خواص گرده گل برای مردان و قوای جنسی

خواص گرده گل برای مردان و مشکلات جنسی + نحوه مصرف

مشکلات پروستات، نعوظ و زود انزالی را می‌توان از مشکلات شایع در بین مردان دانست، این در حالی است که در بسیاری از کتاب‌های طب سنتی به خواص گرده گل برای مردان اشاره شده است. که علت آن هم به خاطر وجود مواد بسیار مغذی از جمله انواع ویتامین‌ها، پتاسیم، منیزیم و همچنین خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب این ماده است.

به طور معمول، مردان هنگام مواجه با مشکلات جنسی نظیر نعوظ و زودانزالی، در ابتدا ترجیح می‌دهند که مشکل خود را با مصرف مواد طبیعی برطرف کنند که در این میان قطعا گرده گل یکی از مواردی است که می‌توانند به طور موثر از آن استفاده کنند.

اگر چه پیشتر در مورد خواص گرده گل صحبت کرده‌ایم، در این مطلب قصد داریم تا به طور مفصل در مورد خواص گرده گل برای مردان و به خصوص برای سلامت جنسی مردان صحبت کنیم.

گرده گل چیست

به طور خلاصه می‌توان گفت گرده گل یکی از محصولات مهم زنبور عسل است که زنبور بعد از نشستن روی گل‌های مختلف به واسطه پوشش کرکی مانند خود آن‌ها را به داخل کندو می‌آورد.

به این ترتیب که زنبور عسل هر بار که روی گل‌ها می‌نشیند مقداری از گرده‌های گل به بدن او می‌چسبند و زنبور این گرده‌ها را پاهای خود شانه می‌کند و آن ها را در پشت پای خود ذخیره می‌کند و وارد کندو می‌کند.

گرده گل

از آنجایی که گرده گل سرشار از پروتئین است در طول سال برای تعذیه زنبورها و لاروها بسیار ضروری است و حتی می‌توان گفت که مصرف گرده گل است که به زنبورها قدرت تولید ژل رویال که غذای اصلی ملکه است را می‌دهد.

در زیر به برخی از خواص گرده گل برای مردان اشاره خواهیم کرد.

خاصیت گرده گل برای پروستات

التهاب پروستات یکی از مشکلاتی است که معمولا از دوره میانسالی به بعد در مردان دیده می‌شود، از آنجایی که پروستات زیر مثانه و جلوی مجرای مقعد قرار دارد بزرگ و ملتهب شدن آن باعت ایجاد درد در قسمت لگن ، درد و سوزش هنگام دفع ادرار، تکرر ادرار و ایجاد درد هنگام رابطه جنسی می‌شود و سلامت جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گرده گل بخاطر دارا بودن خواص ضدالتهابی و ضدآندروژنی می‌تواند باعث کاهش التهاب غده پروستات و در نتیجه کوچک شدن پروستات و رفع مشکلات بزرگی پروستات گردد.

در مطالعه‌‌ شش ماه‌ای که روی 90 بیمار مبتلا به سندرم پروستات مزمن انجام شده، نتایج نشان می‌دهد که مصرف گرده گل می‌تواند به کاهش التهاب پروستات و همچنین بهبود مشکلات جانبی این بیماری مانند درد لگن و … کمک کند.(+)

گرده گل برای درمان اختلال نعوظ

اختلال نعوظ یکی دیگر از مشکلات در سلامت جنسی مردان است که معمولا به خاطر شرم و مسائل فرهنگی افراد ترجیح می‌دهند از درمان‌های طبیعی برای بهبود آن استفاده کنند.

محصولات زنبور عسل مانند گرده گل از جمله مواد طبیعی است که از گذشته برای بهبود مشکلات جنسی مانند نعوظ مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

و برخی تحقیقات نیز نشان می‌دهد که گرده گل بخاطر داشتن زینک یا روی می‌تواند به کاهش علائم اختلال نعوظ کمک کند. مطالعات یک ماهه در دانشگاه سارایوو در یوگسلاوی روی افراد بین 20 تا 52 سال دارای اختلال نعوظ نیز تائید می‌کند که استفاده از گرده گل توانست به بهبود اختلال نعوظ این افراد کمک کرده و تاثیر مثبتی روی زندگی جنسی این افراد داشته است.(+)

همچنین گرده گل حاوی اسیدهای آمینه مانند آرژنین است که یک پیش‌ساز نیتریک اکسید است. نیتریک اکسید در اصل یک گشادکننده عروق است و می‌تواند میزان جریان خونی وارد به آلت تناسلی را افزایش داده و به دستیابی و حفظ حالت نعوظ کمک کرده و منجر به بهبود زودانزالی شود.

استرس و التهاب از موارد دیگری است که برای نعوظ مشکل ساز است و گرده گل با خواص ضدالتهابیش به سلامت کلی بدن و بهبود اختلال نعوظ نیز می‌تواند موثر باشد.

همچنین اختلال نعوظ معمولا با خستگی و سطح پایین انرژی نیز مرتبط است که گرده گل با داشتن انواع ویتامین B و کربوهیدارت کمک به افزایش انرژی بدن و کاهش خستگی بدنی می‌کند.

خواص گرده گل برای افزایش میل جنسی و کیفیت اسپرم

همانطور که گفتیم گرده گل سرشار از انواع مواد معدنی است ک یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آن‌ها روی سلامت جنسی مردان زینک یا همان روی است، که باعث افزایش میل جنسی و افزایش کیفیت و تعداد اسپرم می‌شود.

پس به طور کلی گرده گل برای مردان به عنوان یک منبع غنی از انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها عمل کرده و با داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی، روی سلامت کلی بدن و همچنین بهبود کیفیت و افزایش تعداد اسپرم و افزایش تولید تستسترون و بهبود سلامت جنسی و کمک به درمان پروستات موثر است.

خواص گرده گل برای مشکلات جنسی و کیفیت اسپرم

اما نکته‌ای که باید به آن دقت شود این است که به گرده گل به عنوان یک درمان مکمل نگاه کرد و در صورت نیاز از توصیه‌های پزشکی نیز استفاده کرد.

طریقه مصرف گرده گل برای مشکلات جنسی

مقدار مجاز مصرف گرده گل برای افراد بزرگسال یک قاشق مرباخوری در روز است. اگر چه گرده گل را به صورت خالی می‌توانید مصرف کنید، اما اگر طعم آن را دوست ندارید می‌توانید آن‌را با ماست، سالاد، میوه و یا شیر نیز ترکیب کنید.

برای اینکه خواص گرده گل به خوبی جذب شود آن را به خوبی بجوید یا اینکه قبل از مصرف آن را پودر کرده و استفاده کنید، همچنین برای افزایش میزان جذب و تاثیرگذاری گرده گل می‌توانید آن‌را با عسل طبیعی نیز مخلوط کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *