ژل رویال و بهبود دیابت

آیا ژل رویال بر درمان دیابت نوع ۲ موثر است؟

زندگی شهری و عادت‌های غذایی نادرست باعث شده است تا تعداد افراد مبتلا به دیابت به ویژه دیابت نوع۲ با رشد چشمگیری افزایش یابد. به همین دلیل طی سال‌ها اخیر مطالعات زیادی بر روی مواد طبیعی به خصوص ژل رویال صورت گرفته است تا تاثیر آن بر روی دیابت را نشان دهد.

در این مقاله قصد داریم تا بر اساس پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده و نه بر اساس حرف‌های عمومی به این موضوع بپردازیم که آیا ژل رویال می‌تواند باعث بهبودی دیابت نوع۲ شود یا خیر؟

آمار افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان

مطالبق با آمارهای کنفدراسیون جهانی دیابت

  • تعداد افراد بالغ (۲۰-۷۹ سال) مبتلا به دیابت در سال ۲۰۱۹ به ۴۶۳ میلیون نفر می‌رسد، که برآورد می‌شود تا سال ۲۰۴۵ این عدد به ۷۰۰ میلیون نفر برسد.
  • نسبت افراد مبتلا به دیابت نوع۲ در بیشتر کشور‌ها در حال افزایش است. در حدود ۹۰ درصد از کل دیابتی‌های جهان دیابت نوع۲ دارند.
  • از هر ۲ فردی که به دیابت مبتلا هستند ۱ نفر آن‌ها از دیابت خود اطلاعی ندارد. به عبارتی در حدود ۲۳۲ میلیون نفر دیابتشان تشخیص داده نشده است.
  • همچنین در حدود ۲۳۷ میلیون نفر نیز در خطر ابتلا به دیابت هستند. که بیشتر آن‌ها در کشورهای با درآمد کم و کمتر توسعه‌ یافته هستند.
افراد مبتلا به دیابت

تفاوت دیابت نوع۱ و ۲

اگر چه قبلا در مطلبی با عنوان آیا عسل برای افراد مبتلا به دیابت مجاز است؟ در مورد انواع دیابت صحبت کردیم، اما به طور خلاصه می‌توان گفت که دیابت نوع۱ معمولا در سنین پایین (زیر ۲۰‌سال) اتفاق می‌افتد و همراه با علائمی مانند خستگی بدون دلیل، تاری دید، ادرار مکرر و … همراه است. در حالی که دیابت نوع۲ در سنین بالاتر اتفاق می‌افتد و در اکثر مواقع علائمی ظاهر نمی‌شود.

دیابت نوع۱ زمانی اتفاق می‌افتد که بدن فرد، انسولین لازم برای تبدیل گلوگز خون به گلیکوژن را تولید نمی‌کند و باید آن را از طریق تزریق تامین کند. به این نوع از دیابت، دیابت وابسته به انسولین نیز گفته می‌شود.

اما در دیابت نوع۲ بدن با وجود این که انسولین ترشح می‌کند، اما سلول‌های بدن به آن پاسخ نمی‌دهند و در برابر آن مقاومت نشان می‌دهند. بیش از ۹۰ درصد افراد مبتلا به دیابت از همین نوع هستند.

ناموجود
469,000 تومان
تخفیف!
128هزارتومان تخفیف
1,099,000 تومان

تاثیر ژل رویال بر روی دیابت نوع۲ (مطالعات علمی)

قطعا یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری و همچنین بهبود دیابت، پرهیز غذایی، تغییر سبک زندگی و ورزش کردن است. در کنار این موارد استفاده از مواد طبیعی نیز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای بهبودی فرد مبتلا به دیابت باشد.

در زیر به برخی از آزمایش‌های انجام شده با ژل رویال بر روی بیماران دیابتی نوع۲ و نتایج آنها اشاره می‌کنیم. همچنین اگر علاقمند باشید می‌توانید سایر خواص درمانی ژل رویال را نیز مطالعه کنید.

ژل رویال غلظت گلوکز را کاهش می‌دهد

در سال ۲۰۱۶ مطالعه‌ای با همکاری محققان ایرانی و آمریکایی با عنوان تاثیر ژل رویال بر روی سطح گلوکز در بیماران دیابتی نوع۲ انجام شد.

این مطالعه بر روی ۵۰ نفر مبتلا به دیابت نوع۲ انجام شد، طی آزمایش این افراد به دو دسته مجزا و کاملا تصادفی تقسیم شدند، به دسته اول ۱ گرم ژل رویال و ۳ بار در روز و به دسته دوم به جای ژل رویال، دارونما داده شد. این آزمایش به مدت ۸ هفته ادامه داشت.

نتایج نشان دادند که میزان سطح گلوگز در افرادی که ژل رویال مصرف کرده‌اند به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

نتایج محققان: داده‌ها نشان می‌دهد که مصرف ژل رویال ممکن است اثرات مطلوبی بر روی سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع۲ داشته باشد.
تاثیر ژل رویال بر سطح گلوکز خون

با وجود اینکه مطالعه بالا نتایج خوبی بعد از ۸ هفته استفاده از ژل رویال نشان داد اما دز‌های واحد این ماده تاثیر‌گذار نیستند. (بر اساس داده‌های تحقیق زیر)

در سال ۲۰۱۵ مطالعه‌ای با عنوان تاثیر مصرف ژل رویال تازه بر بیماران دیابتی نوع۲ انجام شد تا بتوانند عملکرد یک دز واحد از ژل رویال را اندازه‌گیری کنند.

این آزمایش بر روی ۴۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع۲ انجام شد که صبح به صورت ناشتا به آن‌ها یا ۱۰ گرم ژل رویال و یا دارونما داده شد.

بر اساس نتایج به دست آمده از این آزمایش، به نظر نمی‌رسد که ژل رویال تاثیر فوری بر روی فاکتور‌های قندخون داشته باشد و تنها با یک‌بار مصرف تغییری در سطح قند خون رخ نخواهد داد، بلکه باید به صورت دوره‌ای از آن استفاده کرد.

همچنین درسال ۲۰۱۴ مطالعه‌ای با عنوان تاثیر مکمل ژل رویال بر کنترل گلیسمی و عوامل استرس‌ اکسیداتیو در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد.

در این تحقیق ۵۰ زن مبتلا به دیابت نوع۲، به صورت کاملا تصادفی در دوگروه ۲۵تایی تقسیم شدند. گروه اول روزانه ۱ گرم ژل رویال دریافت کرد و گروه دوم دارونما، این روند به مدت ۸ هفته ادامه داشت.

نتایج به دست آمده از این آزمایش نشان داد که پس از مصرف مکمل ژل رویال، میانگین قند خون ناشتا، به طرز چشمگیری کاهش یافته و همچنین افزایش معناداری درمیانگین غلظت انسولین به وجود آمده است.

نتایج محققان: بر اساس یافته‌های ما، به نظر می‌رسد مکمل ژل رویال، ممکن است در کنترل دیابت مفید باشد.

ژل رویال باعث کاهش مقاومت در برابر انسولین می‌شود

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ با عنوان آیا ژل رویال باعث بهبودی استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین در بیماران دیابتی نوع ۲ می‌شود؟ در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.

در این آزمایش ۴۶ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ در بازه‌ی سنی (۲۵ تا ۶۵ سال) مورد آزمایش قرار گرفتند. این بیماران به صورت تصادفی در دو گروه قرار گرفتند که به یک گروه ۳ بار در روز و هر بار ۱ گرم ژل رویال و به گروه دیگر دارونما داده شد. این روند به مدت ۸ هفته ادامه پیدا کرد.

نتایج این آزمایش نشان داد که مقاومت در برابر انسولین در گروهی که از ژل رویال استفاده کرده بودند به طور معناداری کاهش یافته است.

با توجه به تحقیقات بالا به نظر می‌رسد که ژل رویال می‌تواند به بهبودی بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ کمک کند، هر چند که بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

موارد منع مصرف ژل رویال

  • در افراد مبتلا به سابقه آلرژی و آسم، ژل رویال ممکن است منجر به ایجاد اسپاسم‌های تنفسی و تنگی نفس شود.
  • افراد حساس به نیش زنبور نباید به صورت مستقیم ژل رویال مصرف کنند. چون برخی از ترکیبات نیش زنبور در ژل نیز یافت می‌شود.
  • زنان باردار و شیرده نیز باید تنها با مشورت پزشک از این ماده استفاده کنند.

اگر به دنبال خرید ژل رویال اصل هستید می‌توانید از طریق لینک زیر ژل رویال روستایی را مشاهده کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سوال یا نظر خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *