ژل رویال برای پوست

خواص ژل رویال برای پوست و ۵ ماسک ژل رویال

بعید است به دنبال یک راه حل طبیعی برای مراقبت از پوست خود باشید اما در مورد خواص ژل رویال برای پوست چیزی نشنیده باشید. ژل رویال به خاطر خواص بینظری که برای پوست، بخصوص برای جوانسازی و همچنین ترمیم و بازسازی پوست دارد در بسیاری از محصولات آرایش و بهداشتی برند‌های مطرح دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما پیش‌تر در مورد مطلب ژل رویال چیست به طور کامل در مورد چیستی ژل رویال و خواص آن صحبت کردیم، پس اگر هنوز در مورد این ماده ارزشمند چیزی نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنیم قبل از ادامه این مطلب، حتما آن را مطالعه کنید.

در این مطلب قصد داریم تا به طور خاص به بررسی خواص ژل رویال برای پوست و معرفی ماسک‌های پوستی مناسب برای انواع پوست با ژل رویال صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه استفاده از ژل رویال برای پوست

با مرور تاریخ استفاده از ژل رویال، متوجه می‌شویم که از دیرباز ژل رویال برای پوست و زیبایی مورد توجه بوده است و بخش مهمی از روتین زیبایی کلئوپاترا بوده است و به عنوان نمادی از قدرت و جاودانگی برای فراعنه مصر بوده است.

در طب سنتی چین نیز ژل رویال فقط در دسترس امپراطوری‌ها بوده و مورد توجه ملکه‌ها برای جوان‌سازی و پیشگیری از پیری بوده است.

اما آیا واقعا ژل رویال می‌تواند به ما برای داشتن پوستی بهتر کمک کند؟ و اصلا چه ترکیب یا ترکیباتی در ژل رویال وجود دارد که می‌تواند به ما برای داشتن پوستی زیباتر و شاداب‌تر کمک کند؟

مواد تشکیل دهنده ژل رویال

ژل رویال که در بیشتر فرهنگ‌ها به عنوان اکسیر جوانی هم شناخته می‌شود، حاوی مواد گوناگونی است که به شیوه‌های مختلف به سلامت پوست ما کمک می‌کند.

به طور کلی حدود 60 تا 70 درصد ژل رویال را آب و مابقی آن را کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، لیپیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی تشکیل می‌دهند.

خواص ژل رویال برای کلاژن سازی پوست

ژل رویال همچنین حاوی مواد معدنی مانند سیلیکون است که منجر به افزایش تولید کلاژن می شود. از طرف دیگر ژل رویال سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی خاصی مانند فلاونوئیدها، اسید نوکلئیک، اسید دکانوئیک، آنزیم ها که از پوست ما در برابر بسیاری از آسیب‌ها پشتیبانی می کنند.

کلاژن را می‌تواند مهمترین جزء ساختمان پوست دانست. به طوری که می‌توان یک پوست سالم را با ساختار کلاژن و میزان کلاژن مناسب مرتبط دانست. کلاژن همان چیزی است که پوست شما را سفت نگه می‌دارد و از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند.

ژل رویال نه تنها می‌تواند باعث کلاژن‌سازی بیشتر پوست شود بلکه از آنها محافظت می‌کند.

همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی مانند B1، B2، B3، B5، B6، استیل کولین و روی را می توان در ژل رویال یافت که برای سلامت پوست بسیار عالی هستند. از طرفی مطالعات نشان می‌دهد که اسیدهای موجود در ژل رویال به تولید کلاژن کمک می کند.

ژل رویال چگونه به سلامت پوست می‌کند

برای بهره‌مند شدن از خواص ژل رویال برای پوست هم می‌توانیم به صورت خوراکی آن را مصرف کنیم و هم به صورت موضعی از آن استفاده کنیم، چرا که ژل رویال به شیوه‌های مختلفی می‌تواند به سلامت پوست ما کمک کند.

۱. تغذیه پوست

اولین و مهمترین عاملی که ژل رویال می‌تواند به پوست ما کمک کند در تغذیه مناسب آن است. همه ما می‌دانیم که پوست ما هم درست مانند بدنمان به تغذیه نیاز دارد. ژل رویال حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که پوست ما را تغذیه می کند.

این تغذیه هم می‌تواند به وسیله مصرف خوراکی و منظم ژل رویال و هم به صورت موضعی و به صورت ماسک ژل رویال اتفاق بیفتد.

۲.خواص ضد پیری ژل رویال

همانطور که گفتیم کلاژن پایه‌ای برای داشتن یک پوست بدون چین و چروک و صاف است. این در حالی است که چندین ماده مغذی موجود در ژل رویال باعث افزایش تولید کلاژن می شود. که به نوبه خود به حفظ نرمی و لطافت پوست کمک می کند.

از طرف دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در ژل رویال نیز بازسازی پوست را تحریک می‌کنند تا چرخه نوسازی مداوم پوست را تضمین کنند و از این رو پوست را سالم و درخشان نگه دارند.

۳. تسکین سوزش و التهاب

افرادی که پوست حساسی دارند و اتفاقا تعداد آنها کم هم نیست، همیشه با مشکل سوزش پوست، دست و پنجه نرم می‌کنند.

خواص ژل رویال برای آکنه

این در حالی است که ژل رویال به عنوان یک ماده ضد التهاب قوی شناخته می‌شود که می‌تواند به آرام کردن انواع التهاب‌های پوستی مانند قرمزی و سوزش به خصوص در کسانی که از جوش‌های پوستی رنج می‌برند کمک کننده باشد.

۴. تقویت سیستم ایمنی

شاید پیش خود بگویید که تقویت سیستم ایمنی بدن چه ارتباطی با پوست دارد. اما باید بدانید که خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی ژل رویال بدن ما را از بسیاری از باکتری‌ها و قارچ‌ها در امان نگه می‌دارد.

این در حالی است که اتفاقا بسیاری از بیماری‌های پوستی مزمن به علت ضعف سیستم ایمنی بدن و ناتوانی بدن برای مبارزه با آن‌ها اتفاق می‌افتد.

پس یکی از خواص ژل رویال برای پوست این است که با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث می‌شود که پوست ما در برابر بسیاری از مشکلات رایج پوستی در امان باشد.

۵. تقویت کلیه

مانند هر سیستم پیچیده‌ دیگری در بدن ما نیز زمانی که برای یکی از اعضا مشکلی به وجود می‌آید نمی‌توان مشکل را تنها متوجه همان عضو دانست، چرا که به احتمال زیاد اعضای دیگری نیز در این اتفاق نقش دارند.

به طور کلی کلیه‌های ما نقش مهمی در وضعیت عمومی پوست ما دارند. وقتی استرس داریم، کلیه‌های ما ممکن است بیش از حد کار کنند و بدنمان ممکن است آب بیشتری را در دفع کند.

این امر منجر به موهای خشک، وز و پوستی کدر می شود. این درحالی است که مواد مغذی موجود در ژل رویال به کلیه‌ها برای عملکرد بهتر و بهبود وضعیت عمومی بدنمان کمک می کند، که در نتیجه‌ آن پوست سالم‌تری خواهیم داشت.

خواص ژل رویال برای پوست از دیدگاه علمی

خوشبختانه از آنجا که استفاده تجاری از ژل رویال در صنایع آرایشی و بهداشتی روز به روز در حال افزایش است تحقیقات متعددی نیز در رابطه با خواص ژل رویال برای پوست و تاثیر آن انجام شده است که ما به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

نقش HDA-10 در سلامت پوست

10-HDA یا ( هیدروکسی دسنوئیک اسید) یک نوع اسید چرب بی نظیر است که تنها در ژل رویال یافت می‌شود و نمی‌توان آن را به صورت مصنوعی ساخت. این ماده را می‌توان مهمترین ماده موثره ژل رویال دانست که اتفاقا کیفیت ژل رویال را نیز بر اساس میزان این ماده در آن تعیین می‌کنند.

یک مطالعه نشان می‌دهد که 10-HDA موجود در ژل رویال می تواند رطوبت پوست را تا 60 درصد بهبود بخشد. شرکت کنندگان در این مطالعه تنها پس از 7 و 21 روز درمان با کرم حاوی 10-HDA، افزایش 28.8٪ و 60.4٪ در شاخص هیدراتاسیون را تجربه کردند.

این موضوع از این نظر مهم است که بدانیم در بسیاری از موارد، عاملی که باعث ایجاد چین و چروک می‌شود کمبود رطوبت است.

خواص ژل رویال برای چین و چروک

10-HDA موجود در ژل رویال همچنین می‌تواند تولید فیبروبلاست در کلاژن را تحریک کند. در نتیجه ژل رویال با افزایش تولید کلاژن پوست می‌تواند به درمان و پیشگیری از خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست کمک کند.(+)

افزایش رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست

یکی دیگر از خواص ژل رویال برای پوست را می‌تواند افزایش رطوبت پوست و همچنین خاصیت ارتجاعی برای پوست دانست.

محققان اشاره می‌کنند که محتوای چربی بالای ژل رویال باعث می‌شود که ما پوستی حجیم، مرطوب و همچنین ارتجاعی داشته باشیم. ژل رویال یک مرطوب کننده عالی برای پوست ماست که با حفظ آب در لایه شاخی پوست بر هیدراتاسیون لایه شاخی تاثیر می گذارد در نتیجه، پوست انعطاف پذیرتر می‌شود.

با التهاب‌های پوستی مبارزه می‌کند

اگر شما هم به هر علت بر روی پوست خود احساس خارش، تورم و قرمزی می‌کنید شاید بهتر باشد ژل رویال را امتحان کنید.

محققان عقیده دارند که ژل رویال به علت خواص ضدالتهابی ویژه‌ای که دارد در تسکین بیماری‌ها پوستی نظیر درماتیت آتوپیک و التهاب‌های پوستی بسیار کمک کنده است.

پس اگر پوست شما به هر علت تحریک شده است و یا دچار آفتاب سوختگی شده‌اید می‌توانید از ژل رویال برای کاهش علائم ناخوشایند آن بهره بگیرید.

تسریع بهبود آکنه و سایر زخم‌ها

یکی دیگر از خواص ژل رویال برای پوست تاثیر آن بر بهبود آکنه و انواع زخم های پوستی است. ژل رویال در کنار خواص ضدالتهابی ویژه دارای خواص ضدباکتریایی نیز هست که در درمان و بهبود آکنه و زخم بسیار موثر است.

در نتیجه هنگامی که از ژل رویال به صورت موضعی بر روی زخم‌ها، سوختگی‌ها و زونا استفاده می‌کنیم، یک فعالیت ضد میکروبی قوی در بافت پوست ایجاد می‌شود که به بهبود هرچه سریع‌تر این موارد کمک می‌کند.

از بین بردن لکه های تیره

HDA-10 موجود در ژل رویال علاوه بر اینکه با تولید کلاژن، از پوست در برابر چین و چروک محافظت می‌کند همچنین رنگدانه‌های پوست را نیز سرکوب می‌کند.

به این معنی که می تواند به محو شدن ملاسما و لکه های تیره ناشی از آکنه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک کند.

ژل رویال برای چه نوع پوست‌هایی بهتر است

خواص و مواد مغذی موجود در ژل رویال باعث شده است که به طور کلی ژل رویال یک گزینه مناسب و ایده‌آل در روتین مراقبت انواع پوست ها باشد. اما همانطور که بالاتر گفتیم ژل رویال بخاطر خواص آبرسانی و ضدالتهابی که دارد گزینه‌ی خوبی برای پوست‌های خشک و حساس است، همچنین بخاطر افزایش تولید کلاژن و سرعت بازسازی سلول‌ها در بهبود و پیشگیری از پیری پوست موثر است.

همچنین خواص ضدباکتریای ژل رویال باعث می‌شود که یک ضدآکنه طبیعی باشد و برای درمان پوست‌هایی که جوش دارند و یا مستعد جوش هستند نیز مفید باشد.

نحوه مصرف ژل رویال برای پوست

برای بهره‌مندی از خواص ژل رویال برای پوست توصیه می‌شود که استفاده موضعی ژل رویال حداقل برای یک ماه ادامه داشته باشد و در کنار آن مصرف خوراکی ژل رویال هم صورت بگیرد.

استفاده از ژل رویال برای پوست

در ادامه با انواع ماسک ژل رویال برای پوست آشنا می‌شویم تا هر شخص با توجه به نیاز خود از ماسکی که برای پوستش مناسب‌تر است استفاده کند.

[مطلب مرتبط: معرفی ۹ ماسک عسل برای پوست]

ماسک ژل رویال برای پوست نرمال و مختلط

  • 1 قاشق چایخوری شیر
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 2 قاشق غذاخوری دم کرده بابونه
  • ژل رویال 1 گرم

طرز تهیه و استفاده

ابتدا پوست خود را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس تمام مواد را با هم ترکیب کرده و روی پوست صورت خود بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید.

توجه داشته باشید که ژل رویال را به محض بیرون آوردن از یخچال یا فریزر باید با عسل مخلوط کنید تا خواص خودش را از دست ندهد. همچنین اجازه دهید دم کرده بابونه کاملا خنک شود و بعد آن را به مواد دیگر اضافه کنید.

ماسک ژل رویال برای پوست های چرب

  • 1 عدد سفیده تخم مرغ زده شده
  • 4 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری گرده گل تازه
  • 2 قاشق غذاخوری سبوس گندم
  • ژل رویال 1 گرم

طرز تهیه و استفاده

مواد را به صورت خمیری صاف مخلوط کرده و بر روی پوست صورت بمالید. اجازه دهید 30 دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک ضد چروک با ژل رویال

  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری آووکادو له شده
  • یک قاشق چایخوری روغن زیتون
  • یک گرم ژل رویال

طرز تهیه و استفاده

همه‌ی مواد را با هم مخلوط کنید، سپس ترکیب یکدست شده را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه بدهید 30 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک ژل رویال برای دور چشم

  • نیم گرم ژل رویال
  • یک قاشق چایخوری عسل
  • نصف یک موز له شده

مواد بالا را به خوبی مخلوط کنید تا حالت خمیری و یکدست پیدا کنند، سپس آن را دور چشم بزنید و اجازه دهید 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس می‌توانید پوست را با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید برای لب هم استفاده کنید.

ماسک ژل رویال برای اگزما

قبلا در مطلبی به صورت کامل به روش‌‌های درمان اگزما با عسل پرداخته‌ایم و ماسک‌های مختلفی را برای بهبود آن معرفی کرده‌ایم، به طور کلی در درمان اگزما خاصیت ضدالتهابی ماسک‌ها بسیار مهم است، که ژل رویال نیز دارای خاصیت ضدالتهابی است که می‌تواند در درمان اگزما موثر باشد، در ادامه طرز تهیه یک ماسک موثر را آورده‌ایم

مواد لازم

  • ۱ قاشق غذاخوری ژل رویال
  • ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

طرز استفاده ماسک ژل رویال برای اگزما

ژل رویال و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و صبح‌ها مانند یک کرم یک لایه روی قسمت درگیر با اگزما بزنید، بعد از بیست دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید.

در استفاده از ماسک‌هایی که ژل رویال در آن‌ها وجود دارد حتما توجه کنید که اگر مقداری از ماسک باقی ماند و می‌خواستید آن را روز بعد استفاده کنید حتما باقی‌مانده ماسک را داخل یخچال قرار دهید تا ژل رویال خاصیتش را از دست ندهد.

عوارض ژل رویال برای پوست و بدن

هر ماده‌ای با هر میزان از مفید بودنِ آن ممکن است برای برخی از افراد مضر بوده و یا ممنوعیت مصرف داشته باشد، در مورد ژل رویال نیز توجه به نکات زیر مهم است:

  • زنان باردار و َشیرده باید حتما با مشورت پزشک و در صورت تائید ایشان ژل رویال مصرف کنند.
  • افرادی که حساسیت به گرده گل و نیش زنبور یا آسم دارند ابتدا در مقدار کمی ژل رویال استفاده کرده و اگر حساسیت و علائم شدیدی همچون تهوع، سردرد و کهیر را بعد از مصرف تجربه نکردند سپس از این ماده استفاده کنند.
  • در مصرف موضعی و استفاده از ژل رویال در ماسک می‌توانید مقدار کمی از آن را روی یک قسمت کوچک پوست امتحان کنید و اگر سوزش، سرخی و التهاب یا واکنش آلرژیک شدیدی نداشتید به استفاده از آن ادامه داده و از خواص آن بهره‌مند شوید.
  • در مصرف خوراکی نیز اگر داروهای فشار خون یا ضد انعقاد مصرف می‌کنید و یا داروی خاص دیگری بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

شما چه تجربه دیگری در استفاده از خواص ژل رویال برای پوست و زیبایی دارید؟ آیا ماسک ژل رویال دیگری هست که استفاده از آن نتیجه رضایت بخشی برای شما داشته است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

1 دیدگاه برای “خواص ژل رویال برای پوست و ۵ ماسک ژل رویال

  1. سمیه گفته:

    سلام من حدود سه چهار میشه فقط از ترکیب عسل طبیعی و ژل رویال به صورت ماسک استفاده میکنم پوستم روشن و شفاف تر شده
    می تونید روغن بادام هم به این ماسک اضافه کنید

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *