ها و دیگر مواردی که برای ترکیب سیاه دانه با عسل ذکر می‌شود علمی نیستند و هیچ بررسی آزمایشگاهی و حتی شهودی بر روی آن‌ها انجام نشده است.

هدف ما نیز در این مطلب این است که با یک بررسی دقیق به خواصی از این ترکیب بپردازیم که یا پشتوانه علمی و آزمایشگاهی دارند و یا اینکه در منابع معتبر سنتی ذکر شده‌اند.

پس در این مطلب هرجا از عسل صحبت می‌کنیم منظور ما عسل طبیعی است که در ساخت بسیاری از دارو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، علت آن هم خاصیت ارسال‌کنندگی و جذب بالای آن است، به این معنی که انتقال و جذب مواد موثر دارو را افزایش می‌دهد.

در ترکیب سیاه دانه و عسل نیز ، عسل نقش ارسال کنندگی دارد و نقش کلیدی را سیاه دانه ایفا می‌کند. عسل در اینجا مسئولیت جذب و ارسال خواص سیاه‌دانه را به عهده دارد و کمک می‌کند مواد موثر‌ آن بهتر جذب شوند.

از آنجایی که قبلا جداگانه به تفصیل در مورد فواید عسل طبیعی، صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم تا ابتدا با فواید سیاه دانه و پس از آن با خواص سیاه دانه و عسل آشنا شویم.

آشنایی با سیاه دانه (Nigella Sativa)

سیاه دانه یا ( Nigella Sativa ) که گاهی به آن تخمه سیاه نیز می‌گویند، گیاهی است یک ساله که از گذشته به صورت خودرو رشد می‌کرده است، اما به خاطر دانه و گل‌های آن کشت آن در بعضی نقاط متداول شده است.

زادگاه اصلی این گیاه حوزه‌ دریای مدیترانه بوده است، اما با گسترش مصارف پزشکی سیاه دانه، کشت آن در غرب آسیا و همچنین جنوب اروپا و جنوب کشور‌های حوزه‌ بالکان نیز گسترش یافت.

در ایران نیز این گیاه از قدیم به صورت خودرو در مناطقی مانند اصفهان، آذربایجان و اراک رشد می‌کرده است.

تاریخچه گیاه سیاه دانه

بررسی خواص سیاه دانه

همانطور که گفتیم در ترکیب سیاه دانه با عسل، سیاه دانه نقش اصلی را ایفا می‌کند و عسل اگرچه خواص بسیاری دارد اما در این ترکیب بیشتر جنبه ارسال‌کنندگی آن مد نظر است. در نتیجه آگاهی از فواید سیاه دانه به ما در درک خواص سیاه دانه با عسل نیز کمک خواهد کرد.

با وجود اینکه در کشور ما از سیاه دانه معمولا بر روی نان و یا به صورت یک ادویه خوشبو در طبخ غذاها استفاده می‌کنند، اما در کشور‌های همسایه و همچنین هند، جنبه‌ی دارویی نیز دارد.

سیاه‌دانه از قدیم در هند، کشور‌های عربی و اروپا به عنوان یک افزودنی و چاشنی و همچنین یک داروی طبیعی برای بسیاری از اختلالات مانند سرفه، مشکلات گوارشی ( درد شکم و نفخ) و .. مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

ابن سینا در کتاب قانون در طب به صورت کاملا بسط یافته در مورد خواص سیاه دانه صحبت می‌کند و خواص آن را به صورت زیر فهرست می‌کند.

  • مفید برای ورم‌ها و جوش‌ها
  • بهبود زخم‌های چرکین
  • مفید برای سردرد‌های میگرنی و سرگیجه
  • مفید برای چشم‌هایی که مداوم اشک دارند و چشم‌های ضعیف
  • مفید برای دستگاه تنفس ( از جمله تنگی نفس، آسم و …)
  • مفید برای درمان بیماری‌های حلق، گوش و بینی
  • موثر برای بهبود انواع تب‌ها
  • پاکسازی سموم بدن

در سال‌های اخیر نیز مطالعات بسیاری در مورد اثر عصاره‌ سیاه دانه بر روی قسمت‌های مختلف بدن در شرایط آزمایشگاهی انجام شده است.

که از جمله‌ خواص کشف شده‌ آن می‌توان به کمک به سیستم ایمنی بدن، خاصیت آنتی هیستامینی، آنتی بیوتیک، ضد فشار خون، ضد التهاب، و فعالیت‌های ضد میکروبی اشاره کرد، که بیشتر آن‌ها به ترکیبات کینون موجود در سیاه دانه نسبت داده می‌شود.

علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف سیاه دانه ممکن است پتانسیل پیشگیری از سرطان‌هایی مانند سرطان روده‌ی بزرگ را داشته باشد. همچنین ممکن است این ماده خاصیت ضد سرطانی و مهار کننده‌ی رشد متاستاز(گسترش رشد سرطان) را نیز داشته باشد. (منبع)

خواص سیاه دانه در طب سنتی

خواص سیاه دانه و عسل از نظر درمانی

همانطور که در ابتدا گفتیم برای ترکیب سیاه دانه و عسل خواص ویژه‌ای برشمرده شده است. اما از مهمترین آنها که در مقالات متعدد به آن‌ها اشاره شده است، می‌توان به موارد زیر را بیان کرد.

۱. پیشگیری و درمان سرطان

اگر چه تا به حال تحقیق متمرکزی بر روی خواص دوسین برای درمان سرطان انجام نشده است. اما خواص ضد سرطانی سیاه دانه به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است.

این آزمایش‌ها بر روی انواع سرطان از جمله سرطان پانکراس، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه انجام شده است.

به عنوان مثال آزمایشگاه تحقیقات سرطان هیلتون هیدلند در سال ۱۹۹۷ اظهار داشت سیاه دانه می‌توان بدون عوارض جانبی، که معمولا بر اثر شیمی درمانی اتفاق می‌افتد، تاثیر چشمگیری در جلوگیری از رشد سرطان داشته باشد.

آنها دریافتند که این ماده می‌تواند میزان رشد سلول‌ها مغز استخوان را تا ۲۵۰٪ افزایش دهد و رشد تومور‌ها را ۵۰٪ مهار کند. سیاه‌دانه با تحریک سلول‌های ایمنی و تقویت آن‌ها از سلول‌های بدن محافظت می‌کند. (منبع)

تاثیر سیاه دانه بر روی سرطان

با توجه به خاصیت ارسال‌کنندگی و جذب بالای عسل و خاصیت ضد آنتی اکسیدانی آن، این احتمال وجود دارد که ترکیب آن با سیاه دانه بتواند تاثیرات بهتری بر روی سرطان داشته باشد.

۲. خواص سیاه دانه و عسل برای بهبود زخم ها

ترمیم زخم‌ها در بسیاری از آسیب‌های ناشی از انواع جراحی‌ها، تومور‌ها و همچنین سوختگی‌ها از جمله دغدغه‌های مهم افراد به شمار می‌رود. همچنین با توجه به اینکه روند استفاده از محصولات طبیعی در سراسر جهان افزایش یافته است، مطالعات متعددی بر روی خواص دوسین برای بهبودی زخم‌ها انجام شده است.

مطالعات نشان می‌دهد که خواص ضد باکتریایی عسل مانوکا در کنار انواع ویتامین‌ها و آنزیم‌های موجود در آن، در ترکیب با خواص سیاه‌دانه می‌تواند بهبود و ترمیم زخم‌ها را تسریع کند و نوعی خاصیت هم‌افزایی ایجاد می‌کند.

برای این منظور کافی است که روغن سیاه دانه و عسل طبیعی را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و بر روی زخم قرار داد. (منبع).

البته همانطور که در مطلب درمان زخم با عسل طبیعی گفته شد. خود عسل به تنهایی به خاطر خواص فیزیکی و بیوشیمایی ویژه‌ای که دارد مرهم مناسبی برای بسیاری از زخم‌ها و عفونت‌ها است.

۳. دوسین برای پیشگیری و درمان عفونت ها

یکی از موارد شایع مرگ و میر در دنیا به ویژه در کودکان، انواع عفونت‌هاست. در آزمایشی که بر روی یک کودک که در ۲ سال اول زندگی ۲۶ بار به دلیل عفونت بستری شده بود و موفق به پیوند سلول بنیادی نیز نشده بود انجام شد، مشاهده شد که دوسین می‌تواند از بین برنده‌ی عفونت‌ها باشد.

پس از مصرف یک دوره معجون دوسین بیماری کودک به کلی بهبود یافت .این نشان می‌دهند که ترکیب سیاه دانه و عسل باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده و باعث کاهش چشمگیر انواع عفونت‌ها می‌شود. (منبع)

۴. درمان بیماری‌ها تنفسی و آلرژیک

یکی دیگر از خواص سیاه دانه و عسل کمک به بهبود بیماری های تنفسی و آلرژیک است. در سال‌های اخیر عوامل محیطی، مانند رژیم غذایی و آلاینده‌ها باعث شیوع بیماری‌های التهابی و آلرژیک و نقص در سیستم ایمنی بدن شده است.

این در حالی است که سیاه دانه به طور سنتی به عنوان یک ماده‌ی غذایی و داروی گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی و آلرژیک در کشور‌های آفریقایی، عربی و هند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که مواد موجود در سیاه‌دانه می‌تواند باعث پیشگیری از بیماری آسم و اختلالات ریوی شود. فلاونوئید‌ها موجود در سیاه دانه در کنار خواص آنتی اکسیدانی و همچنین آنزیم‌های موجود در عسل طبیعی می‌تواند به عنوان دارویی در برابر بسیاری از بیماری‌های آلرژیک و انسدادی ریه و همچنین سایر بیماری‌های تنفسی در نظر گرفته شود. (منبع)

در بین عسل های موجود در بازار نیز عسل آویشن طبیعی به خاطر خواص ویژه‌ای که برای مشکلات تنفسی و انواع عفونت دارد، بهترین نوع عسل برای درست کردن ترکیب عسل و سیاه دانه برای درمان بیماری‌های تنفسی و آلرژیک است.

خواص دوسین برای آسم

۵. فواید دوسین برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی

مطالعات انجام شده بر روی مخلوط سیاه دانه با عسل، نشان داده است که این ترکیب، باعث کاهش سطح لیپید‌ها (چربی‌ها) و همچنین کاهش سطح کلسترول‌های بد در بدن شده و در نتیجه‌ی آن از بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. (منبع)

۶. ترکیبی سرشار از آنتی اکسیدان

یکی از مهمترین خواص سیاه دانه و عسل خواص آنتی اکسیدانی این ترکیب است که باعث شده برای بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، چاقی و انواع سرطان مفید باشد.

عسل سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها مانند فلاونوئیدهاست و از طرف دیگر سیاه دانه نیز به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند تیموکینون، کارواکرول و تی آنتول است. وجود این آنتی اکسیدان‌ها در ترکیب سیاه دانه با عسل باعث می‌شود که مصرف آن بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های مزمن هستند محافظت کند.

۷.ممکن است باعث کاهش التهاب شود

یکی دیگر از خواص دوسین فواید ضد التهابی آن است. به طور کلی التهاب ها یک پاسخ ایمنی طبیعی است که به محافظت از بدن در برابر آسیب و عفونت کمک می کند.

از سوی دیگر همین التهاب ها اگر به صورت مزمن باشند می‌توانند به بروز برخی از بیماری ها نظیر سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و … کمک کنند.(+)

این در حالی است که هم سیاه دانه و هم عسل هر دو سرشار از خواص ضدالتهابی هستند. که می‌تواند به از بین بردن انواع التهاب های مزمن در سطح بدن کمک کند.

569,000 تومان
769,000 تومان
679,000 تومان
589,000 تومان

خواص دوسین از نظر طب سنتی

قبل از هر چیز باید بگویم که از نظر طب سنتی بهتر است افراد گرم مزاج برای بهرمند شدن از خواص سیاه دانه و عسل از عسل‌هایی استفاده کنند که گیاه آنها طبع سرد دارد مثل عسل کنار و افراد سرد مزاج از عسل‌هایی استفاده کنند که طبع گیاهشان گرم است مثل عسل آویشن.

مواردی که در ادامه به عنوان خواص دوسین آورده می‌شود صرفا در منابع معتبر طب سنتی ذکر شده‌اند و بسیاری از پزشکان طب سنتی نیز از آن استفاده می‌کنند اما پایه آزمایشگاهی ندارند.

  • بهبود بیماران ام اس و دارای ناراحتی ضعف اعصاب (اگر علت غلبه سردی باشد)
  • بهبود بیماری‌هایی نظیر برونشت، ذات‌الریه و سینوزیت
  • پیشگیری و درمان ناراحتی‌های معده مثل زخم معده و اثنی عشر
  • درمان ناباروری به ویژه در مردان با افزایش تعداد اسپرم (اگر مشکل به خاطر تعداد اسپرم باشد)
  • افزایش شیر مادران
  • معجون دوسین قاعده‌آور است و می‌تواند تنبلی تخمدان را بهبود دهد
  • می‌توان از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل به صورت موضعی برای تسکین درد دیسک کمر، گرفتگی عضلات و مفاصل استفاده کرد.

خواص عسل و سیاه دانه برای زنان

به طور قطع تمامی خواص درمانی که برای ترکیب سیاه دانه با عسل ذکر شد هم برای زنان و هم برای مردان قابل استفاده است اما از نظر طب سنتی دوسین می‌تواند خواص ویژه‌ای برای زنان داشته باشد. که از جمله‌ی آنها می‌توان به خواص سیاه دانه و عسل برای تنبلی تخمدان در زنان و افزایش احتمال بارداری آنها اشاره کرد.

مصرف سیاه دانه و عسل به صورت ناشتا در طی چند هفته ضمن اینکه قاعده آور است می‌تواند تنبلی تخمدان را بهبود و در نتیجه‌ی آن احتمال بارداری را افزایش دهد. همچنین استفاده از این معجون برای مادران شیرده باعث افزایش شیر آن‌ها می‌شود.

خواص سیاه دانه و عسل برای مردان

مصرف سیاه دانه و عسل به صورت ناشتا برای مردان نیز خواص ویژه ای دارد و می‌تواند با افزایش تعداد اسپرم در مردان احتمال باروری آنها را افزایش دهد.

اگر قصد دارید از خواص دوسین برای درمان ناباروری استفاده کنید بهتر است از بین عسل های موجود در بازار عسل کنار طبیعی را انتخاب کنید چرا که عسل کنار به خاطر خواص ویژه‌ای که دارد می‌تواند به افزایش میل جنسی و همچنین درمان ناباروری در مردان کمک کند.

به طور کلی همانطور که در ابتدا هم اشاره شد در طب سنتی عقیده بر این است که ترکیب عسل با سیاه دانه می‌تواند درمان هر دردی باشد.

طرز تهیه و مصرف معجون دوسین

اگر شما هم این سوال را دارید که دوسین را چگونه باید درست کنیم، باید بگویم که کار خیلی ساده‌ای است. برای تهیه معجون سیاه دانه و عسل کافی است ۳ واحد عسل طبیعی را با ۱ واحد سیاه دانه نیم‌کوب شده به خوبی مخلوط کنید.

مدت زمان نگهداری سیاه دانه و عسل

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که مواد موثره‌ موجود در سیاه دانه به سادگی در برابر اکسیژن هوا اکسید می‌شود و خواص خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل بهتر است دقیقا پس از کوبیدن، آن را با عسل مخلوط کنید. پس از مخلوط شدن با عسل تا چندین ماه خواص خود را حفظ خواهد کرد.

برای نگهداری از سیاه دانه و عسل نیز نیازی به قرار دادن ترکیب در یخچال نیست فقط کافی است آن را در یک جای خنک و به دور از نور خورشید قرار دهید.

اگر چه ترکیب سیاه دانه با عسل تا چندماه قابل استفاده است اما پیشنهاد می‌شود که دوسین را تنها برای استفاده چند بار درست کنید و هر بار آن را به صورت تازه تهیه کنید.

بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل

به طور کلی نحوه‌ مصرف سیاه دانه و عسل یا همان دوسین ، بسته به نوع بیماری و علت مصرف متفاوت خواهد بود. در نتیجه اگر می‌خواهید بدانید به صورت دقیق با توجه به نوع مشکلی که دارید چه مقدار از این ماده را باید مصرف کنید و بهترین زمان مصرف آن چه وقت است، حتما به یک پزشک طب سنتی مراجعه کنید. ولی دستور کلی مصرف معجون سیاه دانه با عسل هر ۲۴ ساعت یک قاشق مربا خوری و به صورت ناشتا است.

در بعضی نسخه ها از سه قاشق مربا خوری در روز، یکی قبل از صبحانه و ناشتا، یکی بعد ظهر و یکی شب قبل خواب استفاده می‌کنند.

موارد منع مصرف سیاه دانه و عسل

اگر چه دوسین خواص بسیاری دارد که به بعضی از آن‌ها اشاره شد. اما به علت طبع گرم آن به افرادی که طبع گرمی دارند توصیه نمی‌شود.

همچنین مصرف دوسین برای افراد ممکن است باعث ایجاد اختلالاتی مانند افزایش فشار خون و همچنین بیخوابی شود و بهتر است افراد قبل از مصرف سیاه دانه و عسل حتما با یک پزشک طب سنتی مشورت کنند تا بر اساس طبع و همچنین بیماری‌ آنها مقدار و نحوه‌ی مصرف این ماده را تعیین کند.

اگر برای درست کردن معجون دوسین نیاز به عسل طبیعی دارید، اما کندودار یا فروشنده‌ی معتمدی در دسترس شما نیست، می‌توانید از طریق لینک زیر، عسل‌های طبیعی روستایی را مشاهده کنید.

ممنون می‌شویم اگر شما هم تجربه‌ای چه مثبت و چه منفی در مورد استفاده از ترکیب عسل و سیاه دانه دارید با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸۴ رای

197 دیدگاه برای “خواص سیاه دانه و عسل (دوسین) و طرز تهیه و مصرف آن

  1. شیما گفته:

    سلام وقت بخیر ،من سیاهدانه را به اندازه نصف قاشق چایخوری نیم کوب میکنم و با یک و نیم قاشق چایخوری عسل در نصف لیوان آب گرم میریزم و در همون لحظه میخورم این روش خوبه؟ اشکال ندارد با آب گرم میخورم؟

    • روستایی گفته:

      می‌تونید از این روش هم استفاده کنید. اما همونطور که گفتیم بهترین روش برای بهره بودن از خواص دو سین مخلوط سیاه‌دانه و عسل بدون آب است.

  2. مهسا گفته:

    سلام وقت بخیر برای پیشگیری از سرما خوردگی و درمان مشکلات تنفسی مثل سرفه و غیره چه مقدار باید مصرف کرد؟ و چه زمانی از روز؟

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. در متن به طور کاملا در مورد طرز تهیه و نحوه مصرف توضیح داده شده است. لطفا با دقت مطالعه کنید

  3. S.h گفته:

    سلام
    من تیرویید و تنبلی تخمدان داشتم با مصرف دوسین تیروییدم که کاملا خوب شد و تنبلی تخمدان هم در حد کنترل هست که بهتر شدم فقط باید همیشه دوسین رو مصرف کنم تا مشکلی پیش نیاد

  4. ریحانه گفته:

    سلام خانومی هستم که سنگ صفرا و سنگ کلیه دارم بهم توصیه کردن دوسین بخورم
    ولی از طرفی گرم مزاج و صفراوی هستم لطفاً راهنمایی کنید

  5. M گفته:

    سلام وقت همگی بخیر. خواستم تجربه ام رو با شما عزیزان درمیون بگذارم شاید انشاالله به درد خورد
    من مشکل بوی بد دهان داشتم هزارتا راهو امتحان کردم به بهداشت دهانم هم خیلی اهمیت میدادم ولی بازم این مشکلو داشتم حدود ۱۰سال.واقعا کلافه شده بودم تا اینکه دیدم نوشته دوسین میکروب معده رو از بین میبره منم به صورت ناشتا روزی ۱قاشق مرباخوری استفاده کردم.بعد از ۷،۸روز خیلی کمتر شد و الان حدود ۱ماهه داره میگذره و خیلی خیلی جواب گرفتم خداروشکر واقعا عالی شده
    من مشکل یبوست هم داشتم اونم خیلی خوب شده اگر شما هم فکرمیکنید مشکل معده دارید بنظرم حتما استفاده کنید و راحت بشید
    البته بنظرم قبلش با پزشک هم مشورت کنید خوبه
    حدیث هم داریم که سیاهدانه درمان همه دردها به جز مرگه

  6. حسینی گفته:

    سلام، وقت بخیر، پسر ۶ساله ای دارم که از ابتدای بهار امسال با رفتن ب مهد و پیش دبستانی ماهی دوبار دچار عفونت و آنفلونزا و کرونا و سرماخوردگی میشه و آلرژی هم داره و همزمان آلرژیش هم عود میکنه، سینوسهاش درگیر میشن و راه تنفسیش بسته میشه و … خلاصه از دکتر و دارو خسته شدم، طبعش گرم هست و از گرما و پتو و … فراریه… لطفا بفرمایید میتونم از ترکیب دوسین براش استفاده کنم؟ اگر جوابتون مثبت هست، میزان مصرف روزانه رو بفرمایید، حقیقت خسته شدم از اینهمه مریض شدنش.. بینهایت متشکرم

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. در این موارد بهتر است حتما با یک پزشک طب سنتی مشورت کنید و شرایط را به خوبی توضیح دهید.

    • پویا گفته:

      immunaceعزیز براش شربت ”
      بخر.اسمشو ابتدای جمله نوشتم.
      تموم که شد شربت زینک پلاس بخر
      مقدار و نحوه مصرفشو از داروخانه بپرس
      .هیچ نگرانی هم نداره هر دو شربت برای تقویت ایمنی بدن و رشد کودک هستن. ویتامین هستن. پسر منم درعرض سه ماه پنج بار سرماخورد و مابین هر سرماخوردگی فقط دوروز سالم موند. از این شربت ها خواستم دکترش نوشت و دیگه سرما نمیخوره حتی اگه همکلاسیش سرماخوردگی داشته باشه. e

  7. رز گفته:

    من پیشنهاد میدم سیاهدونه رو بذارین دهن و حسابی بجوین بعد یه قاشق عسل 🍯 بذارین دهن و باهم بجوین و قورت کاملا ارگانیک ، برای اونایی ک میخوان تازه ب تازه بخورم ب روش تنبلی پیشنهاد دادم نمیدونم سبک درستی هست یا نه؟

  8. مجیدرضا صباغیان گفته:

    با سلام و تشکر
    داروی دیگری که با سیاهدانه میتوان درست کرد روغن احمدیه است. مرحوم دکتر احمدیه صاحب کتابهای رازدرمان در 3 جلد میباشد که درجلد اول طرز ساخت روغن احمدیه را شرح میدهد.
    سیاهدانه را کوبیده و روی آن روغن کنجد بریزید و در آفتاب بگذارید. روزی چند بار آنرا هم بزنید. بعد از حدود یک هفته تبدیل به روغن احمدیه میشود.
    این روغن چون اختراع دکتر احمدیه بوده است بنام خودشان نامگذاری کرده اند.
    این روغن خاصیت تحریک ترشح بینی را دارد. خودم بارها امتحان کرده ام.
    کسانی هستند که به دلایلی بینی شان خشک شده است. در نتیجه سینوسها بسته و میکروبها در آن محبوس میشوند و ترشحات سمی میکنند. این ترشحات سمی جذب مغز شده و بیماریهای روحی روانی را موجب میشوند و گاه باعث جنون و دیوانگی میشوند.
    اگر این روغن را در بینی بچکانید یا روی پنبه آغشته کنید و جلوی بینی بیمار قرار دهید بعد از مدتی بینی شروع به ترشح میکند و با تکرار این کار عوارض بیماری برطرف میشود.

  9. کوثر گفته:

    باسلام
    من موقع پریودی درد زیادی رو تحمل میکردم.اما بعد از استفاده از دوسین حتی یک ذره هم درد ندارم و این باورنکردنیه.خداروشکر که این مواد پرخاصیت و دردسترس رو داریم

  10. محسن گفته:

    سلام خسته نباشید،میگن اگه سیاه دانه را بکوبید سمی میشه!!ایا درست است این گفته یانه؟؟وبرای عفونت معده جوابگوهست؟؟ممنون از راهنمائتون

    • روستایی گفته:

      سلام خدمت شما
      خیر سیاه دانه بعد از اینکه کوبیده می‌شود باید بلافاصله با عسل ترکیب شود علت آن هم این است که خواص خود را از دست می‌دهد اما سمی نمی‌شود. همچنین برای عفونت معده می‌تواند کمک کننده باشد.

    • علیرضا گفته:

      من مشکل سنگ کلیه ام را با خوردن این معجون هر ۸ ساعت به مدت سه ماه،کنترل کردم و هر وقت حی میکنم ادرارم غلیظ شده دوباره به مدت چند روز مصرف میکنم و برای من معجزه کرده .حتی دلدردهای و قلب دردهای بدون دلیل و….هر مشکلی پیدا میکنم ازین معجون استفاده میکنم.البته سیاهدانه باید بلافاصله در عسل ریخته شود

  11. پری گفته:

    این نظر رو رو وقتی میزارم که ۱۱ روز از مصرف دوسین من گذشته و مثل یک معجزه است برای من،من همیشه مشکل بوی بد دهان رو داشتم همه روشها رو امتحان کردم و جوابی نگرفتم ولی بعد از اینکه فهمیدم دوسین باعث میشه میکروبهای بد معده که باعث بدبویی و عفونت میشن رو از بین ببره امتحانش کردم اوایل اصلا امیدی نداشتم تا روز ۸،۹ تاثیرشو دیدم،طبع گرمی دارم بخاطر همین یه قاشق مرباخوری عسل و نصف قاشق سیاه دانه نیم کوب شده رو مخلوط کردم و ناشتا خوردم و خداروشکر برای من خیلی خوب بود.فقط نمیدونم تا کی باید ادامه بدم به مصرفش که کاملا برطرف بشه الان تقریبا ۶۰ درصدی جواب گرفتم،و بوی تند دهانم در ناشتا و بعداظهر تقریبا برطرف یا خیلی خیلی کم شده،من توصیه میکنم که ناامید نشید و تاثیر رو در طولانی مدت میبینید.

  12. آرمان گفته:

    با عرض سلام میخواستم خدمتتون بپرسم منظورتون از یک واحد سیاه دانه با ۳ واحد عسل ،ملاک قاشق غذا خوری است؟
    ایا آسیاب کردن سیاه دانه به طوری که سریع با عسل مخلوط کنیم مشکلی به وجود نمیاره یا حتما باید نیمکوب بشه؟
    دمای مناسب برای نگهداری دوسین چقدر ؟

    • روستایی گفته:

      سلا خدمت شما
      در مورد ترکیب. از هر واحدی می‌توانید استفاده کنید. قاشق چایخوری یا قاشق غذاخوری فرقی ندارد و فقط باید نسبت رعایت شود.
      بهتر است سیاهدانه نیم کوب شود چرا که در صورت آسیاب به این علت که در معرض هوای بیشتری قرار می‌گیرد خواص خود را از دست می‌دهد.
      دوسین را می‌توانید در دمای اتقاق و یا یخچال نگهداری کنید. اما توجه داشته باشید که هر بار تنها برای چندبار مصرف آن را تهیه کنید.

    • مریم عزیزی گفته:

      سلام وقتی میگیم اواحدیا۳واحدیعنی اگرسیاهدانه باقاشق میریزید عسل هم باهمون قاشق اندازه پیمانه اش یکی باشه بعداینکه که مابعدازکوبیدن سیاهدانه بایدعسل روسریع بریزیم چون سیاهدانه بسرعت تمام املاح مفیدشو ازدست میره دکترای طب سنتی هم میگن سمی میشه برای نگهداری این مخلوط طلایی هم دریخچال هم بیرون یخچال اشکالی نداره سلامت باشید البته این نظرات براساس علم خودم درحوضه طب سنتی مشغولم ممنون

  13. محمدی-اصفهان گفته:

    با عرض سلام من مردی هستم ۵۳ ساله که معمولا بعد از هر سرماخوردگی در پائیز یا زمستان دچار عفونت شدید ریه میشم که دیگه حتی آنتی بیوتیکها هم جوابگو نیستند و گاها این عفونت تا ۳ هفته ادامه داره
    بنظر حضرتعالی مصرف دوسین برای درمان این عفونت مؤثره
    همین آلان هم متاسفانه درگیر عفونت ریه شده ام

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. بله استفاده از دوسین می‌توانید یک درمان موثر برای انواع عفونت به ویژه عفونت مجاری تنفسی است. پیشنهاد ما این است که از عسل آویشن برای این منظور استفاده کنید.

  14. حسین گفته:

    سلام من برای ورم پروستاد از ترکیب ۲ واحد روغن سیاه دانه یک واحد عسل و نیم واحد سرکه به دستور پزشک گیاهی اسفاده کردم و با مصرف هر ۸ ساعت یک قاشق غذا خوری ظرف سه هفته کاملا خوب شدم وحتی دوشاخ بودن ادرار هم از بین رفت.
    لازم به ذکر است از گزنه و دم اسبی به عنوان دم نوش در طول مدت درمان استفاده کردم که در کنار ترکیب بالا نتیجه خوبی گرفتم

  15. عبدالعلیم گفته:

    سلام محترم عسل طبیعی از کجا پیدا کنیم عسل های بازار مخلوط شکر دارد عسل خالص پیدا کردنش مشکل است .
    میگویند که عسل خالص برای دیابت هم مفید است

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر برای خرید عسل طبیعی با برگه آزمایش می‌توانید از طریق این لینک لیست عسل‌های طبیعی روستایی را مشاهده کنید. همچنین برای اینکه بدانید بیماران دیابتی می‌توانند عسل طبیعی میل کنند یا خیر پیشنهاد می‌دهیم این مطلب را مطالعه کنید.

  16. امین گفته:

    درود بر شما من عسل گون با سیاه دانه و زنجبیل با هم قاطی کردم و مصرف میکنم برای کم خونی ولی خیلی خاصیت گرمی دارد ونمیدونم با این موضوع چکار کنم؟

  17. بلال گفته:

    سلام من برای درد سیاتیک مدتی هست که سیاهدانه رو باعسل مخلوط کردم ولی نکوبیدم و روزانه یک قاشق مرباخوری مصرف میکنم و به عبارتی به صورت جویدنی مصرف میکنم میخواستم بدونم تاثیری داره یا بهتره نیم کوبش کنم؟
    اصلا برای رفع سیاتیک تاثیری داره؟

    • روستایی گفته:

      اینکه برای سیاتیک میتونه مفید باشه یا خیر رو بهتره از یک متخصص طب سنتی در میون بذارید.
      اما در مورد نحوه مصرف بهتره به صورت نیم‌کوب شده با عسل مصرف بشه

        • روستایی گفته:

          سلام وقت بخیر. به هیچ وجه بهترین شیوه مصرف کوبیدن سیاه دانه و مخلوط کردن آن با عسل است. چرا که در هنگام روغن گیری بخش زیادی خواص سیاه دانه از بین می‌رود.

  18. نرگس گفته:

    با سلام به همه دوستان
    من برای درد مفاصل هر روز صبح ناشتا استفاده میکردم
    به خاطر طبع گرمم مدتیه استفاده نمیکنم
    بشدت پا درد گرفتم
    بدون معجون دو سین زندگی سخت است برای کسانی که د رد مفاصل دارند

  19. محمد گفته:

    سلام
    اگر سیاه دانه رو با دندان خرد کنیم بعد یک قاشق عسل هم باهاش همزمان بخوریم همون کارکرد رو داره؟ یا نه حتما اول با هاون بکوبیم بعد عسل قاطیش کنیم بعد میل کنیم؟

  20. اکبر گفته:

    باسلام خدمت شما
    دوست داشتم تجربه ای رو که با مصرف سیاه دانه وعسل داشتم رو به اشتراک بگذارم تا همه استفاده کنن
    من خانومم بعد از در مان عفونت خون دچار کمبود شدید پلاکت و هموگلوبین شد تقریبا هر ده روز یک بار در بیمارستان بستری وخون وپلاکت در یافت میکرد آخرین بار که بعد از تزریق 3واحد خون و8واحد پلاکت زمان ترخیص از بیمارستان پلاکتشون 22 و هموگلوبین 8.4بود,( در حالی که باید پلاکت بین 150تا450وهموگلوبین بین 11.7تا15باشد ) دکترشون تشخیص دادند تنها راه درمان پیوند مغز استخوان است که آزمایشات اولیه جهت پیوند انجام شد وتا حاضر شدن جواب آزمایش کل اعضای خانواده برای انتخاب بهترین گزینه جهت پیوند 12روز زمان داشتیم چند روز بعد از ترخیص از بیمارستان پلاکتشون از 22به 10کاهش یافت ودوباره ضعف و بی‌حالی به سراغشون اومد رنگ پوست زرد لبها سفید خلاسه کم خونی شدید که متوجه شدم دیگه باید بستری بشه
    با مشورت با دکترشون با ترکیب سیاه دانه وعسل آشنا شدیم خدا رو شاهد میگیرم به والله در عرض کمتر از 10ساعت تمام علایم کم خونی برطرف شد شکر خدا الان پلاکتشون بعد از 2روز (جویدن 20عدد سیاه دانه به همراه یه قاشق عسل )پلاکتشون داره به ۵۰ میرسه
    خدارو شکر، خدارو شکر، خدارو شکر ،انشاالله با توکل به خدا تا جواب آزمایشها حاضر بشه دگه به پیوند استخوان نیازی نیست

    • محمد گفته:

      آقا سلام وقت بخیر
      پدر منم همین مشکلو الان داره
      واقعا الان مشکلتون حل شده؟
      ممنون میشم
      جواب بدید
      و راهنماییم کنید

    • زهره گفته:

      سلام پدر منم دچار افت پلاکت شدید بود طب سنتی رفتیم شروع به خوردن سیاه دونه با عسل روزی ۳ بار قبل غذا کرد خداروشکر پلاکتش از ۳۰ به ۵۰ رسید یه دکتر دیگه ام تجویز دم کرده برگ چغندر با عسل گفتن روزی یک لیوان خوردن خداروشکر پلاکتش به ۶۰ رسید .پدرمنم هر ماه باید پلاکت تزریق کنن الان خداروشکر چند ماه نیاز به تزریق ندارن. به نظرم برگ چغندرم تحقیق کنید اگه براشون مفید حتما استفاده کنن…ان شاالله خیلی زود حالشون خوب میشه

    • حمید عزیزی گفته:

      سلام اکبر جان بهتره نیم کوب با عسل مخلوط بشه. من همسرم تالاسمی ازنوع الفا داره یک بیماری خاص، چهل روزچند روز اینور اونور باید دو واحدخون تزریق میکردیم. از وقی بادوسین اشناشدم سه سال میگذره که ابدا خون تزریق نکردیم. هموگلوبین هموتوکلیت همیشه نرمال، هروزخداروشکر میکنیم با دوسین اشنا شدیم

    • روستایی گفته:

      خیر اینطور نیست که سیاه دانه سمی بشه. بلکه بعد از کوبیدن، سیاه دانه در مجاورت با هوا بخش زیادی از خواصش رو از دست میده

  21. امیر گفته:

    سلام دکترم گفته واسه سنگ کلیه عسل سیاه دانه خوبه من میخام مصرف کنم اما خوندم فهمیدم ک سیاع دانه لاغر میکنه من نمیخام لاغر شم چون همینجوری لاغر هستم چیکار کنم مصرف کنم یان؟

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. ببینید اینکه گفته میشه سیاه دانه و عسل برای لاغری خوب هست به این معنی نیست که شما بعد از مصرف اون چندکیلو کاهش وزن داشته باشید. اگر دکتر به استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل تاکید کرده بهتره اون رو مصرف کنید و همزمان وزن خودتون رو هم چک کنید.

  22. میلاد گفته:

    سلام خسته نباشید من یک قاشق غذاخوری سیاه دانه رو میریزم تو یک لیوان اب میخورم خواستم ببینم تو مصرفش زیاده روی نکردم یا پودر سیاه دانه با عسل تاثیرش بیشتره؟
    ممنون

    • roustaee گفته:

      سلام. این مقدار برای مصرف هر روزه زیاد هست، بهتر هست به روشی که در متن گفتیم ترکیب سیاه دانه با عسل را تهیه کرده و میزان مجاز مصرف کنید.

  23. میلاد گفته:

    من نمی دانستم به مقدار زیاد مثلا ۲۰۰یا۳۰۰ گرم از سیاه دانه را با آسیاب خرد کردم نزدیک یه هفته در یخچال نگهداری کرد.م بعد یک هفته باعسل مخلوط کردم و۲۰ روزه دارم مصرف میکنم آیا باید بقیه را دور بریزم یعنی خاصیت نداره؟

    • روستایی گفته:

      باسلام
      همانطور که در متن گفته شد. سیاه دانه زمانی که نیم کوب می‌شود به سرعت خواص خود را از دست می‌دهد و بهتر است در کوتاه‌ترین زمان با عسل مخلوط شود و به صورت ترکیب سیاه دانه و عسل مصرف شود. با توجه به اینکه می‌فرمایید برای یک هفته نگهداری شده است به احتمال زیاد مواد موثره خود را از دست داده و بهتر است آن را دوباره درست کنید.

  24. ناهید گفته:

    باسلام وقت شما بخیر ..ببخشید من داروی اعصاب میخورم..ناراحتی معده دارم دائم ورم معده دارم..۴ساله یائسه شدم وکیست سینه هم دارم بهتر بگم سینم فیبروکیستیک هست..یبوست شدید هم دارم..میخاستم سوال کنم با وجود این مشکلات من میتونم از دوسین استفاده کنم یانه…ممنون از راهنمایتون

    • روستایی گفته:

      پیشنهاد اول ما به افرادی که بیماری خاصی دارند برای مصرف سیاه دانه با عسل این است که ابتدا با یک پزشک طب سنتی مشورت کنند و در صورت نبودن مشکل اقدام به مصرف آن کنند. چرا که در بعضی موارد استفاده همزمان از دوسین و داروهای دیگر ممکن است باعث تداخل و بروز مشکل کند.

    • فرهاد گفته:

      سلام ببخشید من هم همین مشکل شمارو داشتم وتاقرص معده امپرازول نمیخوردم نمیتونستم صبحانه بخورم بعداز چندسال یه اتفاقی افتاد دیگه مجبور شدم قرص نخورم بعدش متوجه شدم همش بخاطر اعصاب بوده که معده م اذیت میکرده اگه اعصابت رو آروم کنی همچی خودش بهبود پیدا میکنه

  25. حسین نصیری گفته:

    سلام
    پزشک طب سنتی به من گفت روزی دو بار استفاده کن و من هم استفاده کردم صبحش هم یک کم کره بادام زمینی خورده بودم به شدت سر صورت و گوش هام متورم شد

    • دلا گفته:

      به نظرم شما انسانی با طبع گرم هستید . کره بادام زمینی بی نهایت انرژی داره و گرم هست. باید سعی کنید کمی سردیجات در کنارش استفاده کنید. البتته میزان استفاده تون هم کم کنید به نظرم همون ناشتا کافیه. و کره بادام زمینی رو به عنوان میان وعده ی عصر یا شب استفاده بفرمائید. یا عصرها قبل از ورزش.

    • نسرین گفته:

      بادام زمینی به شدت آلرژی زاست ممکنه به بادام زمینی آلرژی داشتین یا مقداری که خوردین برای بدن شما زیاد بوده

  26. خورشید گفته:

    سلام
    پدرم بیش ازدوسال است که هرشب سیاهدانه وعسل مصرف میکنند و درین مدت سرمانخورده وآنفولوانزانگرفته اند

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر
      بهتره سیاه دانه رو داخل آسیاب نریزید چون در این حالت به سرعت در تماس با هوا خواصش رو از دست میده. بهتره سیاه دانه به صورت نیم کوب باشه و کمی در هاون یا با همون گوشت کوب خرد بشه

  27. مهدیه گفته:

    سلام من برای اقدام ب بارداری میخام دوسین مصرف کنم و کیست هم دارم.الان 3قاشق غ عسل ریختم و1قاشق غ سیاهدانه. من و همسرم چ مقدارمصرف کنیم!؟

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. در متن در مورد نحوه مصرف دوسین توضیح داده شده است می‌توانید از همان دستور مصرف عمومی که گفته شده است استفاده کنید.

  28. زمانی گفته:

    با سلام وعرض ادب و خسته نباشی بهتون
    من خودم چون میترسیدم دوسین رو خوب نتونم درست کنم دادم به یه بنده خدایی که خودش تو طب سنتی دستی بر آتش داره ،برام ۶۰۰گرم عسل چهل گیاه رو با ۲۰۰گرم سیاه دانه نیمکوب درست کرد برام فرستاد ،عسل هم طبیعی محصول خودشون بوده اطمینان داشت
    الان خواستم بدونم برا یه خانواده ۴ نفری این مواد سمی نمیشه بمونه یا اثرشو از دست نمیده
    ممنونم از صبروشکیبایی شما که با حوصله جواب میدین

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. اگر متن رو به دقت خونده باشید اونجا نوشتیم که بهتره دوسین به صورت تازه مصرف بشه. اگر چه به اون صورتی که برای شما هم درست کردن مشکلی نداره اما خب قطعا مصرف تازه دوسین خواص بیشتری داره.
      در مورد دستور مصرفش هم همونطور که در مطلب گفته شد روزانه یک قاشق مرباخوری. میتونید قبل صبحانه میل کنید به عنوان صبحانه میل کنید و… مهم مصرف این مادس

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر
      داخل همین پست طرز استفاده و مصرف دوسین رو توضیح دادیم. اما به طور خلاصه میشه گفت برای انواع بیماری‌ها یک قاشق چایخوری در روز باید سیاه دانه و عسل مصرف بشه.

    • روستایی گفته:

      سلام، وقت شما بخیر
      همونطور که در متن اشاره شد طریقه درست کردن اصولی و نسخه اصلی دوسین به صورت ترکیب سیاه دانه با عسل هست و هیچ ماده‌ی دیگری بهش اضافه نمیشه. پس بهتره شما هم به همین شیوه اون رو مصرف کنید

  29. savafa گفته:

    پیامدهای احتمالی سیاه دانه و تیموکینون یعنی ترکیب اصلی و سازنده آن, در درمان بیماران COVID-19:

    🔻زمینه و هدف: سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) عامل ایجاد کننده همه گیری کنونی بیماری ویروس کرونا -2019 است (COVID-19).

    🔻پیشرفت COVID-19 مربوط به پاسخ بیش از حد ایمنی التهابی میزبان به عفونت SARS-CoV-2 است، که دلیل اصلی شدت بیماری و مرگ در نظر گرفته می شود.

    🔻پاسخ ایمنی نامنظم ، مقادیر زیادی سیتوکین و کموکین پیش التهاب به نام “طوفان سیتوکین” تولید می کند. علاوه بر این ، فعال شدن تشکیل میکروتروب ها نقش مهمی در نارسایی چندگانه عضو دارد.

    🔻روش ها: با در نظر گرفتن فعالیت ضد التهابی قوی سیاه دانه و ترکیب اصلی آن یعنی تیموکینون (TQ) ، ما پیامدهای بالقوه آنها را در درمان COVID- 19 بیمار بررسی می کنیم.

    🔻یافته ها: مطالعات مختلف تایید کردند که سیاه دانه و TQ باعث کاهش تشکیل ترومبوس ، بیان فاکتور بافتی و فعال شدن سیستم ایمنی بدن می شوند. علاوه بر این ، TQ فعالیت ضد میکروبی طیف گسترده ای را نشان می دهد که ممکن است در کنترل عفونت های ثانویه در بیماران COVID-19 موثر باشد.

    🔻نتیجه گیری: با در نظر گرفتن ماهیت چند منظوره سیاه دانه و تیموکینون ، ممکن است از آنها به عنوان یک فرمولاسیون درمانی بالقوه یا به عنوان یک درمان کمکی در درمان بیماران COVID-19 استفاده شود.
    منبع

  30. فری گفته:

    سلام و وقت بخیر
    برای پسر بچه شش سالم که دوساله شب ادراری داره توسط یکی از اساتید طب سنتی، دوسین و عرق پونه تجویز شده، سوالم اینه که مصرف همزمانش بد نیست؟
    و این که گرمی زیادی برای پسرم مشکل ساز نمیشه؟؟

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. اگر این نسخه برای شما تجویز شده بهتره که برای چند مدت تست کنید و بعد نتیجش رو ببینید. و بعد در مورد ادامه دادن یا ادامه ندادنش تصمیم بگیرید

    • روستایی گفته:

      سلام به طور کلی مصرف عسل و سیاه دانه در صبح باعث می‌شود در وعده‌های بعدی غذای کمتری مصرف شود. پس اگر لاغری شما به خاطر خوراک کم شما است این امر طبیعی است اما در غیر این صورت بعید است به خاطر مصرف دوسین باشد.

  31. بهمن گفته:

    باسلام.من۲۷سال سن دارم سوزش معده دارم خصوصاصبح ک ازخواب بیدارمیشم و همچنین رودهام صدامیده موقعی ک چبزی میخورم ازمایش دادم مشخص شدکه ازعفونت معده هسته دکتربرام قرص تجویزکردولی بااستفادشون کلالاغروازاشتها افتادم دیگ نخوردم میخواستم بپرسم ک دوسین برای درمان عفونت معده مناسب هستش.خواهشاکامل توضیح بدین .باتشکر

    • روستایی گفته:

      همونطور که در انتهای مطلب هم ذکر شد ما متخصص طب سنتی نیستیم و نسخه هم نمی‌دیم. اما همونطور که در مطلب هم اشاره شد یکی از خواص سیاه دانه و عسل بهبود انواع عفونت‌هاست. برای عفونت معده بهتره از عسل آویشن استفاده کنید و اگر می‌خواید دوسین مصرف کنید از این عسل استفاده کنید.

      • محیا گفته:

        سلام بخشید من ورم معده دارم خواستم بدونم سیاهدانه رو چه جوری مصرف کنم تا این مشکلم حل بشه؟
        ممنون میشم راهنماییم کنید

        • روستایی گفته:

          سلام وقت شما بخیر همونطور که در متن هم اشاره شد. شما می‌تونید معجون سیاهدانه و عسل رو تهیه کنید و روزانه یک قاشق غذاخوری میل کنید.

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما بخیر. همونطور که داخل متن هم گفته شد بهتره که دوسین رو به مقدار لازم برای یک یا دوبار مصرف تهیه کنید. چون با موندن، خواص سیاهدانه کم میشه یا کاملا از بین میره. مقدار مصرف هم که در متن گفته شده

  32. م . آبیار گفته:

    سلام‌ وقتتون بخیر
    پدرم چند ساله صداشون گرفته و حدود یک ماه پیش دیگه نه میتونست چیزی بخوره نه خوب نفس بکشه
    سی تی ریه که انجام دادن گفتن بخاطر مصرف سیگار هست
    الان چیکار میشه براشون کرد
    آیا مصرف دوسین بهشون کمک میکنه؟؟

    • روستایی گفته:

      سلام. امیدواریم حال پدرتون زودتر بهبود پیدا کنه. مواردی که به صورت علمی وجود داره در مطلب ذکر شده. برای گرفتن مشاوره در مورد سایر مشکلات باید به یک پزشک طب سنتی مراجعه کنید.

    • ملیکا گفته:

      سلام پدر منم همین مشکل رو داشت. و متاسفانه دچار سرطان حنجره بودن. شماهم از نظر سرطان لطفا چک کنید. انشالله که مشکلی نباشه. بلا دور باد

  33. لیدا جون گفته:

    شما که نمی تونی جوتب مردم رو بدی وعلمی به موضوع نداری پس چرا چنین مطلبی رو منتشر می کنی اجازه بده اونهایی که در طب سنتی دستی برا آتش دارن این مطالب رو با تمام جزئیاتش بزارن تو کاری که علمی بهش نداری دخالت کردن خطاس

    • روستایی گفته:

      همونطور که بارها هم گفتیم هدف ما از نوشتن چنین مقالاتی آشنایی افراد با فواید مواد به صورت علمی هست. و سعیمون هم این بوده که نظری شخصی خودمون رو بهش اضافه نکنیم و تا حد امکان افراد رو به مقالات و مستندات مرتبط لینک کنیم. در ضمن بعید میدونم ما جلو کسی رو برای فعالیت گرفته باشیم و اگر کسی همین بحث رو علمی‌تر و کامل‌تر از ما قرار بده ما هم خوشحال خواهیم شد.

    • حمید گفته:

      سلام . دوست گرامی برای معالجه و گرفتن جواب قطعی باید به مطب پزشک مراجعه بشه و اینگونه مطالب برای افزایش آگاهی عمومی در مورد موادی هستش که به وفور اطرافمون یافت میشه ولی شکل فراوری شده و صنعتی همونو باید با کلی هزینه و شاید هم با عوارض جانبی تهیه کرد . . شما هم اگه داروخانه نداری و منافع مشترکی با شرکتهای دارویی ندارید کمک کنید این آگاهی عمومی بیشتر بشه نه اینکه بزنید تو ذوق یه کسی که همتی کرده و زحمت میکشه تا در حد وسعش به ارتقاء آگاهی عمومی کمک کنه. پیامهای سایر دوستان عرایض بنده رو تایید میکنه. موفق باشید

  34. محدثه گفته:

    سلام، خانمی 24 ساله هستم که اخیرا متوجه شدم بیماری کیست اندومتریوز دارم که قطر آن 6 سانتی متر هست. قرص هایی که برام تجویز شده به شدت اذیتم میکنه و میتونم بگم اثر چندانی هم نمیبینم. میخواستم بدونم آیا مصرف دوسین برای درمان من میتونه موثر باشه؟ اگر بله، چجوری مصرف کنم؟ البته طبع بدن من گرم هست.

    • سمیه گفته:

      بله حتما استفاده کنین هر ۱۲ ساعت یه ق مرباخوری درکنارش بادکش تخمدان هم انجام بدید به مطب طب سنتی مراجعه کنین بادکش رو براتون انجام میدن

    • مریم گفته:

      منم اندومتریوز داشتم از نوع شدیدش! ماست ، دوغ ، پنیر رو از زندگیتون حذف کنید! ماهی یبار یه کوچولو بخورید مشکلی نیست. شیر رو حذف نکنید ولی همیشه با عسل استفاده کنید. کلا از سردیجات مخصوصا ترشی ، گوجه و خیار پرهیز کنید. ۴۰ روز هم ترجیحا توی زمستون یا پاییز دوسین رو استفاده کنید. راستی مالش هفته ای ۲ تا ۳ بار روغن سیاه دونه به زیر شکم یادتون نره البته بنز در دوران قاعدگی. انشاله که مثل من رو به بهبود میرید

      • زهرا گفته:

        مادر من فشار خون بالا داشت خود به خود استرس میگرفت فشارش میرفت بالا الان یه سال هست قبل صبحانه ب مقدار خیلی کم مثلاً چند تا دونه سیاه دانه میخوره شکر خدا خیلی خوبه ولی داروهاش مصرف می‌کنه مثل قبل نیست ک هر روز بره دکتر ب خاطر فشار بالا من از پرفسور خیراندیش شنیدن بهش پیشنهاد دادم اونم عمل کرد نتیجه گرفت ۷۰ سالش ماشالله

  35. شادی گفته:

    سلام خسته نباشید..من دهانم از بچگی بو میده..از لثه و دندان هم نیس..احتمال میدم از معده باشه ک حالت سرد داره..و بیشتر اوقات هم خلطپشت گلو دارم..میتونم از این دوسین استفادع کنم؟

  36. ميلاد بهارلو گفته:

    سلام
    میخواستم درمورد افسنطین ازتون سوال بپرسم،میخوام بدونم ایا تاثیری واقعا در درمان سرطان و یا جلوگیری از پیشرفت اون داره،چون دکترشون گفتن که بخوره همراه با رژیم شیمی درمانی

  37. مریم گفته:

    سلام من ۲۱روز پیش کروناگرفتم آسم هم دارم ریه ام۱۲ رصد درگیر بود در حال مصرف داروهایی هستم که پزشک به من داده میخام بدونم درروز چقدر سیاهدانه و عسل بخورم ؟هنوز کامل صدام باز نشده

    • روستایی گفته:

      سلام. امیدواریم که زودتر بهبودی کامل کسب کنید، می‌تونید روزی سه بار و یک قاشق مرباخوری از معجون سیاه دانه با عسل رو میل کنید، چندروز امتحان کنید و اگر با بدنتون سازگار بود ادامه بدید.

  38. مريم گفته:

    ایا میتوان همان موقع مصرف یک قاشق مرباخوری عسل را با کمی سیاهدانه که کوبیده نشده مخلوط کرد و خورد و ایا اینگونه خواصش حفظ میشود ؟؟

  39. سامان گفته:

    سلام و خسته نباشید
    من چند ساله مشکل روده دارم و درد روده و نفغ می کنم ضمن یکبار هم کلونسکوپی کردم و تو روده هام حباب زیاد بود البته دکتر نمونه برداری کرد و جوابش منفی بود حالا هر چند وقت دل درد دارم ولی بعد از یه مدت خوب میشم مثلا حتی 20 روز بعضی وقتا هیچ مشکلی ندارم و بلافاصله تا سردی می خورم همه چی بهم میریزه و دلم مثل سنگ میشه و نفخ می کنم . می خواستم ببینم دوسین برای من خوبه ؟ ضمنا آهن خون من خیلی بالاست بطوری که هر 4 ماه یکبار باید خون بدم (فست می کنم)

    • روستایی گفته:

      سلام، ممنون
      با توجه به نکاتی که فرمودید احتمالا مصرف دوسین براتون مفید باشه، می‌تونید چندروز مصرف کنید و اگر مشکلی باهاش نداشتید ادامه بدید و قرار دادن عسل در رژیم غذاییتون با توجه به اینکه به سردیها حساس هستید می‌تونه موثر باشه و دقت کنید همونطور که برای سایر دوستان هم نوشتیم ما پزشک نیستیم و نیاز هست که برای راهنمایی دقیق از پزشک کمک بگیرید.

    • سمیه گفته:

      از خوردن سردی ها پرهیز کنین..بله حتما دوسین رو هر ۱۲ ساعت یک قاشق مرباخوری میل کنین..یک قاشق بارهنگ را در یک و نیم لیوان عرق نعنا با شعله ملایم بجوشانید بخورید

    • حمید عزیزی گفته:

      سلام استفاده ازقهوه اسپریسوبرای اهن خیلی خوبه چون ازجذب اهن جلوگیری میکنه بدن ازاهن انباشته ایتفاده میکنه به امیدبهبودی

  40. کیمیا گفته:

    سلام من خیجده سالمه حدود چهارساله که جوش های زیر پوستی و متورم رو صورتم میزنه و چند باری ب دکتر مراجعه کردم ک یک دور راکوتان خوردم و تاثیری نداشت بعد از کرم ها و ماسک های لایه بردار و ضد جوش استفاده کردم باز هم فایده نداشت و تاثیر موقتی داشت و پوست من درمان نشد
    میخاستم بدونم ک ایا دوسین میتونه جوش هامو درمان دائمی کنه ؟ و طی چ دوره ای و چجوری باید مصرف کنم تا کامل بهبود پیدا کنم

    • روستایی گفته:

      سلام. همونطور که در متن نوشتیم دوسین برای بعضی اشخاص می‌تونه مضر باشه، بهتر است که به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید و شاید نکاتی که در این ویدئو هست براتون مفید باشه.

  41. ميلاد بهارلو گفته:

    سلام پدربنده دچارسرطان ریه شده اند بامتاستاز به کبد،تحت معالجه باشیمی درمانی هستند ،میخواستم ببینم ایا بامصرف دوسین تداخلی ایجادمیشه درروند درمانی ایشون یا نه میتونن مصرف کنن؟؟،واگه میتونن چه مقداردرروز مصرف کنن؟؟،چون خونده بودم که تداخل داره با شیمی درمانی
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • روستایی گفته:

      سلام. امیدواریم که پدرتون زودتر بهبود پیدا کنند، می‌تونید از ژل‌ رویال استفاده کنید. و همچنین تخم کتان آسیاب شده و حل شده در آب‌جوش به همراه عسل. دوسین رو هم استفاده کنند و اگر دیدن که همراه با شیمی‌درمانی اذیتشون نمیکنه، می‌تونند مصرف کنند و مشکلی نیست و در طب سنتی هم توصیه می‌شود. (روزی سه بار، مثلا هر هشت ساعت یک قاشق مرباخوری). مواد غذایی با طبع گرم براشون مفید هست و اینکه جو محیط خانواده رو هم با امید و نشاط نگه دارید.
      اگر تهران تشریف دارید، در سلامتکده احمدیه، پزشکان طب سنتی با تخصص سرطان هم می‌تونن پدرتون رو ویزیت کنند.

  42. غلامرضا شهیکی گفته:

    سلام من کبد چرب وقندخونم از حد نرمال بیشتر هست ولی هنوز دارو استفاده نمیکنم آیا مصرف دوسین برای کنترل کبد چرب وقند خون مناسب است

    • روستایی گفته:

      سلام. اصلاح تغذیه می‌تونه کمک‌کننده باشد و لطفا اگر نمی‌خواین داروهای شیمیایی مصرف کنید به یک پزشک طب سنتی مراجعه کنید. برای درمان کبد چرب این ویدئو رو مشاهده کنید و برای بحث قند و دیابت هم شاید این ویدئو بهتون کمک کننده. اما همونطور که در ابتدا اشاره کردیم برای درمان از یک پزشک کمک بگیرید.

  43. آرزو گفته:

    سلام خسته نباشید ممنون از شما من اضافه وزن دارم وطبع بدنم هم سرد هست ودیسک کمر نیز دارم ۲۶سالمه اخیرا گفتن برای کاهش اشتها عرق نعنا با بارهنگ رو بجوشونم بخورم میخواستم ببینم درکنارش میتونم دوسین نیز استفاده کنم

    • روستایی گفته:

      سلام. به صورت کلی افرادی که طبع سرد دارند می‌تونن از دوسین استفاده کنند اما دقت کنید که دوسین به تنهایی درمان‌کننده نیست و باید با پزشک مشورت کنید.

  44. احسان گفته:

    سلام من درگیر بیماری کرونا شدم و الان بعد از گذشت 2 هفته دیگه هیچ مشکلی ندارم فقط تنگی نفس گاهی اوقات اذیتم میکنه آیا برای درمان از معجون استفاده کنم؟

    • روستایی گفته:

      سلام. امیدواریم که زودتر بهبودی کامل به دست بیارید. تحقیق علمی در این مورد صورت نگرفته اما می‌تونید ترکیب عسل آویشن و آب ولرم و آب‌لیمو رو میل بفرمایید و در این ویدئو هم به نکاتی در مورد درمان سرفه اشاره شده است.

      • مقیسهء گفته:

        سلام من دچار تنگی نفس در فصل تابستان میشم مخصوصا وقتی هوا گردوخاک باشه وهر چه بیشتر به سمت شهریور می ریم بدتر میشم؛دکتر زیاد رفتم ولی نتیجه نگرفتم،جالب اینجاس وقتی آنتی بیوتیک مصرف می کنم تا چند روز تنگی نفس سراغم نمیاد ولی باز خیلی زود مثل قبل میشم و به محض شروع مهر ماه کلا از بین میره.
        ولی بد جوری اذیت میشم انگار کسی پایش را روی قفسه ی سینه ام گذاشته و فشار میده…😔
        ممنون میشم راهنمایی کنید❤

    • روستایی گفته:

      سلام. اگر طبعتون سرد هست و مشکل کلیوی ندارید می‌تونید از دوسین استفاده کنید و استفاده از غذاهای با طبع گرم و اصلاح تغذیه بهتون کمک خواهد کرد. ما توصیه می‌کنیم که از یک پزشک مشورت بگیرید.

  45. ف.م گفته:

    سلام
    تقریبا یک سال پیش دکتر به من معجون دوسین داد ولی من تا حالا ازش استفاده نکردم و تو ظرف در بسته بوده
    آیا خراب شده؟

  46. فری گفته:

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون خانمی 36 ساله هستم که دائما دچار عفونت قارچی میشوم به علت استرس زیاد
    این ترکیب میتونه کمکم کنه بابت عفونت قارچی

    • روستایی گفته:

      سلام خانم جعفری‌زاده. همون‌طور که در انتهای متن اشاره کردیم مصرف دوسین برای بعضی از مزاج‌ها مفید نیست، لطفا برای تشخیص علت جمع شدن اشک چشم به یک چشم‌پزشک مراجعه کنید و برای مصرف دوسین نیز می‌توانید از یک متخصص طب سنتی سوال کنید و اگر با مزاج شما سازگار بود با خیال آسوده استفاده کنید.

    • روستایی گفته:

      سلام. بله موثر است، اما باید به یک پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود که با طبع شما سازگاری دارد یا نه و اینکه به چه میزان و مدت نیاز به مصرف دارید. دقت کنید که دوسین به تنهایی درمان‌کننده نیست و باید یک پزشک دارو یا رژیم غذایی مناسبی را برای شما تجویز کند.

    • روستایی گفته:

      سلام. ابتدا باید علت سفیدی مو مشخص شود، بعد از آن گرفتن تجویزات مرتبط. هر چند گفته می‌شود که موادغذایی با طبع گرم برای کمک به رفع سفیدی مو موثر است اما باید میزان مصرف و نوع مواد مصرفی با تجویز متخصص طب سنتی صورت گیرد.

  47. ناصر گفته:

    سلام
    چند سالی است که در ناحیه کمر لیپوما (توده چربی زیر پوستی) به اندازه یک تخم مرغ دارم . یکی از اساتید طب سنتی برام دوسین تجویز کردن . به نظر شما مفیده ؟

  48. شقایق گفته:

    سلام خسته نباشید من ام اس دارم و می خواهم بدانم به چه صورت مصرف کنم برایم خوب است؟ البته فقط چشمم تار شده و مشکل جسمی دیگری ندارم

    • روستایی گفته:

      سلام. آنطور که ما در چند منبع مطالعه کردیم، اگر این بیماری‌ بخاطر طبع سرد باشد باید مصرف سردی‌ها را محدود کرد و ترکیب دوسین نیز چون طبع گرمی دارد نیز مفید خواهد بود، همچنین مصرف ارده و شیره برای صبحانه. لطفا به یک پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید تا داروهای مناسب و میزان دقیق آن را با دستور پزشک مصرف نمایید. می‌توانید این ویدئو در آپارات را هم که مربوط به صحبت‌های دکتر خیراندیش در مورد ام اس می‌باشد مشاهده کنید.

      • روستایی گفته:

        یلام وقتتون بخیر من دیابت دارم و چربی خون. کبدم هم چربه فشارخون هم دارم ایا میتونم از معجون دوسین استفاده کنم اگه میشه راهنمایم کنید از داروهای شیمیایی خسته شدم ممنونم

        • roustaee گفته:

          سلام. لطفا به یک پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید، در مورد دوسین چون در بعضی افراد ممکن است باعث افزایش فشار خون بشود و فشار خون شما هم بالاست قبل از مصرف سیاه دانه و عسل حتما با پزشک مشورت کنید.

    • ناشناس گفته:

      سلام من هم شش سالی ام اس دارم امسال دو ماه میشه به پیشنهاد شخصی عسل و سیاه دانه هر شب موقع خواب سه قاشق چای خوری خوردم الان وقتی آمپول هفتگی سینووکس دارم قبلا نمی تونستم بدون مسکن عوارض آمپول و تحمل کنم الان خدا رو شکر مسکن و گذاشتم کنار و این از تاثیردو سین بود انگار به من جان داده ولی نرفتم ام آر آی می‌خوام ده ماه دیگه بخورم بعد برم تازه من از روغنش هم برا درگیری. گردنم استفاده کردم هر وقت ماساژ می دم دستم جز جز نداره خواستم از تجربیاتم بگم انشالله جای امید هست من دارم می بینم که خاصیت درمانی داره

  49. غزل گفته:

    سلام وقتتان بخیر ی سوال خیلی مهم دارم ازتون من سیاه دانه رو آسیاب کردم مقداری ازش رو با عسل همون موقع ترکیب کردم ..بقیه اونو سیاه دانه رو ریختم تو ی ظرف در بسته …دو روز بعدش با عسل ترکیب کردم ..تاثیری روی خواصش داره این فاصله زمانی؟

    • روستایی گفته:

      سلام
      هر وقت قصد استفاده از سیاه‌دانه دارید، همان زمان به اندازه مصرف آن روز سیاه‌دانه را آسیاب کنید و آسیاب شده آن را به تنهایی نگه ندارید چون خاصیتش را از دست می‌دهد.
      می‌توانید برای راحتی، به اندازه مصرف یک ماه آن را آسیاب کرده و با عسل مخلوط کنید.

  50. رضا گفته:

    سلام من رضا ۲۲ سالمه و مبتلا به خودارضایی ام ،دوسین این غول را مهار میکنه یا نه ،اگر جواب شما مثبت است بفرمائید که چگونه و چه مقدار استفاده بشه با تشکر

    • محمد گفته:

      یادتون باشه هر چیزی که طبعش گرم باشه مثل سیاه دونه ، ذاتا میل جنسی رو افزایش داده و تمایل به خودارضایی رو بالا میبره! شما باید در مصرف عسل، گردو و خرما جانب احتیاط رو نگه داشته و از ادویه جات هم کمتر استفاده کنید

  51. فهیمه جدلی گفته:

    با سلام دکتر سنتی برای چربی خون دوسین رو به مدت دو سه ماه تجویز کردن به جای قرص چربی که مادر من چند سالی است که قرص مصرف میکردند به نظر شما قطع قرص و استفاده از دوسین مشکلی ایجاد نمیکند و اگر چربی کنترل بشه استفاده از دوسین تا کی ادامه پیدا کنه ؟با تشکر و سپاس از پاسخ شما

    • روستایی گفته:

      سلام
      خانم جدلی نگرانی که برای حال مادرتون دارید رو درک می‌کنیم، بهتر هست به تجویز پزشک‌شون اعتماد کنید یا اینکه پزشک متخصص دیگری مادرتون رو ویزیت کنند.
      اما به صورت کلی از نگاه طب سنتی، دوسین به علت اینکه طبع گرمی دارد، یکی از مواردی است که برای بهبود تری‌گلیسیرید بالا موئر می‌باشد.

  52. داوود گفته:

    سلام، برای درمان زود انزالی طریقه ی مصرف دوسین چه میزان در روز هستش و تا چه زمانی باید ادامه داد؟؟ ممنونم از راهنمایی تون

    • روستایی گفته:

      سلام
      در طب سنتی علت زود انزالی هم می‌تواند غلبه سردی باشد و هم گرمی، که درمان هر کدام متفاوت است. بهتر است به یک پزشک طب سنتی مراجعه کنید تا بعد از تشخیص طبع شما و علت زودانزالی، درمان مناسب آن را هم بگیرید.

    • روستایی گفته:

      سلام
      در طب سنتی علت کم‌کاری تیروئید را غلبه‌ی سردی می‌دانند و برای کمک به بهبود و رفع آن معمولا کنترل مصرف سردی‌ها در رژیم غذایی را توصیه می‌کنند. با توجه به گرم بودن ترکیب عسل و سیاه دانه می‌توان از آن برای کمک به بهبود کم‌کاری تیروئید استفاده کرد، اما قطعا به تنهایی درمان‌کننده نیست. اگر به دنبال درمان با طب سنتی هستید که به پزشکی با این تخصص مراجعه کنید و در غیر اینصورت به یک متخصص غدد.

  53. مرتضی گفته:

    با سلام وخسته نباشیدخدمت شما.ببخشید خواص دوسین برای میکروب معده طریقه ومدت مصرفش چطوره وآیاپنج سانت زیرقلبم میسوزه اونم جزومعدست ممنون ازشما

    • روستایی گفته:

      همونطور که در متن هم اشاره شد یکی از خواص سیاه دانه و عسل یا همون دوسین خاصیت ضد باکتریایی است. در نتیجه این ترکیب می‌تونه باعث ریشه‌کنی هلیکوباکتر پیلوری (میکروب معده) بشه. اگر چه مطالعه‌‌ای در مورد تاثیر سیاه دانه و عسل روی میکروب معده صورت نگرفته اما آزمایش‌هایی روی تاثیر عسل بر این باکتری انجام شده و تاثیرات مثبتی روی ریشه کنی داشته که یک نمونه از اون رو می‌تونید اینجا (PDF)مشاهده کنید.
      اما در مورد سوزش در ناحیه قفسه سینه حتما باید به دکتر مراجعه کنید تا مطمن بشید که سوزش به خاطر معدس یا قلبتون

    • امیررضا گفته:

      بعد درمان میکروب معدتون از ترکیب تخم بار هنگ با عسل و عرق نعناع کمک بگیرد عالیه برا سوزش معده تاکید میکنم بعد از اینکه میکروب معدتون برطرف شد استفاده کنید.

  54. سروش گفته:

    سلام من 44 سالمه و دیابت دارم و شب موقع خواب 26 واحد انسولیت مدادی لانتو میزنم و دفع پروتین کلیه ام مثبت 2 هست و زود انزالی و شلی آلت دارم آیا با مخلوط عسل و سیاه دانه حل میشود لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • روستایی گفته:

      سلام وقت شما به خیر
      قبلا در مورد استفاده از عسل برای افراد دیابتی مطلبی جداگانه نوشته‌ایم که پیشنهاد می‌شود حتما آن را مطالعه کنید.
      به طور کلی افراد دیابتی تنها در صورتی می‌توانند از عسل استفاده کنند که آن را جایگزین قند مجاز مصرفی خود کنند در غیر این صورت باعث افزایش قند خون آنها می‌شود (حتی اگر عسل طبیعی باشد) در مورد مشکلات دیگر هم همانطور که برای دیگر دوستان هم توضیح داده شد حتما باید از یک پزشک طب سنتی و یا یک پزشک متخصص مشورت بگیرید.

    • نگین گفته:

      سلام خسته نباشید
      برای مصرف دوسین باید همراه شربت خورد؟ یا بصورت خالی می توان مصرف کرد؟
      و برای مصرفش بعد غذا بهتره یا قبل غذا؟

      • روستایی گفته:

        سلام و ممنون از شما
        بعد از آماده کردن ترکیب دوسین به همان‌صورت میل کنید و اما در مورد اینکه بهتر هست ترکیب سیاه دانه با عسل قبل یا بعد از غذا مصرف شود ما به نکته‌ای برنخوردیم و طریقه‌ی مصرف دوسین رو در متن می‌تونید مطالعه کنید.

  55. جواد گفته:

    سلام من مغزم سرده و همیشه کسل و بیحال هستم تو عطاری گفتن دوسین و سکنجبین مصرف کنم اگه مصرف کنم مشکلم برطرف میشه

    • روستایی گفته:

      سلام . همونطور که قبلا هم برای یکی از دوستان توضیح داده شد. ما صرفا خواصی از دوسین را ذکر کردیم که در مقالات و منابع مختلف به آن‌ها اشاره شده و ما صرفا با ذکر منبع آن‌ها را بیان کردیم. برای سایر مشکلات حتما باید با یک پزشک طب سنتی مشورت کنید. اما قطعا این معجون به افرادی که طبع سردی دارند کمک می‌کند.

    • روستایی گفته:

      سلام. ممنون از سوال خوبی که پرسیدید. از نظر طب سنتی و اسلامی برای نتیجه گرفتن از یک ترکیب حداقل باید به مدت ۴۰ روز از اون استفاده بشه. به طور کلی سیاه دانه و عسل رو باید روزی یک قاشق غذاخوری و به مدت ۱ماه تا ۴۰ روز ادامه داد تا بتونیم تاثیراتش رو مشاهده کنیم. اگر چه ما هیچ منبعی در مورد منع مصرف اون بعد از این دوره هم ندیدیم و میشه مصرف اون رو ادامه داد.

    • روستایی گفته:

      ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما در میان گذاشتید. با اینکه عسل خاصیت ضد التهابی داره و ترکیبش با سیاهدانه میتونه التهابات رو کاهش بده اما در مورد زخم فیستول ما منبع معتبری پیدا نکردیم. اگر چه قطعا خیلی از ترکیبات به خصوص همین ترکیب سیاهدانه و عسل میتونه برای بیماری‌های مختلفی مفید باشه اما تحقیقات علمی روی اون انجام نشده. در مورد زخم فیستول هم اگر منبع معتبری در دسترس دارید خوشحال میشیم با ما در میان بذارید تا در متن نوشته قرارش بدیم.

    • روستایی گفته:

      سلام آقای رحیمی
      بله در بعضی از منابع ذکر شده که به جای سیاه‌دانه‌ی آسیاب شده می‌شود از روغن سیاهدانه‌ هم استفاده کرد که باید به نسبت ۱ به ۱ باشد. یعنی عسل و روغن سیاهدانه به نسبت مساوی با هم ترکیب شوند.
      به هر حال از آنجا که هم روغن سیاهدانه و هم عسل هر دو خاصیت ضد التهابی دارند، برای بهبود انواع حساسیت‌ها و آسم می‌توانند مفید باشند.

      • روستایی گفته:

        اگه شما مشکل عادت ماهیانه دارید و این ترکیب رو می‌خواید برای این مشکل استفاده کنید باید بگیم که ما در منبعی مشاهده نکردیم که این ترکیب می‌تواند برای منظم کردن عادت ماهیانه مفید باشد. در هر صورت بهتر است قبل از استفاده حتما با یک پزشک طب سنتی مشورت کنید.

          • روستایی گفته:

            نه متاسفانه، شما باید با یک پزشک متخصص و یا پزشک طب سنتی مشورت کنید. چون ما در این زمینه صلاحیت نداریم از دادن نسخه معذوریم و صرفا اطلاعاتی رو که در منابع خارجی و داخلی معتبر وجود داره رو نشر میدیم.

          • اشکان گفته:

            سلام من ریه هام مشکل دارن یعنی چندین سال دود بودم که الان چندساله که ترک کردم یک نیم سال پیش رفتم دکتر واسه معده دکترریه بود گفت یک آزمایش از ریه هات بگیرو منم گرفتم بعدبه من گفت ریه هات یکذره عفونتی شده اسپره داد که زدم شبش نفس تنگ شدم روز بعد رفتم دکتر گفت حساسیت داری خلاصه میگم ازهمون موقع نفس تنگی افتاد روسرم چندتا دکتر رفت یک گفت عفونتی شده یک گفت برونشیت داری هرکاری کردم خوب نشدم آیا این معجون برام خوب هستش لطفاراهنمایم کنید کلی دکتر رفتم کلی دارو گرفتم ولی خوب نشد قبل اینکه دکتربرم خوب بودم همون اسپره زد اینجوری شدم…. لطفا راهنمایی کنید خیلی گرفتارش شدم ممنونم

          • روستایی گفته:

            همونطور که در متن هم اشاره کردیم یکی از خواص اصلی سیاه دانه و عسل بهبود بیمارهای تنفسی و آلرژیک و همچنین ریه‌ها هست. اما توجه داشته باشید که گفته میشه بهبود نه درمان قطعی. پیشنهاد ما اینه که اگر مشکل دیابت ندارید (دیابتی‌ها باید با مراقبت مصرف کنند) اقدام به مصرف این معجون کنید. اما حتما به یک پزشک طب سنتی هم مراجعه کنید.

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *